Kirjoittanut: T-Cat
« : 26.10.2016 kello on 20:49 »Miekenkiintoista sanoisin. Minun autossa talvirenkaat peltivanteella ja pultit pallokantaisia. Kesäkumit taas aluvanteilla ja pultit 60 asteen kartiolla. Peltivanteen pultinreikä toimii kuin jousiprikka. jolloin jälkikiristystä ei tarvi. Aluvanteessa kartiopultin vanteen vaste on myös kartio ja vaatii jälkikiristämisen. Onkohan palokantapultteja erilaisilla pallosäteillä? Oma veikkaukseni on, että pultti on joskus väännety yli kimmoisuuspisteen ja se on päässyt venähtämään pallon tyvestä ja vioittunut. aikaa myöten sitten katkenut.
Talon toisessa kulkineessa kesällä "alut" ja talvella peltivanteet. Ohjekirjan mukaan samat pultit kummallekin vannetyypille eli pultti jossa on pyöreäselkäinen prikka tyvellä. Seat Alhambra -04.

