rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Camper
« : 2.03.2017 kello on 22:25 »

Mulla on kans tuollaisten hellan rekisteri tuikkujen lasit säröillä ja kosteutta niissä näkyy sisällä olevan. Tosin toimivat kyllä vielä vaikkakin toinen hiukan himmeämpi.
Pitänee kurkata niitä kun nuo kelit vielä tästä kohta lämpenee. :)
Kirjoittanut: jus66si
« : 2.03.2017 kello on 00:25 »

Nuo alkuperäiset Hellat oli niin täynnä ryönää, etten siksi ostanut samanlaisia. Ne on sieltä yläpäästä auki ja keränny täys sellasta savimaista märkää moskaa. Tuossa kuvassa jonka laitoin, ko. valaisin on pesty. Metalliosat pitkälle vihreäksi hapettuneita ja lampun kannat myös. Toista lamppua ei edes ollut enää jäljellä. Ilmeisesti pudonnut jonnekkin kun kosketin lahonnut pois.Mietin ensten tuota kolvaamista myös, mutta päädyin ostaan suht pikkurahalla nuo uudet. Noissa jotka nyt asensin on näppärästi tuo ruuvi boksin päällä, niin saa avattua ja huollettua helpommin. Tuo Bilteman ledi onkin mielenkiintonen. Kiitti linkistä.

Rimori näkyy hyvin  Thumb
Kirjoittanut: Vaeltaja
« : 1.03.2017 kello on 23:42 »

Tuli tämmöinen miniprojekti. Katsastuksessa havaittiin että rekisterivalo pimeä.No kotona sitten ajattelin polttimon vaihtaa. Ajan hammas oli kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja oli aika päivittää valot uusiin.Alkuperäiset Hella merkkiset olisi maksaneet päälle 20 euroa kipale joten heti kättelyssä päätin laittaa jotain muuta.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Alkuperäisiä rekisterikilven valoja saa ainakin Best Caravanista alle kympillä.  http://bestcaravan.fi/verkkokauppa/rekisterikilven%20valo

Tuohon rekisterikilvenvalo on on saatavilla sopivia LED-polttimoita.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/LED-polttimot/LED-POLTTIMOT12V5W-S85-X-42-2000034660/

Alkuperäinen rekisterikilven valo ei siedä murtumatta juurikaan kiristämistä. Vain kevyt tiukkaus, että kumitiiviste on kauttaaltaan tiiviisti kiinni alustassaan. Taitaa kovilla pakkasillakin lasikuidun ja muovin kutistuminen ja lämpölaajeneminen olla erilasta, kun ainakin itsellä huomasin kireän pakkasjakson jälkeen valon "lasissa" murtumia ruuvinreikien kohdalla.


Kirjoittanut: T-Cat
« : 1.03.2017 kello on 23:01 »

Ainoa oikea teko, myös rekkakuskilta, olisi siis ollut laittaa tietoisesti se takasumari päälle - sehän ei onnistu päivävaloilla vaan ne ajovalot olisi pitänyt pakkokytkeä.. valitettavan harvoin tuo raskaskalusto ajattelee takanatulijoitaan.

Ihan vastaavissa pöllyävissä olosuhteissa tuli viimeviikolla etelästä PohjoisSavoKarjalaa n ja takaisin.. henkilöautoissa paloi takasumaria, mutta ei yhdessäkään isossa. Ei edes niissä hannaripolakoissa, jotka vt5:lla vetivät letkaa 55-70 kmh taulussa..

