rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: "Masi"
« : 20.07.2017 kello on 22:43 »

Toisen firman minkä osakas olen, kalustolla, Sprinterit, ajetaan keskisuoritteena vuodessa 180 000 km. Yhdessäkään vehkeessä ei ole ollut ongelmia koneen kanssa.
Ja vehkeet huolletaan mersun huoltosopimuksen mukaan 45 000- 60 000 km välein.
Meillä ei isojen poikien puheet ole pitäneet paikkaansa.
Kirjoittanut: Catiska
« : 20.07.2017 kello on 21:13 »

Elämä on. Pääosin niillä on ajettu 300 - 400tkm ilman ongelmia, samalla jakoketjulla. Ja se alkaa riittämään useimmille matkailuautoilijois ta.
Kirjoittanut: Joko
« : 20.07.2017 kello on 11:53 »

Isoilla pojilla taitaa olla isot jutut. Pikkupoikien ei kannata kaikkea uskoa mitä isot pojat kertoo...
No kyllä ne isot pojat ainakin sen tiesi että om646 paukkuu alakerta ja näin kans kävi. Meillä ei ole päästy om651 niin pitkälle että Imusarjan vaihto olis tullut ajankohtaiseksi kun kampiakseli katkes jo 90tkm kohdalla Thumb
Kirjoittanut: Catiska
« : 20.07.2017 kello on 10:26 »

Isoilla pojilla taitaa olla isot jutut. Pikkupoikien ei kannata kaikkea uskoa mitä isot pojat kertoo...
Kirjoittanut: Joko
« : 19.07.2017 kello on 23:34 »

Juu enkä tiedä koskeeko henkilöautomalleja. Sprintereissä isot pojat kertoi että semmonen 100-150tkm niin alkaa olla imusarja vaihtokunnossa( jos kone siis sattuu kestämään niin pitkälle)
Kirjoittanut: pamaus
« : 19.07.2017 kello on 23:24 »

Tuossa juttua k.o. asiasta. Ilmeisesti kysymys on pakokaasun jälkikäsittelyn lämpötiloista. Joissakin lämpötiloissa tämä jälkikäsittely ei ole päällä.

Ja nyt sitä säädetään ohjelmallisesti niin, että päästöt laskee.

Eli ei mitään kiirettä tähän ohjelmaan.  Ja sen verran vähän vielä kilometrejä koneessa, että taitaa imusarjat olla vielä kunnossa.


http://blog.mercedes-benz-passion.com/2017/07/mercedes-benz-ruft-diesel-motorisierungen-zurueck/


Aikoinaan kun ostin itselle uuden Peugeot 307 farkun,  niin laitoin tulpan egeärrälle menevään putkeen. Todennäköisesti on siellä edelleen tänäkin päivänä. 

Voi olla, että Mersun egr:lle ei puutappia kannata laittaa. Jos sen egr saisi ohjelmalla pois joskus, niin se voisi olla hyvä juttu. 

Kirjoittanut: Joko
« : 19.07.2017 kello on 23:24 »

Minun auto on voitu jo ohjelmoida uudestaan, koska nämä takaisinkutsut on aloitettu jo maaliskuussa.

"Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi"

"Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja."

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707182200272786_oa.shtml

Ei kannata nuosta piitata. Pidä mielessä aj tech tai tuikku niin alkaa mese kulkea vähän erilailla Thumb vaikka ehtiihän sitä vakiollakin että niinkauan kun egr ja dpf ei ongelmia tuota niin sama antaan olla toiminnassa. Vaikka egr vissiin tarkoittaa om651 yhteydessä sitä että imusarja menee vaihtoon jossainvaiheessa.
Kirjoittanut: pamaus
« : 19.07.2017 kello on 23:11 »

Minun auto on voitu jo ohjelmoida uudestaan, koska nämä takaisinkutsut on aloitettu jo maaliskuussa.

"Saksalainen autojätti Daimler kutsuu kolme miljoonaa Mercedes-Benz-dieselautoa vapaaehtoisesti korjattavaksi"

"Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että se aloitti jo maaliskuussa vapaaehtoisten korjausten tarjoamisen, mutta nyt käytäntöä laajennetaan koskemaan huomattavasti suurempaa määrää autoja."

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707182200272786_oa.shtml
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 19.07.2017 kello on 23:08 »

Aivan. Omatoiminimen viritys kumoaa myyjän ja valmistajan vastuun.
Kirjoittanut: Alan
« : 19.07.2017 kello on 22:58 »

Myyjällä, jos on liike, on jonkinlainen vastuu siitä, että käytettynä ostettu auto ei hajoa ihan heti, esim. moottori. Siksi ei kannata optimoittaa eli lastuttaa eli säädättää siihen lisää tehoa ennenkuin tuo aika päättyy. Jos optimointi selviäisi myyjälle vastuu raukeaisi.

 Sitä tuossa yllä tarkoitin. Eli minun mielestä ensin hoidetaan takaisinkutsu, sitten nautitaan takuu/myyjän vastuuaika, sitten optimoidaan jos siltä tuntuu.