rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kimi
« : 27.06.2017 kello on 18:36 »

^ Meillä on noita Transiitteja ollut useampia 90 luvulta alkaen. Ja käytössä myös reiluilla kilometreillä olleita joitten historia on ollut tiedossa. EGR oli yhdessä vaiheessa ongelma ja sen venttiilin rakennetta muutettiin, uudet kestää nuo 2000 luvun alun oli kulutuskamaa.

Eilen kytkin oikkuili kun olin menossa reissuun ja menin suosiolla pikkuautolla reissun. Kilometrejä 293 000 ja risat, saahan se raskaassa autossa tuossa vaiheessa jo olla vaihtokelpoinen. Vaihdelaatikko ääntää ja se on omaa syytä kun olin huolimaton öljyt vaihtaessa, pääsi valuttamaan sen ajossa miltei tyhjäksi. Moniurahihnan vaihdon yhteydessä vaihdoin kiristimen, ihan varmuuden vuoksi. 
Kirjoittanut: Jarmo72
« : 27.06.2017 kello on 17:42 »


Tänks kaikille vastauksista ja kokemuksista.  Thumb Nyt on asian suhteen selkeämpi fiilis.

Kimi ylempänä kyseli mitä mun Transitissa on ollut. Kone on 2.4 tdi -01 120hp. Auto on ollu mulla 217 tkm lähtien ja nyt 280 mittarissa, tänä aikana (2 vuotta) Vaihdettu kytkin kokonaisuudessaan, uusi startti, uusi laturi, uusi alipainetehostin, rullia, nyt egr temppuilee ja lyö tehot alas. Sähkövikojakin ollut. Tuntuu vain siltä että kokoajan saa on korjaamon ovea kolkuttelemassa. Eipä nuo nyt välttämättä varsinaisesti koneen huonoutta taida olla, mutta jotenkin tuntuu että laatu ei olisi oikein kohdillaan. Joku ford kaveri vain mainitsi ettei yleensä vielä näillä kilometreillä olisi näin paljoa ongelmia.
Kirjoittanut: Humoristi
« : 27.06.2017 kello on 07:57 »

Meillä 2 koppasen ducaton 2,5l TDI kone oli ihan liukas liikkeinen  Thumb
Oma valinta ducatolta olis 2,8l idTD.
Transiteista ja sprinttereistä ei kokemusta mutta ei varmaan huonoja vaihtoehtoja olis  ;)
Kirjoittanut: Reino
« : 27.06.2017 kello on 07:36 »

2.3 tai 2.8 jtd on ainakin pomminvarmoja koneita. Muista fiatin nokalta löytyvistä koneista ei kokemusta. Omalla -03 pakulla oli 470tkm menty ja kone jatkoi matkaansa toisessa korissa Thumb  auto oli 2.3jtd. Kytkin turbo suuttimet pumppu ja kaikki oli tehtaan jäljiltä. Vain jakopää laitettu 120tkm välein muuten ei mitään ylimääräistä ollut tehty. Kaverilla 2.8jtd työkäytössä ollut useita.  Ajaa pirusti nii ostaa yleensä noin 200tkm ajetun ja ajaa sinne 2 vuodessa 300tkm lisää. Olen hänelle noita joskus korjannut/huoltanut  niin isompaa mitä tulee mieleen niin yhteen joutui suuttimia vaihtamaan 2kpl mutta autolla oli ajettu tuissavaiheessa ihan hieman vajaa 500 tkm.  Ei lähtenyt enää kylmästä käymään ilman webasto kun 2 suutinta vuoti. Hänellä myös 1 2.3 koneella oleva mihin tuli auto kylkeen niin ei kannattanu enää korjata mutta ajoi sen mitä leimaa oli jäljellä ja yritti ns ajaa sen loppuun että yhtään mitään ylimääräistä ei tehty. Leima kun meni umpeen niin öljyllä oli menty 80tkm ja jakopäällä 200tkm sekä luistavalla kytkimellä noin 100tkm. Luisti kärry perässä vitosella niin joutu 4 vaihteella vetämään Thumb

Pointtina tässä siis se että nuo ivecon moottorilla olevat 2.3 ja 2.8 on ainakin sellaisia koneita että ajamalla ne ei lopu mikäli niitä vähänkään huoltaa.

