rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: RR
« : 11.09.2017 kello on 16:46 »

Mulla on 1 lähtö tankilta ja sen jälkeen t-haara. 10 kw ja 4 kw lämppärit. Tosin lähtö oli paksuin tarjolla ollut tommoseen tarkotettu.

Isomman pumppu on aika kaukana t-haarasta, pienempi laitos on aika lähellä tankkia kaiken kaikkiaan.

Ilmaaminen ei tainnut olla erityisen vaikeaa eikä ongelmia ole ollut vaikka molemmat on päällä yhtä aikaa.
Kirjoittanut: kimmok
« : 11.09.2017 kello on 16:07 »

Linja-autoihin laitettiin paluulinjaan välisäiliö niin ei ollut epäilystä että ei jaksa imeä tankista asti.
tosin olivat mekaanisella pumpulla.
tietysti linja-auto on vähän pitempi kuin moni puskaparkkiauto.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.09.2017 kello on 14:23 »

Vaan se mikä ei toisella toimi, voi toisella toimia. Kokeilu voi kannattaa..

Jeps.
Olen ajatellut kokeilla.
Eli laittaa ilmalämppärin varalle, JOS Truma joskus päättää pitää lomaa.
Teoriassa systeemi on valmiiksi mietitty ja kaikki pysyisi lämpimänä.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.09.2017 kello on 13:41 »

Ei tällaisesta 2 rinnankytkennästä, mutta suuttimien paluu-, syöttö- ja siirtopumppujen linjaan kyllä..

Vaan se mikä ei toisella toimi, voi toisella toimia. Kokeilu voi kannattaa..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.09.2017 kello on 13:36 »

Vaikka dieselin olettaisi olevan kokoonpuristumatont a, mutta kun annospumpun männän liike on volyymissa hyvin pieni, niin imuputken tasalaatuisuus on pumpunpaineen kannalta ratkaisevaa (webahan ei muuta päättele kuin liekinlämpöä). Jos imuputkessa paksunnoksia, saati sivuhaaroja tai kumiletkujatkoksia, voi imupainevaihtelu tuottaa pelkän yksittäisen nesteen edestakas liikkeen vaikka pumpussa kuula takaiskuna onkin.

Onko kokemusta vai oletusta?
Sitä imuputkeahan on kahta kokoa, 1 ja 3mm, siksi ehdotin paksumpaa alkuun, jos pelkää alipainetta.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.09.2017 kello on 13:15 »

Näinköhän nuo voisivat jotenkin sekoilla?
En oikein usko.....
Vaikka dieselin olettaisi olevan kokoonpuristumatont a, mutta kun annospumpun männän liike on volyymissa hyvin pieni, niin imuputken tasalaatuisuus on pumpunpaineen kannalta ratkaisevaa (webahan ei muuta päättele kuin liekinlämpöä). Jos imuputkessa paksunnoksia, saati sivuhaaroja tai kumiletkujatkoksia, voi imupainevaihtelu tuottaa pelkän yksittäisen nesteen edestakas liikkeen vaikka pumpussa kuula takaiskuna onkin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.09.2017 kello on 12:57 »

Periaatteessa tuo voisi toimia, kunhan haaroitus lähellä tankkia (lyhyt matka), ja annospumppuihin reilusti pidempi haarasta. Muutoin on siinä yhtäaikaikäytössä olemassa sekoilun mahdollisuus, jos hakaavat just vastakkaisvaiheissa eikä toinen saakkaan mitään..

Näinköhän nuo voisivat jotenkin sekoilla?
En oikein usko....
Mutta jos epäilyttää, laittaa sen alun, haaroittimeen asti isommalla putkella. Sillä 3 millisellä.
Minulla on liitäntä tankkiottimella, kun oli helpompaa porata reikä. kun pudottaa tankki alas.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.09.2017 kello on 11:50 »

Senhän saa rakennettua ihan miten haluaa - lähteekö auton puhallin päälle, lähteekö moottorille menevä kv-pumppu päälle vaiko hupipuolen. Itseasiassa vaikka jännitesyötönkin weballe vaihtoreleen kautta.. Mutta onhan se toimintavarmuuttaa kun on kaksi.

Itse lähtisin vesikennolisäyksell ä, koska silloin ajonaikaisen lämmön koneelta voisi hyödyntää, jos sitä riittää.. ja voihan weba päällä ajellakin  ;)

Ps. weba noin yleisnimenä p-a käytöiselle lisälämppärille ;)
Kirjoittanut: psinis
« : 11.09.2017 kello on 11:38 »

No kävihän se lisäkennokin mielessä, mutta päädyin kuitenkin erilliseen ilmalämmittimeen.
Varsinkin parkissa ollessa, kun sen saa kytkettyä kokonaan hupiakkuun, kun taas vesilämmitin pyörittää autonpuhallinta starttiakkulla.
Pitää tutkia tuota polttoaineenottoa vielä. Transitissa kun on tankissa oma lähtö lämmittimelle, mutta miten sen saisi parhaiten jaettua.
Tietysti kokeilemallahan se selviää, mutta kysellään nyt ensin olisiko joku muu sen jo tehnyt...
 
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.09.2017 kello on 10:41 »

Periaatteessa tuo voisi toimia, kunhan haaroitus lähellä tankkia (lyhyt matka), ja annospumppuihin reilusti pidempi haarasta. Muutoin on siinä yhtäaikaikäytössä olemassa sekoilun mahdollisuus, jos hakaavat just vastakkaisvaiheissa eikä toinen saakkaan mitään.. yksi pumpun potku on niin mitätön. Ei yksi huono potku häiritse, mutta jos niitä tulee useita, saattaa syötössä tulla katko. Varminta laittaa molemmille oma tankkipilli.
Toinen sivuseikka, miksei sillä vesiveballa voi hoitaa sitä ilmalämmitystä omalla lisäkennolla, kv-pumpulla ja puhaltimella, vai eikö reilu 5kW lämmitä tarpeeks?