rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Yrjö
« : 16.09.2017 kello on 07:11 »

       Itse aiheesta :laugh: :laugh:
Eikäko tuli vaan mieleen kun tossa jossain kirjoituksessa mainittiin jonkun jutun kestoksi 0,5 tuntia.
Aikahan on siitä typerä juttu että kymmenjärjestelmään mennään vasta sekunnin osissa. Pitemmissä ajoissa ollaan 60 jaollisissa järjestelmissä. No mites mennään, 0,5 tuntia on siis 50 minuuttia. Ei puoli tuntia. Tunti on 60 ei sata.
Jos sanon jonkun kestäneen 0,45 tuntia niin ymmärrämme sen olleen kolme varttia. Jos sanon jonkun kestäneen 0,5 tuntia niin se on puoli tuntia. 30 minuuttia.
  Joskus aikoinaan ennen "tietokoneinen" tuloa ST- ajoissa (suunnistus ja tarkkuus) käytettiin veivattavaa laskukonetta. Siloin oli taulukkot joista katsottiin, montako sadasosaa laskukoneeseen laitettiin vastaamaan minuutti ja sekuntti lukua, sikäl`ku yhtään oikein  muistan??
Kirjoittanut: Rauzi
« : 15.09.2017 kello on 19:26 »


Näyttää juttu menevän jälleen raiteiltaan, mutta jatketaan nyt sitten, jos se kerran on maan tapa ,,,

"Momentinmuunninauto maattien luvut olisikin melkoisia..." -> matka-ajossa/sopivassa nopeudessa/-kuormalla turbiini lukittuu ja silloin toimii vallan mainiolla hyötysuhteella?

Just näin Simasuu, tähänasti oliki pysytty tiukasti aiheessa.
😄
Kirjoittanut: "Masi"
« : 15.09.2017 kello on 18:14 »


Näyttää juttu menevän jälleen raiteiltaan, mutta jatketaan nyt sitten, jos se kerran on maan tapa ,,,

"Momentinmuunninauto maattien luvut olisikin melkoisia..." -> matka-ajossa/sopivassa nopeudessa/-kuormalla turbiini lukittuu ja silloin toimii vallan mainiolla hyötysuhteella?
Kyllä momentinmuunnin toimii hyvin sille asetetussa tehtävässä, esimerkiksi kun pitää iso taakka nykästä liikkumaan, eikä se lukkiinnu niin kuin normi automaatit.
Enemmän noissa lavettin vetureissa käytetään ;)
Kirjoittanut: Stara
« : 15.09.2017 kello on 18:10 »



Näyttää juttu menevän jälleen raiteiltaan, mutta jatketaan nyt sitten, jos se kerran on maan tapa ,,,

"Momentinmuunninauto maattien luvut olisikin melkoisia..." -> matka-ajossa/sopivassa nopeudessa/-kuormalla turbiini lukittuu ja silloin toimii vallan mainiolla hyötysuhteella?
Kirjoittanut: jiikoo
« : 15.09.2017 kello on 17:41 »

No niin olikin, huonosti luin. Ne apulaitteet ja niiden puute mainittiin vasta SAE bruttoheppojen yhteydessä. Juu no sitten varmaan tuon n. prossa on linjassa. Mutta onko nyt muka oikeasti niin että Suomessa auton tehoksi ilmoitettavat hepat on vetäviltä pyöriltä ja Briteissä kun puhuvat bhp:sta niin se on kampiakselilta? Epäilen vähän että nyt on kyllä suomentaja (taas) laittanut vähän omiaan.
Ei missään ilmoiteta todellista pyörätehoa, se olisikin hienoa kun näin tehtäisiin ja molemmat luvut vielä näkyville että näkisi paljonko sinne vetolinjaan sitä momenttia hukataan. 20% on aika lähellä täydellä voimalla noissa kilpureissa. Etuveto yleensä hiukan vähemmän ja takaveto päälle. Momentinmuunninauto maattien luvut olisikin melkoisia...
Kirjoittanut: K.E.V
« : 15.09.2017 kello on 15:15 »

Tuo vanhankaupungin koni ei ole kilowatteja nähnytkään
Kirjoittanut: Rauzi
« : 15.09.2017 kello on 14:57 »

Hei veijarit kuulkaas. Ei meillä Suomessa ole enään hevosvoimia. Ne meni menojaan kun nasahti kilowatit päällensä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 15.09.2017 kello on 14:15 »

^
Ei , vetäviltä pyöriltä mitataan haluttaessa tehot erikseen.
Kirjoittanut: Pertti K
« : 15.09.2017 kello on 14:06 »

Kyllä tuossa wikissä selvitetään että Bhp on hevosvoimat täydellisestä moottorista kampiakselin päästä mitattuna. Sae-mukainen taas on ilman apulaitteita puhdas teho mitä kone tuottaa. Bhp on siis oikeampi. Mutta oikea tehohan on se mitä tiehen tulee, muilla ei ole merkitystä.
No niin olikin, huonosti luin. Ne apulaitteet ja niiden puute mainittiin vasta SAE bruttoheppojen yhteydessä. Juu no sitten varmaan tuon n. prossa on linjassa. Mutta onko nyt muka oikeasti niin että Suomessa auton tehoksi ilmoitettavat hepat on vetäviltä pyöriltä ja Briteissä kun puhuvat bhp:sta niin se on kampiakselilta? Epäilen vähän että nyt on kyllä suomentaja (taas) laittanut vähän omiaan.
Kirjoittanut: Hauho
« : 15.09.2017 kello on 13:18 »

Nyt olisikin mielenkiintoista arvioida/tietää apulaitteiden vaatima tarve eri autoissa, edes prosentteina bhp:stä.