rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: MarkoA
« : 8.04.2017 kello on 09:51 »

Tuollaisella K.E.V linkittämällä ELM kapulalla ja kännykässä ohjelmalla Torgue , olen minä pelaillut.
Näyttää realiaikaista tietoa ja opettaa taloudellista ajoa  Thumb Eihän sillä kovin syvälle auton tiedostoon pääse mutta
eipä ole tarvettakaan.
Sama. Just sellaisella alle vitosen kiinaELM:llä ja Torque Pro:lla olen näitä meidän japseja katsellut. Foresterista yhdesti kuitannut häiriön ( matalan akkujännitteen aiheuttama vikakoodin pakkasaamuna ).

Jos jotain tarkempaa tarvis niin Subaruille ei helposti tunnu löytyvän kotikäyttöön sopivia juttuja. Ei ole onneksi vielä tarvinnutkaan. Tuon ELM:n hommasin ihan mielenkiinnosta.
Kirjoittanut: T-Cat
« : 7.04.2017 kello on 22:34 »

Scangauge II emännyksen Alhambrassa. Toimii lisämittaristona ja pystyy kuittaamaan viat pois haittaamasta. Sorenossakin toimii jollain lailla.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 7.04.2017 kello on 14:39 »

Tuollaisella K.E.V linkittämällä ELM kapulalla ja kännykässä ohjelmalla Torgue , olen minä pelaillut.
Näyttää realiaikaista tietoa ja opettaa taloudellista ajoa  Thumb Eihän sillä kovin syvälle auton tiedostoon pääse mutta
eipä ole tarvettakaan.
Kirjoittanut: mjh48
« : 7.04.2017 kello on 13:43 »

Minulla on tuo Multiecuscan ohjelma, mutta en ole sitä paljoa käyttänyt.
Sillä saisi kyllä moottorin sekaisin jos haluaa säätää.
http://www.multiecuscan.net/
Kirjoittanut: K.E.V
« : 7.04.2017 kello on 11:25 »

No joka tapauksessa pienempi kuljetettava kuin Auto.com

vs

Ja jälkimmäiseen vielä läppäri erikseen.
Jälkimmäisellä tekee vähintään samanverran tuhoa kuin edellisellä , olettaisin jotta paljon enemmän  ::)
Olen käyttänyt ja asentanut kymmeniä eri autotestiohjelmia, mukaan luettuna virtuaali xp:ssä pyörineet MB-Starit
Kirjoittanut: TLP
« : 7.04.2017 kello on 09:13 »

Ei kai se ole tutkimista varten.
Sillä poistetaan jokin häiriötila vaikkapa matkalla ollessa.
Luin joskus Karavaanijärjestön lehdestä matkakertomusta missä pariskunta tai perhe (en muista)
kävi 2 tai 3 kertaa reissun aikana merkkihuollossa nollauttamassa moottorinohjausjärj estelmän vikavalon.
Koskaan ei löytynyt mitään vikaa, tuo valonpalaminen vaikutti vain auton tehon rajoitukseen.
Pitäisikö TLP:n mielestä mukana olla läppäri, Vida/Star/Autocom/tms jne mukana kun "kympin kikkareella" ja omalla puhelimella voi tehdä ensiavun.
Ei pidä aina olla niin "professionaaleja" joka asiassa.

Kyllä, en ole väittänyt että sillä ei voisi vikoja kuitata ja jonkinlaisen koodinkin saada.
(mitä voi sitten tutkia internetin ihmeellisestä maailmasta, että mitä se kunkin automerkin/mallin kohdalla tarkoittaa)
Onko se järkevää, tietämättä tarkasti mistä vika johtuu ?

