Mitenköhän eroaa LMC 580 (vm. 2001) tuontiauto Suomi-autosta? Lämmityslaite (Truma) on varmaankin vain 4kw, mutta mitä muuta eroa voisi olla? Onko akustossa/sähkölaitteissa eroa?
Auto ei ole tulossa talvikäyttöön.
Jos se auto on kulkenut maamme teitä suola-aikoja jo 15v, niin yhtä karmeassa kunnossa alusta. Ja sama fiiu(?) siinä jokatapauksessa, oli se ite tuotu tai maahantuojan/edustajan. Suomeen uutena myytynä siinä tod. näk on lämmitystä moottorinhuohottime
ssa, harmaavesipytyssä, kenties lattiassakin jne.. kenties vasta maahantuonnissa laitettu. Ja vaikka ei olisi, saahan ne sinne vaikka huomenna.
Fiiussa on sama laturi, akku, peililämmitys jne oli loppusijoitus pohjolassa tai riminillä. Tehtaalta lähtiessä se ei ole tiennyt kuin seuraavan kohteen eli LMC-fabriikkilaager, siitä sitten tuotannon kautta myyntivarastoon, ja aikanaan maahantuojalle.. Toki uuden ostaja on voinut pitkään toimitusaikaan tyytyen voinut ottaa jotain fiiu optioita.. Mutta yhtä varusteltuja, ne on saksan markkinoillekin jääneet ovat. Alkup. akuthan ovat kulutusosia ja kerenneet jo ongelmajätteiksi. Riippuen mitä myöhemmin on laitettu, siellä voi olla rutkasti isompaa, parempaa ja enempi tai jopa myyntiin vaihdettu vanhaa käytettyä, kellä sellaisia nurkissa.. Tuossa 16 vuoden ajassa käsiä välissä on voinut olla useita, siten kunto ihan mitä vain.
Ehkä isoin murhe voi olla tuon ikäisissä, ettei vain sakumarkkinoille tarkoitettuja 50mbar kaasulaitteita tiputettu kepulikonstein 30mbar käyttöisiksi.
Sellainen "asennevamma" voi tulla eteen, jos itse ei ole tekijä, kun sen remonttiin vie merkkikorjaamoon täällä Suomessa, tämä saattaa hinnoitella rankaisevasti "uitettuja" - tätä valitettavasti on vieläkin täällä jäljellä. Oli kyse koneista tai kulkimista..