rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: T-Cat
« : 26.10.2016 kello on 20:49 »

Miekenkiintoista sanoisin. Minun autossa talvirenkaat peltivanteella ja pultit pallokantaisia. Kesäkumit taas aluvanteilla ja pultit 60 asteen kartiolla. Peltivanteen pultinreikä toimii kuin jousiprikka. jolloin jälkikiristystä ei tarvi. Aluvanteessa kartiopultin vanteen vaste on myös kartio ja vaatii jälkikiristämisen. Onkohan palokantapultteja erilaisilla pallosäteillä? Oma veikkaukseni on, että pultti on joskus väännety yli kimmoisuuspisteen ja se on päässyt venähtämään pallon tyvestä ja vioittunut. aikaa myöten sitten katkenut.   Thumbd

Talon toisessa kulkineessa kesällä "alut" ja talvella peltivanteet. Ohjekirjan mukaan samat pultit kummallekin vannetyypille eli pultti jossa on pyöreäselkäinen prikka tyvellä. Seat Alhambra -04.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 26.10.2016 kello on 19:20 »

Kirjoittanut: Aakku
« : 26.10.2016 kello on 06:16 »

Juu. Kaikki kulkimet ja kärryt, joita olen omistanut, on olleet kartioruuveilla/muttereilla.
Ransun vanteet roikkuu keskireiän varassa ja mutterit on lättäpäitä.
Sätkässäkin....?
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.10.2016 kello on 21:39 »

Miekenkiintoista sanoisin.

Juu. Kaikki kulkimet ja kärryt, joita olen omistanut, on olleet kartioruuveilla/muttereilla.
Ransun vanteet roikkuu keskireiän varassa ja mutterit on lättäpäitä.
Kirjoittanut: ktako
« : 25.10.2016 kello on 21:08 »

Samaa mieltä  - vääränkulman kartio. On syönyt pultin oudonmuotoiseksi. Vähän näyttäisi vielä venyneen ensimmäisillä kierteillä kartion juuresta..

Kannattaa selvittää pitäisikö pultti olla tuolla levypyörällä kartio vai pallo http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30951
..epäilen jälkimmäistä.
Miekenkiintoista sanoisin. Minun autossa talvirenkaat peltivanteella ja pultit pallokantaisia. Kesäkumit taas aluvanteilla ja pultit 60 asteen kartiolla. Peltivanteen pultinreikä toimii kuin jousiprikka. jolloin jälkikiristystä ei tarvi. Aluvanteessa kartiopultin vanteen vaste on myös kartio ja vaatii jälkikiristämisen. Onkohan palokantapultteja erilaisilla pallosäteillä? Oma veikkaukseni on, että pultti on joskus väännety yli kimmoisuuspisteen ja se on päässyt venähtämään pallon tyvestä ja vioittunut. aikaa myöten sitten katkenut.   Thumbd
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.10.2016 kello on 20:21 »

Pultissa on pallonmallinen vasteosa, kun pitäisi olla kartio. Ottanut vanteineen vain tuon reilun millin mikä näkyy sekä vanteilla että pultissa.

Samaa mieltä...
Kirjoittanut: iso-juuso
« : 22.10.2016 kello on 18:11 »

Sain noille peräkärryn peltivanteille tarkoitetut pultit. Niissä kartio on hieman jyrkempi, ja lievästi pallomainen. Ne istuvat pultinreikiin paremmin ja tuntuvat keskittävän vanteenkin paremmin.


Keskireikä vanteessa on tosiaan isompi kuin navan keskiö. Näin on ollut jokaisessa vaunussani.

Katkenneen pultin kierreosa ruuvautui ulos kun porasin siihen reiän keskelle ja pyöritin vastakierretapilla.

Kirjoittanut: Ossi66
« : 22.10.2016 kello on 16:20 »

Pultissa on pallonmallinen vasteosa, kun pitäisi olla kartio. Ottanut vanteineen vain tuon reilun millin mikä näkyy sekä vanteilla että pultissa.

Ja selvennys, noissa nykyisissä vaunun isoissa navoissa ei ole keskiötä, johon vanne vastaa. Keskitys on tehtävä puhtailla kiristämällä ainakin kolmessa vaiheessa, ettei ekat pultit tule liian kireälle.
Kirjoittanut: 88k5
« : 22.10.2016 kello on 14:12 »

Minä päättelin jäljistä, ettei pultin ja vanteen välillä ole kosketuspintaa kovin paljon -> väärät pultit.
Samaa mieltä  - vääränkulman kartio. On syönyt pultin oudonmuotoiseksi. Vähän näyttäisi vielä venyneen ensimmäisillä kierteillä kartion juuresta..

Kannattaa selvittää pitäisikö pultti olla tuolla levypyörällä kartio vai pallo http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30951
..epäilen jälkimmäistä.
Kirjoittanut: jus66si
« : 22.10.2016 kello on 12:53 »

Eiks tuo katkennut ole hieman erilainen? Näyttäs tuo kartio suoremmalta kuin tuon ehjän olis hieman pyöreähkö. Vai valhteleeko silimät tai kuva  :-\

Millä sait tuon jenkapään pois, kun poikki meni?