rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Alan
« : 11.03.2017 kello on 11:55 »

Tässä voi jatkaa takuuasioista.

Kaikki henkilökohtaisuudet moderoidaan jatkossa pois.
Kirjoittanut: MRi
« : 11.03.2017 kello on 10:43 »

Viime vuoden luvut uupuvat vielä mutta sitä edellisiltä vuosilta faktaa.

http://www.allabolag.se/5561973735/soliferpolar-ab

 

Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.03.2017 kello on 16:03 »

Kauan sitten jo hypännyt pois alkuperäisestä kysymyksestä, nyt on aiheena kumman isällä on isompi.....
Kirjoittanut: tahko
« : 10.03.2017 kello on 15:22 »

eiköhän suomi oo melko marginaalinen myyntimaa kalustolle...

No ei näemmä vuosimyynnit kovia ole Ruotsissakaan Polarin osalta v 2016 n.140 kpl? (jokunen myyty Soliferkin (ilmeisesti 4kpl?) vähennetty tuosta pois)
Konkaan mennyt Cabby 136kpl  ja kabe 785kpl samana vuonna.
Kirjoittanut: Rölli
« : 10.03.2017 kello on 14:25 »

http://liikkuvakoti.fi/yhdistyksesta/rekisteroinnit

Tuolla näkyy kaikkien tilastot..
eiköhän suomi oo melko marginaalinen myyntimaa kalustolle...
Kirjoittanut: -------
« : 10.03.2017 kello on 13:14 »

Kirjoittanut: "Masi"
« : 10.03.2017 kello on 12:48 »

Muuten asiaan puuttumatta, mutta joskus maahantuoja ottaa takuun omalle kontalleen ja saa tuotteen ostohintaa alaspäin.
Aika yleinen käytäntö maahantuonti kaupassa missä tavaramäärät ovat kohtalaisen pieniä.
Kirjoittanut: kimi
« : 10.03.2017 kello on 12:27 »

No jos se on kauppiaan myöntämä takuu, tai itse asiassa maahantuojan myöntämä ja tehtaan tekemä sopimus, niin tässäkin tapauksessa maahantuoja konkurssissa. Kenenkään ei tarvitse olla takuu velvollinen. Tehdas voi pestä kätensä. Selittäkööt joku toinen paremmin.

Myyntitilastoja kun katsoo, niin pian on Polar nurin. Varmaan toinen syy miksi vältellään korjauksia.

Tehtaan sivuilla kerrotaan 7 vuoden kosteustakuusta ja muutenkin tehtaan myöntämistä takuusta. Väitätkö, että siihen tietoon ei voi luottaa?
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.03.2017 kello on 12:20 »

Meneekös esim Concorde jne nurin kun niitä myydään muutama vuodessa ?
Mites LMC kun niitä myytiin vuosia Suomessa vain 2-5 kpl/vuosi ?
Ihme logiikkaa, mutta ymmärtäähän sen..... kun tietää tuon mielen vaihtelut.
Kirjoittanut: MCL
« : 10.03.2017 kello on 12:17 »

Takuu on ylimääräinen etu kuluttajalle ja siksi takuun ehtoja kannattaa noudattaa. Olennaista myös on kuka on takuun myöntänyt: myyjä, maahantuoja vai tehdas. Varsinaisesti takuusta vastaa vain takuunantaja.

Ihan toinen juttu on virhevastuu, joka kestää jopa vuosikausia. Virheestä vastaa yleensä myyjä, toissijaisesti maahantuoja ja viimekädessä valmistaja.

Seuraavassa linkissä aika vahva kooste virhevastuusta:

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/