Kirjoittanut: K.E.V
« : 12.04.2017 kello on 19:25 »Nii , ei ne untuvikot kaikkea tiedä. Sielläkään ![Iskee silmää ;)](https://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/wink.gif)
![Iskee silmää ;)](https://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/wink.gif)
Kirjoittanut: K.E.V« : 12.04.2017 kello on 19:25 »Nii , ei ne untuvikot kaikkea tiedä. Sielläkään
![]() Kirjoittanut: velnum« : 12.04.2017 kello on 19:19 »Etupyörän napa mutteri tarkistettu hyvi pysynnyt siihen mihin oli lukittu paikalleen kaikki on ok.
Piti oikeen auto viedä lahdessa k-katsastusasemalle vnhemmalle katsastusinsinööril le katsottavaksi .Mikä on nimenomaan erikoistunut raskaan kaluston ajoneuvoihin.Siellä kyllä hyväksyttiin etupyörän laakerit.Ilmoittiva t että löytyy pientä klappia normaalistikin ja hyvin ovat Fiat tehtaan antamien arvojen mukaiset .Nyt on sitten leimassa auto.Sano että on useita samanlaisia tapauksia,lähetään aivan kunnosa olevia osia vaihdattamaan tiedon ja kokemuksen puuteesta kevyt kuorma autoista. Kirjoittanut: velnum« : 6.04.2017 kello on 20:53 »Loctite liimattu ankuroitu ja mutteri lyöty lukkoon / ja 500 Newton ja kiristetty. Täytynee mutteri kuppi avata huomenna tarkastaa ja varmistaa että ei muuten ole päässyt pyörähtämään auki lukituksesta .
Kirjoittanut: jamppa508« : 6.04.2017 kello on 20:10 »Ei niissä laakereissa varmaankaan mitään vikaa ole, kun vaan ottais hiukan säätölevyjä vähemmäksi ni sais välyksen pienemmäksi, ilmeisesti kuitenkin asennusvaiheessa vedit vetoakselin mutterin kunnolla tiukkaan?
Kirjoittanut: velnum« : 6.04.2017 kello on 19:52 »Niin minullakin heräsi samanlainen vahva epäily että on tapahtuunu asennus missio.Nimenomaan noissa säätö prikoilla.Meneekö käytännössä noissa koko laakerisetti uusiksi.Koska kyseisellä laakeri setillä on ajettu suurin piirtein tuhannen kilometriä.
Kirjoittanut: MM« : 6.04.2017 kello on 19:41 »Se laakeri on nykykatsastajille vähän tuntematon ja he pyrkivät suottakin huomauttamaan välyksestä, joka on melko suuri uudessakin laakerissa. Vanhat katsurit ovat tässä asiassa osaavampia.
Voi olla, ettei asennusliikekään ole toiminut tarkalleen oikein. Sinun olisi ehkä kannattanut viedä ohje mukanasi. Voit kyllä vielä mittakellolla kokeilla ylös nostetun pyörän päittäisvälysta onko se enemmän kuin 0,10 mm, joka on kyllä melkoisen väljä. Kirjoittanut: jamppa508« : 6.04.2017 kello on 19:10 »Ettei vaan olis nyt sattunu asennusvirhe
![]() Kirjoittanut: velnum« : 6.04.2017 kello on 18:37 »Minulla ilmeni seuraavanlainen ongelma.Irroitin molemmat olkatuet viime kesänä ,tuli ostettua tamgeeristä laadukkaat etupyörän laakeri setit molemmille puolille.Paikalline n raskaan kaluston korjaamo asensi pyöränlaakerit olkatukeen .Itse asensin olkatuki setit paikoilleen tämän jälkeen .Nyt katsastuksessa käydessäni ilmoitettiin molemmissa etupyörän laakereissa on liikaa klappia.
![]() Nyt on käytännössä kaksi vaihtoehtoa purkaa toi setti uudelleen auki, tai vaihtaa kokonaan vähän ajetut olkatuet tilalle.suoraan sanoen vähän v******* tilanne . Kirjoittanut: Aippe« : 5.04.2017 kello on 22:19 »Autoni on Fiat ducato 90/2L 89v pensiini /Käykö 1985 mallin olkatuki 1989 malliin.Oliko etupään ripustukset malollisesti samat vaikka olisi pensa tai Diiseli .Kyseessä ei ole Maxi alustainen vaan vakio .Käytännön tieto loppuu kesken Vakoile asiaa Motonetin sivulta. Kirjoittanut: velnum« : 5.04.2017 kello on 14:44 »Autoni on Fiat ducato 90/2L 89v pensiini /Käykö 1985 mallin olkatuki 1989 malliin.Oliko etupään ripustukset malollisesti samat vaikka olisi pensa tai Diiseli .Kyseessä ei ole Maxi alustainen vaan vakio .Käytännön tieto loppuu kesken.
Tietysti vetonivelet aina ovat erilaiset niisä ei ole nyt kysymys. |