2.3 ja 2.8 myös jaksaa liikkua ihan eri tavalla vanhempiin verrattuna. Vanha 1.9 TD ja 2.5 D ei kyllä mene oikein mihinkään.
Kirjoittanut: Catiska
« : 26.06.2017 kello on 09:32 »

Periaatteessa kait nuo kaikki kestää kun huoltaa ja ei käy huonoa tuuria.

Valitsisin niistä uusimmat mitä saa. Ihan siksi että tuoreemmissa moottoreissa käyttöominaisuudet on parantuneet selvästi eikä kulutus ole ainakaan noussut jos ajetaan samalla tavalla kuin vanhemmilla koneilla lyllerretään mäet.
Kirjoittanut: Joko
« : 25.06.2017 kello on 18:37 »

2.3 tai 2.8 jtd on ainakin pomminvarmoja koneita. Muista fiatin nokalta löytyvistä koneista ei kokemusta. Omalla -03 pakulla oli 470tkm menty ja kone jatkoi matkaansa toisessa korissa Thumb  auto oli 2.3jtd. Kytkin turbo suuttimet pumppu ja kaikki oli tehtaan jäljiltä. Vain jakopää laitettu 120tkm välein muuten ei mitään ylimääräistä ollut tehty. Kaverilla 2.8jtd työkäytössä ollut useita.  Ajaa pirusti nii ostaa yleensä noin 200tkm ajetun ja ajaa sinne 2 vuodessa 300tkm lisää. Olen hänelle noita joskus korjannut/huoltanut  niin isompaa mitä tulee mieleen niin yhteen joutui suuttimia vaihtamaan 2kpl mutta autolla oli ajettu tuissavaiheessa ihan hieman vajaa 500 tkm.  Ei lähtenyt enää kylmästä käymään ilman webasto kun 2 suutinta vuoti. Hänellä myös 1 2.3 koneella oleva mihin tuli auto kylkeen niin ei kannattanu enää korjata mutta ajoi sen mitä leimaa oli jäljellä ja yritti ns ajaa sen loppuun että yhtään mitään ylimääräistä ei tehty. Leima kun meni umpeen niin öljyllä oli menty 80tkm ja jakopäällä 200tkm sekä luistavalla kytkimellä noin 100tkm. Luisti kärry perässä vitosella niin joutu 4 vaihteella vetämään Thumb

Pointtina tässä siis se että nuo ivecon moottorilla olevat 2.3 ja 2.8 on ainakin sellaisia koneita että ajamalla ne ei lopu mikäli niitä vähänkään huoltaa.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 25.06.2017 kello on 15:25 »

1.9:n jättäisin pois. Pieni kone on kovilla. Turboton 2.5 on laiska ikiliikkuja. Turbollisella pärjää jo liikenteessä. Hyvä kone sekin. Itse ottaisin 2.8:n. Siinä pelätty jakohihna vaihtuu edullisesti.
Kirjoittanut: smy
« : 25.06.2017 kello on 15:03 »

Mulla nyt 305tkm tuossa 2000 mallisessa Ducatossa. 8 vuotta / 100tkm ollut mulla. Koneelle ei tehty muuta kuin kerran jakohihna vaihdettu, ja öljyt+suodatin 10tkm välein. Muut suodattimet 20tkm välein. Ohjaustehostimeen piti joku venttiilin prikka tms vaihtaa kun ei enää tyhjäkäynnilä jaksanut tehostaa.

Kone siis 2.8idtd.
Kirjoittanut: kimi
« : 25.06.2017 kello on 14:55 »

Mitä Transitin koneessa on ollut? Itsellä 125 hv -02 ja kilometrejä hiukan auki 300 000. Normihuolloilla toistaiseksi, hehkut pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa.
Kirjoittanut: Pohjanperän pappa
« : 25.06.2017 kello on 14:52 »

Itsellä on ollut Ducatoja 2,5 ltd, eikä koneissa ole ollut ongelmia.  Nyt on MB 3 ld ja hyvin on kulkenut.  MB:ssä etu ettei tarvii vaihdella jakopäänhihnaa.
Oma mielipiteeni on, että osta mieluummin isommalla koneella kuin pienellä.

Noilla kilometreillä ja tuohon hintaan on vaikea löytää. Mutta nosta kilometrit 150 tkm:n, niin alkaa löytyä koht hyviää