Kirjoittanut: jaskajokunen
« : 22.07.2017 kello on 21:53 »Näkisin viaksi korroosion liekin levitysraudan ja pohjan välissä.. Ei siinä sen kummempaa..
Kirjoittanut: jaskajokunen« : 22.07.2017 kello on 21:53 »Näkisin viaksi korroosion liekin levitysraudan ja pohjan välissä.. Ei siinä sen kummempaa..
Kirjoittanut: mjo33400« : 22.07.2017 kello on 21:17 »Eli vikaa ei pystytty kohdistamaan?
Kirjoittanut: Knaus-90« : 22.07.2017 kello on 20:58 »Kyllä käytin irti ja yllättävän paljon oli pinta ruostetta tullu muutamassa vuodessa. Kaikki puhtaaks ja uudet ruuvit ja maalit Ihan oikein tehty, hyvä että pelaa. Kirjoittanut: jaskajokunen« : 22.07.2017 kello on 20:42 »Kyllä käytin irti ja yllättävän paljon oli pinta ruostetta tullu muutamassa vuodessa. Kaikki puhtaaks ja uudet ruuvit ja maalit
Kirjoittanut: Knaus-90« : 22.07.2017 kello on 20:29 »Kärki oli paikoillaan, mutta palattiin perusasioiden äärelle ja pohjan kevyt puhdistus/maalaus yms. kun irti kerran oli ja pelaa taas kun junan vessa ja menee muutaman vuoden... Käytitkö liekkiraudan irti, ei saanut maata kunnolla, vai missä vika. Kirjoittanut: jaskajokunen« : 22.07.2017 kello on 20:24 »Kärki oli paikoillaan, mutta palattiin perusasioiden äärelle ja pohjan kevyt puhdistus/maalaus yms. kun irti kerran oli ja pelaa taas kun junan vessa ja menee muutaman vuoden...
Kirjoittanut: mjo33400« : 21.07.2017 kello on 21:00 »Homma etenee.. Testasin ensin (ledinauhalla) Kärki todennäköisesti vääntynyt ja osuu liekkirautaan. Kirjoittanut: jaskajokunen« : 21.07.2017 kello on 20:46 »Homma etenee.. Testasin ensin (ledinauhalla)
että virtaa tulee ja sen jälkeen testasin johdolla/ruuvarilla ja kipinöihän se normaalisti.. Täytyy huomenna ottaa toi pohja irti ja kattoo mitä se on sit syöny.. Onko se yleistä että kärki ottaa itteensä? Mutta kiitoksia vastauksista ja nyt sauna kutsuu ja ehkä muutama neuvoa antava ja huomenna sit jatketaan ihmettelyä.. Kirjoittanut: mjo33400« : 21.07.2017 kello on 19:45 »Tarkista ensin, että muuntajan keltaisen ja mustan johdon välissä on jännite 12 v, irroitat siis johdot muuntajasta. Jos jännite tulee niin sitten pitää tehdä kun Knaus-90 sanoi, esim. kipinäjohdon tilalle johto muuntajaan kiinni ja toinen johto rungon lähelle, jos kipinöi on vika kärjessä tai sen johto kipinöi jossain väärässä paikassa kun kuori on puhki.
Kirjoittanut: Knaus-90« : 21.07.2017 kello on 19:22 »Kipinäsytyksellä varustettu primus 2470 ei syty/kipinöi.. Saman tien kun ohjauspanelin nappia painaa niin kaasu lähtee virtaamaan normaalisti, mutta kipinöinti puuttuu. (Pannu hyväkuntoinen/kunnostettu johon laitettu pari vuotta sitten kipinäsytytys ja uusi pyrostaatti ja ei ikinä sen jälkeen ongelmia ennen tätä) Sen verran kurkkasin että pannun kyljessä liitokset näytti puhtailta ja pannu kuivalta yms. Ja tosiaan edellisreisulla pannu pelasi normaalisti. Ja vaunu seisoo paikallaan, ei vedetä mihinkään. Mietinkin, että olisiko voinu toi kipinäsytytys muuntaja/kökkäre tulla tiensä päähän... Onneksi lämmitintä ei nyt tällä hetkellä tarvitse, mutta huomenna aattelin vähän tutkia sitä.. Olisko asiantuntijoilla ideoita mikä tullut? Ps.ilman yleismittaria mennään kun täällä reisussa Tarkasta ensin että kipinämuuntajan johdot on kunnolla kiinni, jos ei auta, laita kaasupullo kiinni siksiaikaa kun testaat. Ota se kärjelle menevä johto irti muuntajasta, sitten laitat ruuvarin kärjen siihen nastan lähelle, pannu päälle ja katsot kipinöikö siinä nastan ja ruuvarin välissä. Yleensä nuo muuntajat on varmoja, ellei pääse suoraan vettä, silloin kun sytytys päällä. |