rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Roksis
« : 27.02.2017 kello on 11:59 »

Tästä päästäänkin sitten mopoautojen nopeuksiin.....   ::)
Ja niilläkin useimmin pääsee perille.  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 27.02.2017 kello on 09:36 »

Tuohon tutkimukseen olisi voinut perään tehdä mittaukset mäen päältä ja laittaa otsikko isolla kuinka kaikki kuorma-autot hidastelee ja tukkii tiestöä. Eli mittaus tulos saadaan sellainen kuin halutaan.  ;D ;D

Tästä päästäänkin sitten mopoautojen nopeuksiin.....   ::)
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 27.02.2017 kello on 06:33 »

Tuohon tutkimukseen olisi voinut perään tehdä mittaukset mäen päältä ja laittaa otsikko isolla kuinka kaikki kuorma-autot hidastelee ja tukkii tiestöä. Eli mittaus tulos saadaan sellainen kuin halutaan.  ;D ;D
Kirjoittanut: seppoko
« : 26.02.2017 kello on 18:19 »

Nuo Poliisien nopeuskamerat ja vastaavat kamerat risteyksissä taitaa perustus induktiosilmukkaan, ei hahmontunnistukseen . Eipä siellä ole tarvetta edes hahmoa tunnistella...

Mielestäni kiinteät kamerapaikat induktiosilmukkaan ja liikuteltavat kamerat tutkaan. Mutta miten lienee risteyskamerat??
Kirjoittanut: Catiska
« : 26.02.2017 kello on 17:41 »

Nuo Poliisien nopeuskamerat ja vastaavat kamerat risteyksissä taitaa perustus induktiosilmukkaan, ei hahmontunnistukseen . Eipä siellä ole tarvetta edes hahmoa tunnistella...
Kirjoittanut: Aakku
« : 26.02.2017 kello on 15:04 »

Tuo mittauspömpeli tekee päättelyn hahmon tunnistuksen avulla, eli se tietää ajoneuvon mitat.

Aikoinaan, jo 30 - 40 vuotta sitten olin mikroaaltokurssilla jossa DI Juhana Ylinen kertoi kehittämästään liikenteenlaskijast a ja siitä kuinka alussa oli ollut ongelma siitä kun rekka ajoi ohi, niin perässä näytti aina olleen toinen iso auto.
Asia tutkittuaan hänelle selvisi sen toisen auton olleen lumipyry jota rekka veti perässään. Hahmontunnistusta kehitettiin ja saivat poistettua hännän.
Tänä päivänä nuo liikenteenvalvontal aitteet ovat jo aivan eri tasolla hahmontunnistuksen suhteen.
Aikoinaan pääsin muutaman kerran kuvattavaksi, kun ajoin täysperävaunulla risteykseen. Kamera kuvasi päin punaisia ajavia ja niinhän siinä kävi, että mun perävaunu oli usein piittaamaton valoista.
Koskaan ei tullut kuitenkaan kutsua kuulusteluun.
Kirjoittanut: kimi
« : 26.02.2017 kello on 12:38 »

On niitä vajaan satkun tasaisella kulkevia pitkäkilpisiä  Helsinki- Vaalimaa- välillä useinkin näkynyt mutta ei yhtään yli satasta kulkevaa ole sattunut vielä yrittämään ohi

Aikaisemmin mainitsemani tapaus tapahtui 1 tiellä. Heti kehä II liittymän jälkeisessä ylämäessä Turkuun päin yhdistelmä ajoi hyvin lähellä 100km/h. Tämän jälkeen tulee loiva pitkä alamäki jossa tuo sai nostettua vauhdin huimaksi ja pidettyä sen kohtalaisen tasaisilla osuuksilla tuon jälkeen.
Itse ajoin todellista hiukan alle 110km/h ja tuo häipyi horisonttiin.

Harvinaista tuo on, itse olen tämän yhden kerran tuollaisen nähnyt ja kilometrejä minulla kertynyt itsellä aika reippaasti.
Kirjoittanut: mjh48
« : 26.02.2017 kello on 12:31 »

Muuten, yleensä nuo Trafin mittauspömpelit päättelee ajoneuvon pituuden perusteella onko kyseessä raskas ajoneuvo, jospa tuo 130:n kaahari onkin ollut isolla kevyt k-a:lla  pitkää asuntovaunua kiskova kiireellinen sprintterikuski?

Tuo mittauspömpeli tekee päättelyn hahmon tunnistuksen avulla, eli se tietää ajoneuvon mitat.

Aikoinaan, jo 30 - 40 vuotta sitten olin mikroaaltokurssilla jossa DI Juhana Ylinen kertoi kehittämästään liikenteenlaskijast a ja siitä kuinka alussa oli ollut ongelma siitä kun rekka ajoi ohi, niin perässä näytti aina olleen toinen iso auto.
Asia tutkittuaan hänelle selvisi sen toisen auton olleen lumipyry jota rekka veti perässään. Hahmontunnistusta kehitettiin ja saivat poistettua hännän.
Tänä päivänä nuo liikenteenvalvontal aitteet ovat jo aivan eri tasolla hahmontunnistuksen suhteen.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 26.02.2017 kello on 12:25 »

Tiestö on varsinkin talviaikana niin surkeasti hoidettua paikka paikoin, että en todellakaan usko tuollaisten nopeuksien yleisyyteen. Esim kun puhutaan vaikka raskaan kaluston kaatumisista ja ulosajoista, niin kyllä se tienpinnan hoitamattomuudesta johtuvat rikkonaisuudet sekä liukkaus tekee sen että liikeratavoimat saa aikaan sivuttaispidon menetystä renkailta ihan rajoitustenkin nopeudella.

Muistan, kun kerran, 15-20v sitten eteläisessä Suomessa satoi kerran oikein kunnolla alijäähtynyttä.
Reilusti kehäkolmosen ulkopuolelle tiet oli kovassa peilikirkkaassa jäässä.
Töistä lähdön aikaan sitten rytisi, parhaissa kasoissa oli kymmeniä autoja.
Illalla uutisissa haastateltiin yhtä kuskia, joka vaan pyöritteli silmiään ja ihmetteli kun 'yhtään en ajanut yli rajoitusten ja silti kävi näin'

Siihen se homma kiteytyy tänäkin päivänä.
Kirjoittanut: Stara
« : 26.02.2017 kello on 11:51 »

Jännästi se YLE näitä otsakkeita kehitteli heti kun Bernerin valvontajärjestelmä innovaatio joutui vastatuuleen,.

[

Lainaus Ylen uutisesta;

""Liikenneviraston mittaustulokset kertovat ylinopeuden ajamisen olevan maan tapa raskaassa liikenteessä. Sanomalehti Keskisuomalaisen (siirryt toiseen palveluun) mukaan rekoista ja kuorma-autoista neljännes ajoi VT4:llä reipasta ylinopeutta.""


Näkyy Yle reilusti kertovan, mistä tieto on lähtöisin!
Lukases juttu ensinnä läpi, ja ammu vasta sitten!