Joskus se matka jatkuu ja vika kuittaantuu.
Useasti kuvailemasi kaltaisessa tapauksessa, missä tuommoinen kuittaaminen auttaa, on kyse on enempi hetkellisestä viasta.
Se voi johtua vaikka jonkun anturitiedon tilapäisestä puutteesta ja tällä paremmalla laitteella sen pitäisi löytyä historiasta.
Mahdollista on myös, että sillä laitteella matkanteko loppuu pysyvästi randomilla kuittaamisella = sieltä aidosti särkyy jotain pienempää tai isompaa.
Näin voi käydä, vaikka se valo pistääkin auton vikatilaan ja samalla ohjelma rajoittaa tehoja merkittävästi.

Varovaisuutta siis kehiin, kun noiden kanssa leikkii.
Kiva lelu siis edelleen, eipä noissa aivan mahdottomasti häviä vaikka tuommoisen hankkii.
Ei vaan kannata odottaa liikoja..

PS. tuo AutoCom on alta satasen kikkare..  ;D

kävi 2 tai 3 kertaa reissun aikana merkkihuollossa nollauttamassa moottorinohjausjärj estelmän vikavalon.
Koskaan ei löytynyt mitään vikaa

Tätä jaksan aina hämmästellä. Olettama aina on, että kun viet autosi merkkihuoltoon saa se siihen ajoneuvoon perehtyneet spesialistit kimppuunsa.
Useasti vaan on, että he ovat spesialisteja vain sen uuden mallin vikojen etsimisessä. Vikojen, mitkä menee tai kuuluu takuun piiriin ja korjausmenetelmätki n ovat isojen kokonaisuuksien vaihtoa.
Ei taatusti ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta, kun merkkihuollon tutkimus on varsin pintapuolinen. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta myöskään, että he tosiaan saavat vian korjattua.
Eli se, että viet autosi merkkiliikkeeseen ei välttämättä tarkoita, että se tutkitaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Näistä tapauksia ja kertomuksia on netti pullollaan.
Muistaen myös se, että ne positiiviset kokemukset jää sinne autoilijan omaan tietoon, eikä niitä levitellä internetissä.

Mutta tämä ei ehkä ole ELM-ketjun aiheeseen kuuluva juttu...
Kirjoittanut: K.E.V
« : 7.04.2017 kello on 07:59 »

Ei kai se ole tutkimista varten.
Sillä poistetaan jokin häiriötila vaikkapa matkalla ollessa.
Luin joskus Karavaanijärjestön lehdestä matkakertomusta missä pariskunta tai perhe (en muista)
kävi 2 tai 3 kertaa reissun aikana merkkihuollossa nollauttamassa moottorinohjausjärj estelmän vikavalon.
Koskaan ei löytynyt mitään vikaa, tuo valonpalaminen vaikutti vain auton tehon rajoitukseen.
Pitäisikö TLP:n mielestä mukana olla läppäri, Vida/Star/Autocom/tms jne mukana kun "kympin kikkareella" ja omalla puhelimella voi tehdä ensiavun.
Ei pidä aina olla niin "professionaaleja" joka asiassa.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 7.04.2017 kello on 07:55 »

No yleisesti noi antaa paljon suuntaavia arvioita, ei sitä tarkkaa vikakohtaa.
Positiivista on, että voihan ne joskus arpoa oikeankin kohteen...

Eli todellisessa vian haussa ne on aika lastenkengissä vs. merkkien omat laitteet.

Nykyaikaiset autot kun on näiden anturienkin kohdalla monessa paikkaa varmennettava, ei se pelkkä yksi koodi vielä välttämättä kaikkea kerro.
Se koodi kertoo useasti sen, että raja-arvot ylittyy juuri kyseisen anturin kohdalla, muttei se kerro miksi.
Eli se syy siihen raja-arvon ylittymiseen pitäisi selvitellä.
Itselle vaan on tullut eteen myös niitä 'harmaita' vikoja, jotka ei aina ole sitä miltä ne ensimmäisen vikakoodin perusteella näyttää.
On toki tullut eteen myös simppelejä tapauksia, missä se vikakoodi on ollut kerralla oikeassa.
Tietenkin voi myös vaihtaa tukun osia, kyllä se todellinen vika silläkin tavalla löytyy  Thumb


Pitää paikkaansa.
Aikanaan kun nykyisen veturin hankin, tuoreeltaan hälyytteli vikoja ja kehoitti menemään huoltoon. Onneksi auto oli hankittu ns. merkkiliikkeestä ja sen pystyi viemään sinne tarkastettavaksi ilman kustannuksia.

