rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 13.06.2017 kello on 17:12 »

Eikä ainakaan muutaman vuoden ikäisissä ole kitkapäätä.
Lisäjarruvalolle ei tavaraperäkärryissä oikein ole paikkaakaan.
Ainakin 2007 oli jo "Soliferin tehtaalta" tulleissa leveissä malleissa vakiona, kitkavetopää.
Toisaalta, eipä nuo ole nopeuksia mittaillut. Kerran "Jäätelökauppias" heristi sormea kun Kasselin mäkeen otin vauhtia  ::)
Kirjoittanut: "Masi"
« : 13.06.2017 kello on 17:06 »

Kyllä siellä puhutaan molempien sopivuudesta, mutta varmaksi en uskalla sanoa, on sen verran paljon teknistä sanastoa että tällä taidolla tulee helposti virhe.
Siellä on paljon erilaisia vetopaino laskenta kaavoja joista osa koskee autoa.
Sekä osa määräyksistä, kuten ABS jarrut.

P.s. eikös suomessa ole TUV nord;in toimisto. Sieltä kysyy niin selviää.
Kirjoittanut: kimi
« : 13.06.2017 kello on 16:40 »

Onko asia sitten niin, että jos vetoauto vaihtuu lätkä ei enää ole voimassa? Eli tuo on yhdistelmäkohtainen eikä vaunukohtainen rajoitus
Kirjoittanut: "Masi"
« : 13.06.2017 kello on 16:35 »

Tuosta:

http://www.dekra.de/de/tempo-100-fuer-gespanne

En jouda nyt suomentelemaan.

Aika paljon on painorajoja ja myös rajoitteita vetoautolle.
Renkaat alle 6 vuotta ja vähintäin L nopeusluokka.
Vetoauton vetomassa ei saa ylittyä. ;)
koukun pysty kuorma pienemmmän lukeman mukaan. Eli auton, koukun tai vetopään.
Lukkiutomattomat jarrrut vetoautossa.

Rekisteri-otteiden kanssa esimerkiksi Dekran toimistoon jossa katsovat onko mahdollista saada ja jos on tekevät paperit ja antavat tarran. Myös ulkomaille rekisteröidyt perävaunut käy.
Kirjoittanut: pamaus
« : 13.06.2017 kello on 15:52 »

Kitkavetopäitä on ainakin noihin vanhoihin vaunuihin vaihdettu jossa on 100 lätkä


Kirjoittanut: Alan
« : 13.06.2017 kello on 15:40 »

Tuosta:

http://www.dekra.de/de/tempo-100-fuer-gespanne

En jouda nyt suomentelemaan.
Kirjoittanut: HiTec
« : 13.06.2017 kello on 14:45 »

Kitkavetopään, lisäjarruvalon, alle kuusivuotiaat renkaat muistaakseni ja katsastuksen edellisistä.

Eikös tuota kannattaisi nyt Suomessakin puskea vastaava laki läpi jos kerran jarruttomillekin ovat nyt 100km/h sallimassa ???
Kirjoittanut: tsahkali
« : 13.06.2017 kello on 13:11 »

Tuossa vm.90 detskussa ei lisäjarruvalosta tietoa. Ja 100 lätkä.

Eikä ainakaan muutaman vuoden ikäisissä ole kitkapäätä.
Lisäjarruvalolle ei tavaraperäkärryissä oikein ole paikkaakaan.
Kirjoittanut: pamaus
« : 13.06.2017 kello on 11:28 »

Tuossa vm.90 detskussa ei lisäjarruvalosta tietoa. Ja 100 lätkä.


Kirjoittanut: Alan
« : 13.06.2017 kello on 10:29 »

Kitkavetopään, lisäjarruvalon, alle kuusivuotiaat renkaat muistaakseni ja katsastuksen edellisistä.

Mietin aikoinaan, että tuskin olisi tullut ongelmaa jos olisi liimannut ite satasen lätkän perään Saksaan tullessa. En niin tehnyt. Moottoritiellä en ole nähnyt nopeusvalvontaa, paitsi tietyömailla.