Ainoa oikea teko, myös rekkakuskilta, olisi siis ollut laittaa tietoisesti se takasumari päälle - sehän ei onnistu päivävaloilla vaan ne ajovalot olisi pitänyt pakkokytkeä.. valitettavan harvoin tuo raskaskalusto ajattelee takanatulijoitaan.
Ihan vastaavissa pöllyävissä olosuhteissa tuli viimeviikolla etelästä PohjoisSavoKarjalaa n ja takaisin.. henkilöautoissa paloi takasumaria, mutta ei yhdessäkään isossa. Ei edes niissä hannaripolakoissa, jotka vt5:lla vetivät letkaa 55-70 kmh taulussa..
Juu, en tiedä sen nupin valoista muuta kuin että kohtuu uusi veturi. Oli tullut hakemaan säiliövaunua levikkeeltä ja siinä oli ulkomaalaiset (venäläiset) ajaneet vasempaan takakulmaan. Hlö auto oli levikkeelä kun tulin pohjoiseen päin, samoin säiliövaunu. Illemmalla tankilla käydessä huomasin nupin ja vaunun aseman pihalla. Oli hinattu asianmukaisesti sinne, säiliöt tyhjäksi (ei vuotoja kummassakaan) ja nuppi hinurilla korjattavaksi, säiliövaunu jäi. Veturin takakulmassa oli puskuri vääntynyt aika pahasti, ei muita vaurioita siinä. Eli eiköhän se ole parempi että korjaillaan niitä takavaloja, tyylillä tai toisella.