Taisi olla toinen tai kolmas käynti kun hain autoa pois. Kysyin huoltopäälliköltä, mikä siellä oli ollut. Katsoi listaa mitä vikakoodeja oli ollut ja arpoi siinä ääneen ahtopaineanturia ja mitä lie muutakin osaa vaihdettavaksi...
Huoltomies tuli paikalle ja sanoi ettei siellä mitään vikaa ole. Kaikki vikakoodit tulee saman johtonipun piiristä. Oli irrotellut ja puhdistanut kaikki liittimet. Ei vielä mitään vikoja tuolla sen jälkeen kohta kaheksaan vuoteen...
Kirjoittanut: TLP
« : 7.04.2017 kello on 07:45 »

Kovin mustavalkoinen on maailmasi.
Jokaisella vikakoodilla on merkityksensä.
Jos koodi ilmoittaa että joku anturi on rikki, se on rikki, ei siihen mitään hienosäätöä tarvita.

No yleisesti noi antaa paljon suuntaavia arvioita, ei sitä tarkkaa vikakohtaa.
Positiivista on, että voihan ne joskus arpoa oikeankin kohteen...

Eli todellisessa vian haussa ne on aika lastenkengissä vs. merkkien omat laitteet.

Nykyaikaiset autot kun on näiden anturienkin kohdalla monessa paikkaa varmennettava, ei se pelkkä yksi koodi vielä välttämättä kaikkea kerro.
Se koodi kertoo useasti sen, että raja-arvot ylittyy juuri kyseisen anturin kohdalla, muttei se kerro miksi.
Eli se syy siihen raja-arvon ylittymiseen pitäisi selvitellä.
Itselle vaan on tullut eteen myös niitä 'harmaita' vikoja, jotka ei aina ole sitä miltä ne ensimmäisen vikakoodin perusteella näyttää.
On toki tullut eteen myös simppelejä tapauksia, missä se vikakoodi on ollut kerralla oikeassa.
Jos yksinkertaistaa, niin vikakoodi on kuin postinumero.. kertoo kyllä alueen, mutta ei sitä postilaatikkoa.
Tietenkin voi myös vaihtaa tukun osia, kyllä se todellinen vika silläkin tavalla löytyy  Thumb

Mutta tietenkin tiesit nämä asiat, kun mustavalkoiseksi maailmaani väität.

Ps. aiemmin kavereita autoin tuon AutoComin kanssa, mutta nykyään on spesifikoidumpi laite mersulle.
En nyt kuitenkaan aivan mahdottomasti ole näitä vikoja selvitellyt, muutamia kymmeniä tapauksia vain vuosien varrella.
Ei enkä tee tuota ammatikseni tai rahasta, enempi mielenkiinnosta teknisiin laitteisiin.

Ja juu, minulla on parikin tämmöistä BT-palikkaa.. ostin jopa sen OBD Auto Doctor Pro- ohjelmiston, mitä jossain suositeltiin.
Ei paljon enempää hukkaan voisi rahojaan laitella, mikäli tarkoitus on aidosti tutkia autoa. Kiva lelu kyllä.

Kirjoittanut: kimi
« : 6.04.2017 kello on 11:29 »

Tuo Catiskan mainitsema VAG-Com toimi aikoinaan hyvin myös Alfassa ja sitä käytin. Nimenmuutoksen ja uuden softan myötä ei enää toimi kun VAG vehkeissä.
Joku ongelma tuossa Fiat ecuscanissa oli kun sitä Alfassa käytin, mahdollisesti käyttäjässä vika. En nyt muista tarkemmin mikä epäonnistui.