rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 16.08.2017 kello on 18:58 »

Tuossa kun katselin kun nyt myydään kaikennäköisiä aurinkopaneeleita ja tuulivoimaloita 12V systeemiin, niin tietty lataussäädin kuuluu aina olla mukana. Yleensä noissa on sitten akku mihin sähkö varastoidaan.

Nyt kun autoissa/vaunuissa on virtalähteissä myös liitäntä aurinkokennoille, niin ilmeisesti niihinkin kuitenkin tarvitaan tuo lataussäädin, eli siihen liittimeen tuodaan 12V. Elikkä siis virtalähde korvaa sen akun tuollaisessa asennuksessa. Virtalähde sitten hoitaa sähkönsyötön auton/vaunun akulle jne. Olenko ymmärtänyt oikein ?

Ilmeisesti tuollaiseen aurinkokennoliitänt ään kulkineen virtalähteessä voisi kytkeä myös tuulivoimalan+lataussäätimen ?
Tökkäisi leirissä vaan propellin maahan ja odottelisi tuulta :)

TERO


Voit kytkeä tuulivoimalan verkkolaturin ja aurinkopaneelin rinnalle ilman ongelmia, lataussäätimen se aina vaatii. Kytkennät kytketään aina hupiakkuun ja latauslaitteet seuraa aina hupiakun tilaa.
Kirjoittanut: Tarvasjoki
« : 16.08.2017 kello on 17:48 »

Eikö tuulivoima toimi jos ropeli katolla kun liikkuu tai voihan olla kierroksia liikaa ja tulla voltteja liiaksikin!
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 16.08.2017 kello on 14:18 »

Tuossa kun katselin kun nyt myydään kaikennäköisiä aurinkopaneeleita ja tuulivoimaloita 12V systeemiin, niin tietty lataussäädin kuuluu aina olla mukana. Yleensä noissa on sitten akku mihin sähkö varastoidaan.

Nyt kun autoissa/vaunuissa on virtalähteissä myös liitäntä aurinkokennoille, niin ilmeisesti niihinkin kuitenkin tarvitaan tuo lataussäädin, eli siihen liittimeen tuodaan 12V. Elikkä siis virtalähde korvaa sen akun tuollaisessa asennuksessa. Virtalähde sitten hoitaa sähkönsyötön auton/vaunun akulle jne. Olenko ymmärtänyt oikein ?

Ilmeisesti tuollaiseen aurinkokennoliitänt ään kulkineen virtalähteessä voisi kytkeä myös tuulivoimalan+lataussäätimen ?
Tökkäisi leirissä vaan propellin maahan ja odottelisi tuulta :)

TERO

Aurinkokennossa yleensä myös jännite on isompi esim 19V, joka pitää säätää sopivaksi akunlataukseen, esim 14,4V.  12voltilla akku ei juurikaan lataannu.
Tuulivoiman huono puoli on, että pienet propellit vaatii vähintään 5ms tuulta ja ne hyvät latausarvot saa vasta 10ms tuulella. Muutenhan kävisi systeemiin hyvin, kuten arvelit.
Kirjoittanut: Stara
« : 16.08.2017 kello on 13:30 »

Olet.
Vielä kun joku selittäisi, miksi se sähkö pitäisi kierrättää sen laturin kautta...


Eihän sitä pidä kierrättää laturin kautta, jos ei halua! Yksi syy sähkön kierrättämiseen on se, että (useimmiten) näin saadaan ladattua sekä ajo-/asuintilan akku? Saadaan myös hyödynnettyä jo olemassa olevat jännite-/virtamittarit?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 16.08.2017 kello on 13:29 »

Olet.
Vielä kun joku selittäisi, miksi se sähkö pitäisi kierrättää sen laturin kautta...
Ihan  vaan  siksi  silloin se pitaa  myos  ajo-akun kunnossa ja jos tulee ylimaaraista se  menee suoraan kulutukseen  jos semmoista on.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 16.08.2017 kello on 13:21 »

Nyt kun autoissa/vaunuissa on virtalähteissä myös liitäntä aurinkokennoille, niin ilmeisesti niihinkin kuitenkin tarvitaan tuo lataussäädin, eli siihen liittimeen tuodaan 12V. Elikkä siis virtalähde korvaa sen akun tuollaisessa asennuksessa. Virtalähde sitten hoitaa sähkönsyötön auton/vaunun akulle jne. Olenko ymmärtänyt oikein ?

Olet.
Vielä kun joku selittäisi, miksi se sähkö pitäisi kierrättää sen laturin kautta...
Kirjoittanut: SFC52815
« : 16.08.2017 kello on 12:39 »

Tuossa kun katselin kun nyt myydään kaikennäköisiä aurinkopaneeleita ja tuulivoimaloita 12V systeemiin, niin tietty lataussäädin kuuluu aina olla mukana. Yleensä noissa on sitten akku mihin sähkö varastoidaan.

Nyt kun autoissa/vaunuissa on virtalähteissä myös liitäntä aurinkokennoille, niin ilmeisesti niihinkin kuitenkin tarvitaan tuo lataussäädin, eli siihen liittimeen tuodaan 12V. Elikkä siis virtalähde korvaa sen akun tuollaisessa asennuksessa. Virtalähde sitten hoitaa sähkönsyötön auton/vaunun akulle jne. Olenko ymmärtänyt oikein ?

Ilmeisesti tuollaiseen aurinkokennoliitänt ään kulkineen virtalähteessä voisi kytkeä myös tuulivoimalan+lataussäätimen ?
Tökkäisi leirissä vaan propellin maahan ja odottelisi tuulta :)

TERO