rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 73764
« : 24.05.2017 kello on 13:46 »

Huojentavaa kuulla, ettei ole välttämättä kyse mistään katastrofista. Kiitos kaikille kommenteista.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 23.05.2017 kello on 22:47 »

Kuulakytkin ei myöskään pysy ajossa keskitettynä vetokuulan "päällä" vaan jää kallistuneena sivulle.
  Pää vinossa meilläkin kulkenut n. 35 tkm.
  Hyvässä rasvassa pyörii kevyesti ympäri, ja menee hitaasti painamalla sisäänpäin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.05.2017 kello on 18:15 »

Asiasta varsinaisesti tietämättä arvelen, että "pyörivä vetopää" on jotenkin vaurioitunut, minulla oli ainakin samanlainen ekavaunussa.

Kun on kyse tekniikasta, älä arvele....
Kirjoittanut: jtoppi
« : 23.05.2017 kello on 16:16 »

Asiasta varsinaisesti tietämättä arvelen, että "pyörivä vetopää" on jotenkin vaurioitunut, minulla oli ainakin samanlainen ekavaunussa. Jos päädyt irroittamaan vetopään, muista kuvata joka työvaihe ja liitä kuvat sitten tänne muillekin opiksi! Jos ujostuttaa, ei aikeesta tarvitse raportoida etukäteen, sitten vasta kun homma hoidettu. Enpä usko tuolta mitään täysin yllättävää löytyvän, normaalia ajoneuvotekniikkaa vain.
Kirjoittanut: Koivumutkan herra
« : 23.05.2017 kello on 14:54 »

Hei! Noviisi kysyy, mahtaako olla normaalia, että kyseisen mallisen vetopään akseli, jossa kuulakytkin on kiiinni, pyörii esteettömästi ympäri? Kuulakytkin ei myöskään pysy ajossa keskitettynä vetokuulan "päällä" vaan jää kallistuneena sivulle. Tee-se-itse, huoltoon vai vetopää vaihtoon?

Samanlainen vetopää myös minulla vaunussa ja käyttäytynyt esittämälläsi tavalla koko sen ajan mitä vaunu on ollut minulla, eli n. 30 vuotta.
Kirjoittanut: 73764
« : 23.05.2017 kello on 14:23 »

Hei! Noviisi kysyy, mahtaako olla normaalia, että kyseisen mallisen vetopään akseli, jossa kuulakytkin on kiiinni, pyörii esteettömästi ympäri? Kuulakytkin ei myöskään pysy ajossa keskitettynä vetokuulan "päällä" vaan jää kallistuneena sivulle. Tee-se-itse, huoltoon vai vetopää vaihtoon?   
Kirjoittanut: Kisällimatkaaja
« : 23.03.2017 kello on 19:03 »

Matkailuvaunuhuolto Esa Caravaan Kässälänkatu 5 Tampere. Toimii kai viekä, mutta on harkinnut eläkkeelle jäämistä. Erittäin monipuolinen valikoima "vanhoinkin" kulkimiin.
Kumin voi vaihtaa purkamalla vetopään jos yli vetäminen ei tunnu mukavalta.
Kannattaa irrittaa koko vetopää aisasta. 4pulttia irti ja käsijarrurauta sekä iskunvaimennin. Senjälkeen pöydälle nurinpäin ja siitä murikasta jossa iskari oli kiinni takaosasta "rikka" irti 6mm pultti niin sen rikan pitämänä on toinen rikka tai vähän niinkuin seekerirengas joka on akselin urassa  2 osassa ne pois niin murikkan saa siirrettyä taaksepäin ja etpuolella upotusrikan puolikkaat pois niin akselin voi vetää pois ja on helpo vaihtaa kumi. Älä hukkaa niitä rikkoja ovat pieniä siellä rasvan seassa.
Toivottavasti tuli jotenkin ymmärrettävästi.
Kirjoittanut: Dustbunny
« : 17.03.2017 kello on 18:31 »

Mullahan on ihan samanlainen... B&B.. mistä sä ostanu suojakumi? Laita lisää kuvia sitten  Thumb
Kirjoittanut: Kisällimatkaaja
« : 9.09.2016 kello on 19:41 »

Kahva irti ja kumin veto nupin yli.
Näinhän se oli tehtävä kun tuo vetopää on niittisokalla kiinni että sitä ei saa pois kuin poraamalla.
Kirjoittanut: 50 v. vaunuilua
« : 9.09.2016 kello on 06:41 »


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Kyseisen vetopään kumin vahto. Olisko kokemuksia täälä, ettei tulis turhaa työtä tehtyä. Olen tuollaisen Soliferi 450 kunnostanut vuosimallia -83 ja nyt olis tuota vaille valmis. Yhden 3päivän reissun olen sillä tehnyt ja senjälkeen jarrut säätänyt ja viä tarvs se suojakumi vaihtaa kun reissussa revennyt.
Olen tällä karavaanialalla uusi tulokas. Juttuja kyllä on tullut täältä paljon kunnostuksen yhteydessä lukenut mutta kyseiseen asiaan en ole löytänyt vastausta. 8)
Kahva irti ja kumin veto nupin yli.