Kirjoittanut: palokurki
« : 5.10.2017 kello on 11:38 »Aiheen aloittajana kommentoin alkuperäistä vikaani.
Kulkineen sain eilen Eberi-huollosta. Selvisi muutamia asioita. Itse Eberi siis sijaitsee MB316:ssa vasemman ajovaloumpion takana. Varsinainen vika oli se, että jokin piuhoista, ilmeisesti virtajohto oli syöpynyt poikki.
Vikakoodina oli ainakin se, että se on käynyt joskus liian kuumana johtuen puutteellisesta nestekierrosta.
Neuvona oli, että jos lämmitin pyörii ajon aikana ja moottori sammutetaan, niin kannattaa kääntää lämmönsäätövivut täysin auki eli sinne punaisellle. Näin venttiilit eivät jää liian pienelle tai jopa kokonaan kiinni ja lämmitin lämmittää suurempaa vesimäärää. Järkeenkäypää ja monelle tuttua juttua.
Minun lämmitin oli myös kytketty hooposti, eli se lähti aina päälle kun auto käynnistetään. Lämpimällä syyskelillä venttiilit ovat helposti jääneet kiinni ja alkaa vikaa herjaamaan. Moinen kytkentä aiheuttaa myös turhia käynnistyksiä, jolloin palopesä ei pääse tarpeeksi kuumaksi ja laite karstoittuu.
Asentaja kytki toiminnon pyynnöstäni pois päältä ja ohjaan sitä nyt sillä kellokytkimellä tarvittaessa.
Samalla tehtiin huolto, joka kuulemma oli jo paikallaan, sillä joku sihti oli jo aikas kulunut.
Koko setti maksoi 330 euroa.
Kulkineen sain eilen Eberi-huollosta. Selvisi muutamia asioita. Itse Eberi siis sijaitsee MB316:ssa vasemman ajovaloumpion takana. Varsinainen vika oli se, että jokin piuhoista, ilmeisesti virtajohto oli syöpynyt poikki.
Vikakoodina oli ainakin se, että se on käynyt joskus liian kuumana johtuen puutteellisesta nestekierrosta.
Neuvona oli, että jos lämmitin pyörii ajon aikana ja moottori sammutetaan, niin kannattaa kääntää lämmönsäätövivut täysin auki eli sinne punaisellle. Näin venttiilit eivät jää liian pienelle tai jopa kokonaan kiinni ja lämmitin lämmittää suurempaa vesimäärää. Järkeenkäypää ja monelle tuttua juttua.
Minun lämmitin oli myös kytketty hooposti, eli se lähti aina päälle kun auto käynnistetään. Lämpimällä syyskelillä venttiilit ovat helposti jääneet kiinni ja alkaa vikaa herjaamaan. Moinen kytkentä aiheuttaa myös turhia käynnistyksiä, jolloin palopesä ei pääse tarpeeksi kuumaksi ja laite karstoittuu.
Asentaja kytki toiminnon pyynnöstäni pois päältä ja ohjaan sitä nyt sillä kellokytkimellä tarvittaessa.
Samalla tehtiin huolto, joka kuulemma oli jo paikallaan, sillä joku sihti oli jo aikas kulunut.
Koko setti maksoi 330 euroa.

). Volvoissa yleensä ajoonlähtöaika laitettaan ajastukseen, Ecu miettii ulkoilmalämmön mukaan kuinka aikaisin löpöpoltin startataan..