Kirjoittanut: Catiska
« : 24.09.2017 kello on 17:19 »Toissa kesänä viimeiksi. Seuraavaa kertaa en ole pohtinut, varmaan vuoden parin päästä.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Kirjoittanut: Catiska« : 24.09.2017 kello on 17:19 »Toissa kesänä viimeiksi. Seuraavaa kertaa en ole pohtinut, varmaan vuoden parin päästä.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro Kirjoittanut: timo.kantola.9« : 23.09.2017 kello on 20:45 »Kuinkas usein ootte vaihtanut laatikon öljyt sprintshiftiin?
Sent from my iPhone using Tapatalk Kirjoittanut: Catiska« : 22.09.2017 kello on 22:24 »Ihan miten vain. Mielestäni tuo sinun pointtisi ei todista että parkkeeraminen olisi syyllinen asiaan. Kyllä sen vauhtipyörän kestoon vaikuttaa moni muukin asia.
Mutta jos jousien kanssa haluaa pelata varmanpäälle niin tunkkaa auton auton ilmaan, löysää venttiilijouset moottorista jne. Ne on vielä pahemmin pänningissä seisonnan aikana. Sent from my iPad using Tapatalk Pro Kirjoittanut: kimi« : 22.09.2017 kello on 14:18 »Vaikutus on kyllä aika minimaalinen... Kaikki on suhteellista. Jos esim vakioparkkipaikka viettää ja auto jätetään aina pelkän vaihteen varaan niin tuo jo vaikuttaa. Kaksoismassapyörät yleensä löystyvät ennen kytkinlevyn loppumista niin hiukan tuo tasoittaa. Toisaalta saa jotkut kytkimen poltettua nopeastikin. Kirjoittanut: Catiska« : 22.09.2017 kello on 14:10 »Vaikutus on kyllä aika minimaalinen...
Kirjoittanut: kimi« : 22.09.2017 kello on 12:54 »Tuon tapaista. Esim loivaan mäkeen kun jättää auton ilman käsijarrua kaksoismassapyörään kohdistuu laatikon kautta vetoa joka osaltaan vaikuttaa pyörän kestoon.
Kirjoittanut: SFC52815« : 22.09.2017 kello on 07:54 »Jos auto on kaksoismassapyörääl ä (onko nuo robotit?) ei kannata jättää parkkiin vaihdetta vasten, venyttää kaksoismassapyörän jousia turhaan Yleensä jätänkin pidemmäksi aikaa tasamaalle ja auto sammuksiin kun auto ei enää liiku vapaasti, eli ei jää "hammasta" vasten parkkiin. Ilmeisesti tätä tarkoitit ? TERO Kirjoittanut: kimi« : 21.09.2017 kello on 22:58 »Mitäpä väliä sillä on? Manuaalissa on aika sama onko vaihde vapaalla vai päällä kun se on parkissa. Tärkeämpää että öljyt on sen verta hyvässä kunnossa ettei kondenssivettä ole joukossa, etenkään vapaassa muodossa. Jos auto on kaksoismassapyörääl ä (onko nuo robotit?) ei kannata jättää parkkiin vaihdetta vasten, venyttää kaksoismassapyörän jousia turhaan Kirjoittanut: Catiska« : 21.09.2017 kello on 13:42 »Mitäpä väliä sillä on? Manuaalissa on aika sama onko vaihde vapaalla vai päällä kun se on parkissa. Tärkeämpää että öljyt on sen verta hyvässä kunnossa ettei kondenssivettä ole joukossa, etenkään vapaassa muodossa.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro Kirjoittanut: SFC52815« : 21.09.2017 kello on 07:27 »Jatketaan tähän samaan ketjuun vielä toinen kysymys Sprinshiftistä:
Jos nyt auto ei mene syksyllä kaupaksi, niin se jää noin kuukauden päästä parkkipaikalle seisomaan kevääseen saakka. Kysymys kuuluukin, onko väliä jättääkö vaihteen A:lle vai olisiko hyvä jättää se talveksi vapaalle ? TERO |