Juu, en tiedä sen nupin valoista muuta kuin että kohtuu uusi veturi. Oli tullut hakemaan säiliövaunua levikkeeltä ja siinä oli ulkomaalaiset (venäläiset) ajaneet vasempaan takakulmaan. Hlö auto oli levikkeelä kun tulin pohjoiseen päin, samoin säiliövaunu. Illemmalla tankilla käydessä huomasin nupin ja vaunun aseman pihalla. Oli hinattu asianmukaisesti sinne, säiliöt tyhjäksi (ei vuotoja kummassakaan) ja nuppi hinurilla korjattavaksi, säiliövaunu jäi. Veturin takakulmassa oli puskuri vääntynyt aika pahasti, ei muita vaurioita siinä. Eli eiköhän se ole parempi että korjaillaan niitä takavaloja, tyylillä tai toisella.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 1.03.2017 kello on 22:53 »

liian monella oli päiväajovalot päällä ja takavalot pimeänä. Valoisaa oli mutta pöllyävää lunta tiellä johtuen sankasta lumisateesta.
Valitettavan totta. Kiitos EU tästäkin järkevästä valojen toiminnasta. Suuremmat kiitokset id*oottiautoilijoille joilla ei ole käsitystä miten autonsa valot toimivat. Eivätkö huomaa muita pimeäperseitä ja mieti omaa valaistustaan.

"Kuinka tuokin ajaa noin lähellä takana ja nyt lähtee ohittamaan"
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 1.03.2017 kello on 22:51 »


Niimpä kun alle kympillä saa uuden rekkarikilpivalon, jossa ledit valmiina sekä hyväksyntä sille  :D

Aivan, jos se kympin valo sinne mukavasti käy. Monesti vain ovat semmosessa kolossa, että vaikea on tarvikevaloa siihen ährätä.
Kirjoittanut: 88k5
« : 1.03.2017 kello on 22:45 »

Ainoa oikea teko, myös rekkakuskilta, olisi siis ollut laittaa tietoisesti se takasumari päälle - sehän ei onnistu päivävaloilla vaan ne ajovalot olisi pitänyt pakkokytkeä.. valitettavan harvoin tuo raskaskalusto ajattelee takanatulijoitaan.

Ihan vastaavissa pöllyävissä olosuhteissa tuli viimeviikolla etelästä PohjoisSavoKarjalaa n ja takaisin.. henkilöautoissa paloi takasumaria, mutta ei yhdessäkään isossa. Ei edes niissä hannaripolakoissa, jotka vt5:lla vetivät letkaa 55-70 kmh taulussa..
Kirjoittanut: T-Cat
« : 1.03.2017 kello on 22:36 »

Tuli vaan mieleen kun joskus oli kirjoitusta kilven näkymisestä tuiskukelilläkin. Ja eräässä autossa oli kilpi puhdistettu mutta takavalot muuten lumen haittaamat. ;D

Aiheeseen liittyen tuli ihan fiksut kilpivalot Thumb Viime torstaina ajoin työmatkalla Sodankylästä Rovaniemelle, Ala-Kitisen liittymän lähellä oli ollut säiliöautoon peräänajo n. 5 meidän ohitettua paikka. Siinä kauheassa lumipöllyssä ajellessa seurailin muun ohessa autojen takavaloja, liian monella oli päiväajovalot päällä ja takavalot pimeänä. Valoisaa oli mutta pöllyävää lunta tiellä johtuen sankasta lumisateesta.
Kirjoittanut: 88k5
« : 1.03.2017 kello on 22:33 »

^
Niimpä kun alle kympillä saa uuden rekkarikilpivalon, jossa ledit valmiina sekä hyväksyntä sille  :D
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 1.03.2017 kello on 22:31 »

Yksi ratkaisu on tinata entisen paikalle ledipoltin, aina sieltä sen verran tervettä metallia löytyy.
Tuhlata työaikaa putsaamalla vanhasta vetisestä valaisimesta etsimään tervettä metallia, puhdistamaan se, kuumentamalla ei tinasulaksi huomaten että muovi ympärillä suli eikä tina tarttunut. Kolvi on tehoton sulattamaan tinaa lediin, ja kun viimein tina tarttui onkin ledi jo pilalla.
Säästyy rahaa kun itte tekee :o