rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 2.03.2017 kello on 08:43 »

Poistin kysymyksen. Kaikki voi siirtyä miellyttävämpään aiheeseen, verotus ja Berner.  ;)
Kirjoittanut: Stara
« : 2.03.2017 kello on 08:37 »

Jonkun verran ohi aiheesta. Mutta mikä on 3 litrasen ja 2,8 litrasen tehojen ja vääntöjen ero.

No, jonkin verran eroaa aiheesta "Ducato hukkaa jäähdytinnestettä"

Joku savolainen viäräleuka voisi sanoa rumasti, "kvg" .. ?
Kirjoittanut: Tonppa72
« : 2.03.2017 kello on 06:10 »

Noniin vihdoin löytyi vuotokohta mistä pikkuhiljaa hukannu nestettä eli autoon on laitettu letkulämmitin ja todella surkeilla klemmareilla joiden välistä on ruvennut vuotamaan. Ajan kanssa ruvennut vuotamaan enemmän ja nyt näkyi pihassa läntti ja osasi ruveta vuotokohtaa ettimään.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 4.11.2016 kello on 23:03 »

Mutta käsitys on....   ;D
Aivan :o
Autoharrastajana koitan pitää tietouttani yllä. Tällaisista litkucoctaileistaha n ei "virallista" tietoa ole. Useistä lähteistä olen saanut viestiä että sekoitus tekee niinsanotusti "höpöä" kevytmetalleille.
Omakohtaista kokemusta ei tosiaankaan ole. Ne vanhemmat autot, mitä harrasteautoksi tituleeraan olen purkanut, kunnostanut ja saattanut ajokuntoon. Jäähdytyslitkuiksi olen laittanut vihreää etyleeniglykolivesi seosta. Näin näppärästi saa kaikkiin harrastekamppeisiin samat litkut ja yksi varakanisteri riittää. Tuoreimmat kulkineet hoitaa huoltofirma jonka uskon huolehtivan oikeat aineet. Saman kohtalon kokee koppikampe harrastevälineenä, ei harrasteautona.
Hienoa että huomautit että kommenttini on vain käsitys. Kaikki netistä luettu kannattaa tarkastaa useista eri lähteistä. Koskee myös jäähdytysnesteiden sekoitusta.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 4.11.2016 kello on 19:20 »

Käsittääkseni sekoitelitkut pilaavat kevytmetallia, omaa kokemusta asiasta ei ole. ::)

Mutta käsitys on....   ;D

Motonetin  listaa kun sella, niin sieltä löytyy litku, joka voi sekoittaa uusien ja wanhojen kanssa.
Ei ole ollut ongelmia, eikä tarvi pitää monenlaisia kannuja nurkissa.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 4.11.2016 kello on 16:24 »

Saattaa kyllä tulla kalliiksi, maksaahan 20 litran kannu punaista longlife tiivistettä melkein neljäkymppiä.... ;D
Tosin kaikilla ei ole paikkaa missä nesteenvaihdon voi tehdä. Onhan tuo melkoistä läträämistä. Litkut ovat otettava talteen ja toimitettava kaatopaikalle hävitettäväksi. Järjestelmän huuhtominen ei sankovedellä oikein onnistu.
Ilmaaminenkin on oma taiteenlajinsa. Joissakin merkeissä/malleissa ei mitään erikoista. Joissain pitää toinen nurkka olla ylhäällä ja letkua x puristaa koneen kierrostenannon välissä.
Mielestäni materiaalikustannuk set tässä hommassa ovat pikkujuttu.

Nesteenvaihto on toki suositeltava jos aiemmin käytetystä ei ole tietoa.
Käsittääkseni sekoitelitkut pilaavat kevytmetallia, omaa kokemusta asiasta ei ole. ::)
Kirjoittanut: MCL
« : 4.11.2016 kello on 15:59 »

Värillä on väliä. :D

Oikeasti värillä ja jäähdytysnesteiden välisellä sekoituskelpoisuude lla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Pahimmillaan eri tyyppisten, vaikka samanväristenkin, jäähdytysnesteiden sekoittamisella saa lopputuloksena klimppipuuroa, mutta useimmiten suunniteltua huonomman ruostumis- ja hapettumislisäainei stuksen toiminnan.

Aina olisi parasta käyttää vain yhtä ja samaa jäähdytysnestettä. Mikäli ei ole tietoa ennen käytetystä, niin järjestelmän tyhjennys, huuhtominen ja uusi neste on paras ratkaisu. Saattaa kyllä tulla kalliiksi, maksaahan 20 litran kannu punaista longlife tiivistettä melkein neljäkymppiä.... ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 4.11.2016 kello on 14:02 »

Eikö max-merkki tarkoita minimi ilmatilaa mikä sinne on jäätävä kuumassa koneessa?

Ei.
Kirjoittanut: kimi
« : 4.11.2016 kello on 13:55 »

Saattaa olla et as.autossa ei ole tehtaalla huomioitu kasvanutta neste määrää tai laskettu sen varaan
 että seilaa juuri ylä ja alarajan välillä.

Miksi siinä olisi isompi vesitilavuus. Toki jos on lämmönvaihdin tai muu vettä moottorin jäädytysnestettä käyttävä lämmityslaite
Kirjoittanut: kimmok
« : 4.11.2016 kello on 13:45 »

Saattaa olla et as.autossa ei ole tehtaalla huomioitu kasvanutta neste määrää tai laskettu sen varaan
 että seilaa juuri ylä ja alarajan välillä.