rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Tunturi
« : 26.06.2017 kello on 14:19 »

Nyt on uudet kengät ja säädöt kohdillaan. Jarruttaa vaan ei turhia lämpene.
Kirjoittanut: Tunturi
« : 25.06.2017 kello on 23:40 »

Eipä jarrut enää pahemmin laahannutkaan, ihan pikkuisen vaan lämpeni. Otin rummut auki. Kengät oli niin loppu, että niitit oli jo alkanut sorvaamaan rumpuja. Uudet kengät ja vaijereiden voitelu.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 23.06.2017 kello on 19:20 »

Mulla lmc:ssä takana kilvessä yksi normi mutteri (koko tais olla jotain 13-17 väliltä) jolla säädetään jarrukengät. Napa normi mutteri ja sokka systeemillä kiinni ja kartiolaakereilla.
Se koko on 17mm  ;) Ja jarru rummun sisältöä on helppo huoltaa  Thumb
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 23.06.2017 kello on 07:24 »

Mulla lmc:ssä takana kilvessä yksi normi mutteri (koko tais olla jotain 13-17 väliltä) jolla säädetään jarrukengät. Napa normi mutteri ja sokka systeemillä kiinni ja kartiolaakereilla.
Kirjoittanut: Tunturi
« : 22.06.2017 kello on 16:01 »

Jarru oli talven pois päältä. Joku siellä jumittaa, vaijeri tai rummun sisällä olevat värkit. Puretaan ja tutkitaan. Soitin jo paikalliseen vaunukauppaan ja osia pitäisi löytyä, jos joku on rikki. Jousen katkeaminenhan voi tehdä tuota samaa. Ei muuta kuin purkuhommiin, kiitokset vastauksista. Ja rohkaisusta.
Kirjoittanut: kimi
« : 22.06.2017 kello on 15:31 »

Avaamisessa ei mitään kummallista. Jos rumpujarrut on tuttuja tuokin aukeaa. Jos vaunu on seissyt jarru päällä sekin on voinut aiheuttaa ongelman. Aina jarru pois kun vaunun tukijalat on alhalla ja mahdolliset tarpeen olevat kiilat paikoillaan
Kirjoittanut: tsahkali
« : 22.06.2017 kello on 10:54 »

Jos jumi on tullut seisoessa, todennäköisin syy on vaijeri, joka on ruostunut.
Kirjoittanut: Tunturi
« : 22.06.2017 kello on 08:23 »

Kokeilin eilen tien päällä kolautella vannetta/rumpua, mutta ei auttanut. Tietenkin parempi olisi olla pyörä irti, kun kolauttelee. Jarru pitäisi saada toimimaan idioottivarmasti. Ei ole mukava juttu, että nyt saan sen kolauttamalla vapautumaan, mutta sitten jossain perähikiällä alkaa kuumenemaan ja vuokraaja soittaa kiukkuisena että hae Soliferi pois - me mennään hotelliin ja sinä maksat...

Lähinnä kaipaisin tietoa, että onko vaunun jarrun purkamisessa mitään eksoottista? Siihen tietty saa varautua, että rumpu on kulunut ja uriinsa painuneet kengät ahdistaa rumpua pois vetäessä. Jossain on varmaan säätö, josta säädetään se kuinka lähellä kengät on? Ei kai sitä pelkällä vaijerilla säädetä? Joko reikä rummussa, jonka kautta pääsee säätämään tai sitten säätö jarrukilven takapuolella.

Tutkimallahan tuo selviää, mutta sen takia kyselen etukäteen, että saisi homman nopeasti valmiiksi. Tai että jos siellä joku mekanismi olisi kulunut, niin voisi tilailla osia etukäteen. Tai sitten vaan revin turhaa stressiä koko asiasta  :)

Kiitokset 0yxx0:lle vastauksesta, kirjoitelkaahan muutkin.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 22.06.2017 kello on 07:00 »

Oisko jäänyt vaijeri tai mekanismi rummun sisällä jumiin ensimmäisissä jarrutuksissa. Ite tehnyt muutamia kertoja että vasaralla kolauttaa laudan välityksellä rumpuun. Muutama kerta peräkkäin jarrua päälle ja kolautus perään. Tunkille kun nostaa niin voi tarkistaa että ei jää laahaan. Käyttämättömyys yleensä jumittumisen syy. Mekanismi voi olla hyvä voidellakkin ja rummusta hihnojen pöly pois samalla.
Kirjoittanut: Tunturi
« : 21.06.2017 kello on 23:28 »

Tänään vedin ensimmäistä kertaa vaunua syksyn jälkeen ja toinen jarru kuumeni. Syksyllä ei kuumentunut lainkaan. Maantieajon jälkeen toinen vanne oli sen verran lämmin, että juuri ja juuri kärsi sormia pitää. Toinen ei kuumentunut lainkaan. Tilanne on nyt se, että vein vaunun juhannukseksi vuokralle ja se lähtee taas reissuun juhannuksen jälkeen keskiviikkona. Pari päivää siis aikaa ratkaista ongelma. Sillä kysynkin, kun aikaa ei ole paljon - varsinkaan varaosien tilaamiseen - että kuinkahan suureen operaatioon kannattaa varautua? Autojen jarrujen kanssa olen pelaillut melko paljonkin, mutta onko näissä jotain ihmeellistä? Tarvitseeko purkamiseen erikoisempia työkaluja? Alkaako nämä iän myötä jumittamaan, jolloin pelkkä putsaaminen auttaisi?