rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: retkeilijä
« : 1.04.2017 kello on 10:11 »

Eräs vekslaili ja peruutteli vaunuaan päälläistuttavalla ruohonleikkurilla solikkaansa tasaisella pihamaalla. Hyvin liikkui.
Kirjoittanut: Alan
« : 1.04.2017 kello on 09:12 »

Kärkkäisen natsisikapäivät...  :laugh:

Silleehän se olisi makia tuo nokkapyörämooveri, että istuisi itte aisan päälle rakennetulla baarijakkarantapais ella ja ajelisi menemään. Keskivertokaravaana rin alla aisapaino nousisi 75kg > 175kg.

En hankkisi siltikään. Kunnon mover tai kokonaan ilman.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 1.04.2017 kello on 08:22 »

Tässäpä valmiit aihiot TI-miehille ;)
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/rock-rc-2000-12v-907kg-vinssi-langattomalla-kaukosaatimella
Kaksi tuollaista niin pelkkä mekaniikka puuttuu. Kauiosäätimet ohjaimeen toinen ylösalaisin.

Tarjoushinta vain tänään
Kirjoittanut: "Masi"
« : 3.03.2017 kello on 11:55 »

Jos tuo vekotin oikeasti toimisi, niin kukaan ei ostaisi kalliita moovereita ;)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 3.03.2017 kello on 11:49 »

Olet ilmeisesti kokeillut?   ::)
Sulla kun  on tunnetusti järkeä ja tietoa, niin ihmettelen lopputulosta.....
Yritä sen verran ajatella vaununpaino x ylämäkikulma x alustan pitokitka tuon jaat kitkapinnalla minkä tuo kaljakärryn pyörä antaa maatavasten ollesssaan.
Se on pienempi jälki mitä jää kasseistas saunanlauteelle.

Eli voin kertoa etten ole kokeillut kun ei mielestäni anna aihetta.
Kirjoittanut: 88k5
« : 3.03.2017 kello on 11:00 »

Mulla on "käänteistä_kokemust a" - ja kev'kin saattoi sitä kokeilla  ;D

Jarruttomassa kärryssäni on nokkapyörä, jonka saa lukittua - eli tukiraudan alle sen saa kiristettyä "käsijarruksi". Kuvassa ei ole "päällä"

..kuorman kera (vaikka aisapainoa olisi 50-100kg), tuon ilmakumifillarin (ei ihan pieni) kitka ei riitä pitämään kummoisesti paikalla. Tasamaalla kovalla pinnalla toimii, hiekalla menee helposti nahkoineen, nurmella/savella/jäällä aika olematon jos takapyörä vänkää kärryä yhtään.. Kaiken tämän käännän myös käänteisesti, jos voimavektoreiden suunnat muuttuvat vastakkaisiksi - lopputulos = nokkapyörä ei juurikaan vie, eikä tuo..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 3.03.2017 kello on 10:44 »

Kun ihan aikuisten oikeasti tuolla Bilteman jutulla tulisi "äitiä ikävä"

Olet ilmeisesti kokeillut?   ::)
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 3.03.2017 kello on 08:19 »

Kapuloita rattaisiin. Ainakin risteessä ja nurmikolla

Siis pyöräkiila (=kapula) oikean renkaan taakse ja rouva vetää köydellä/liinalla vetopäätä oikealle => vasen rengas liikkuu eteenpäin. Kiila sen taakse ja oikea pyörä liikkuu eteenpäin. Ja vaunu myös  ;D

Kun itse valvoo ja siirtelee kapuloita, ei peräkulmat törmäile. Äänen käyttö suotavaa.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 3.03.2017 kello on 07:24 »

Vai luulet ettei tuo vempeleen kiinnityspiste ole kovilla.... no oma on häpees, jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin, varmaan sulla tuosta paljon kokemuksia.
Kokemuksia olettaisin olevan täsmälleen yhtäpaljon kuin sinulla. Kapineen pyörä sutii akun tyhjäksi ennekuin nokkapyörän kiinnitykselle tulee rasitusta jotka rikkoo sen. Toki ratakiskonkin saa rikki kun oikein yrittää.
Kirjoittanut: JariS
« : 3.03.2017 kello on 05:33 »

Toivottavasti tuo oli sarkasmia :D
Tuon kapineen vääntörasituksella ei ole mitään merkitystä.
Puutarhalainen ei kapinetta tarvitse koska maahan vajonnut akseli estää liikkumisen muutenkin. Liikkuvalla on aisassa nokkapyörä. Onko se mallia Biltemamuuveri vai perinteinen? B-muuveri kestänee nokkapyöränä kuukauden. Aina parkkiin ajaessa pitäisi nokkapyörä vaihtaa. Missä ajonaikainen säilytys?

Halkokärryn siirtoon voisin mokomaa harkita. Tosin siihen on mönkijä. Japanilainen :P
Vai luulet ettei tuo vempeleen kiinnityspiste ole kovilla.... no oma on häpees, jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin, varmaan sulla tuosta paljon kokemuksia.