rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JJJ
« : 3.04.2017 kello on 23:43 »

Onkohan 7-paikkaisessa takaloosterin lattia tasainen ? Tilaa näyttää olevan hyvin mutta aika kurkotteleminen varsinkin kun lattiataso on kynnyksen takana.
Oiva peli varmasti vaikka omassa vanhanaikaisessa ajatusmaailmassa kalliseen skodaan  investoiminen vaatisi ylimääräistä miettimistä. 4-vetoisena 190 hv dieselillä ehdottomasti.
Kirjoittanut: MarkoA
« : 3.04.2017 kello on 16:54 »

Joo, ja tuli mieleen eräs merkittävä seikka josta myyjä kertoi. 2500kg vetomassa on vain tehdasasenteisessa koukussa. Jälkiasenteinen jää 2000kg:n massaan. Pieniä eroja voimalinjojen välillä.
Kirjoittanut: MarkoA
« : 3.04.2017 kello on 15:19 »

Tässä yksi kuva joka kertoo jotain kontista. Mittatikkuna n. 125cm lapsi. Mahtuu kontin suojaverhon alle istumaan. Takapenkit on kuvassa taka-asennossa.
Kirjoittanut: TLP
« : 3.04.2017 kello on 14:35 »

Minä taas vastasin Catiskan kysymykseen, tälle pohjalevylle.
VAG konsernia kun molemmat ovat.
Kirjoittanut: Catiska
« : 3.04.2017 kello on 13:56 »

Samaa mieltä muista merkeistä tässä keskustelussa. Tehoista keskustelu taasen on osalle turhaa, osalle ei.

Kodiaq kiinnostaa minua jos satun siirtymään työsuhdeautoon, mutta painavan kärryn vedossa (ihan se maksimi mitä tuolla saa vetää ja vähän ylikin) tuolla moottoriteholla on minulle merkitystä, kuten ilman kärryäkin. Haluan että auto kulkee herkän oloisesti. Siitä syystä olen kiinnostunut edes huhuista, olisiko sieltä tulossa tehokkaampaa moottoria tarjolle. Kokoluokkana tuo auto olisi oikein sopiva enkä tarvitse kallista merkkiä keulalle, kunhan auton ajettavuus, tekniikka (myös mukavuus- ja avustintekniikka) on ajan tasalla.
Kirjoittanut: MarkoA
« : 3.04.2017 kello on 13:28 »

Saako esittää toiveen, että pidetään ne muut merkit tästä topicista pois? Eikä mieluusti lähdettäisi keulimaan tehojen kanssa. Varmasti aina löytyy isompia ja nopeampia sekä tehokkaampia. Mutta josko juteltais Kodiaqista?
Kirjoittanut: MarkoA
« : 3.04.2017 kello on 13:07 »

Q5 ( SQ5 ) painii sisätilojen osalta eri sarjassa. Muuten varmaan teknisesti varmaan yhtä päteviä.

Ei ole tarkoitus Subarua alkaa vaihtamaan, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta autoja kohtaan tulee aina puntaroitua potentiaalisia vaihtoehtoja. Dieseliin ei ole näillä näkymin tarkoitus siirtyä. Mutta tilojen ja käytönnöllisyyden osalta Kodiaq on kyllä hintaluokassaan aika lyömätön.

Minulla on myös omat fobiat VAG: n tekniikkaa kohtaan. Toki tänäpäivänä varmaan aika turhaa. Mutta minkäs ajauksilleen voi.

Tilojen puolesta Kodiaq on oikeastaan tavallaan vaikkapa Q7:n vastakohta. Sisältä suuri, vaikka ulkoa ei niin kovin. Q7 on ihan päinvastoin.
Tutkiskelin 5-paikkaista tarkemmin ja esim itselleni ( 180cm ja lyhyet jalat ) aseteltu kuskinpenkki niin mahdun vielä ihan kohtuudella itseni taakse vaikka takapenkki olisi etummaisessa asennossa. Joten tilaa on.
Takakontin kynnys on yksi mua häiritsevä tekijä ja se löytyykin kaikista Skodan farkuista. Toki 7-paikkaisessa Kodiaqissa sitä ei ole mutta kontti onkin tuolloin huomattavasti matalampi.
7:n takaistuimet ei sovi ainakaan minun kokoiselle. Hätätilanteessa vois vartin olla, mutta ei matkaa.

Kirjoittanut: Catiska
« : 3.04.2017 kello on 12:45 »

Taitaa joillain merkeillä olla paukkuja 2-2,5 litraisissakin senverran ettei 3.0:aa kaipaa.
Varmaan sinulle. Mutta minulle ei. Katumaastureilla ajelen ja alle 300hv:n tehon omaavan olen omistanut viimeiksi n. 10 vuotta sitten. Mutta nämä on makuasioita, kukin tyylillään.
Kirjoittanut: Hauho
« : 3.04.2017 kello on 12:26 »

Noista pikku turboista tuli mieleen kun viime syksynä oli vakivuokraamostani lopussa haluamani auto niin antoivat alle tilapäisesti Nissan Micran jossa oli reilusti alle 900 kuution turbomoottori.
Käykääpä kokeilemassa jos mahdollisuus, suht kevyt massa ja lähtee pikkuautoksi liikkeelle sähäkästi jopa nopeuksissa alle 80 km/t.  Vain pikku viive alussa.   Kaupunkiliikenteess ä oli kiva ajaa.
Kirjoittanut: TLP
« : 3.04.2017 kello on 11:29 »

Eikös Audiin saa 3.0 TDI:n vai onko SQ5 vastaava ?
Perus Q5.een ei taida saada kun 2.0 TDI:n

Hinta tietenkin on vähän eri, tosin ei vielä ole edes suomen Audin sivuilla  ;D