rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Elddis
« : 10.10.2016 kello on 16:13 »

Kyllä mittasin suuremmalla teholla, lamellien välit myös puhdistelin nuppineulalla josta oli katkaistu kärki. Pitää miettiä tuota hiilien vaihtoa vielä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 10.10.2016 kello on 15:50 »

Kiitos neuvoista. Purin lämmittimen ilmeisesti edellinen omistaja oli rasvannut moottoria liikaa, kollektori oli paksun öljy/ piki töhnän peitossa. Puhdistin ja hioin kollektorin, hiilissä oli pituutta vielä reilusti joten puhdistelin kaikki osat ja laitoin lämmittimen paikoilleen ja kuinka ollakkaan se toimii pienemmällä nopeudella. Mittasin tuon jännitteen pyytämästäsi paikasta ja se oli 0,21v. Suuremmalla nopeudella lämmitin ei toimi puhallin lähtee pyörimään ja sytyttimen ääni kuuluu, mutta sitten pysähtyy ja punainen valo syttyy. Me ei matkustella talvella lainkaan, joten suurempi teho ei ole aivan pakollinen. Kiitos vielä neuvoista on hienoa että täällä on mukana tämmöisiä ammattilaisia jotka osaavat antaa neuvoja tavan tallaajille.

Mittasitko puhaltimen jännitteen suuremmalla teholla, jolla se pitääkin mitata? Hioit lamellit puhtaaksi, mutta puhdistitko myös välit? Liikarasvaus myös pehmittää hiilet, joten nekin olisi hyvä vaihtaa. Tuolta ainakin löytyy. > https://sarkacaravan.fi/?page_id=2751
Kirjoittanut: Elddis
« : 10.10.2016 kello on 11:01 »

Kiitos neuvoista. Purin lämmittimen ilmeisesti edellinen omistaja oli rasvannut moottoria liikaa, kollektori oli paksun öljy/ piki töhnän peitossa. Puhdistin ja hioin kollektorin, hiilissä oli pituutta vielä reilusti joten puhdistelin kaikki osat ja laitoin lämmittimen paikoilleen ja kuinka ollakkaan se toimii pienemmällä nopeudella. Mittasin tuon jännitteen pyytämästäsi paikasta ja se oli 0,21v. Suuremmalla nopeudella lämmitin ei toimi puhallin lähtee pyörimään ja sytyttimen ääni kuuluu, mutta sitten pysähtyy ja punainen valo syttyy. Me ei matkustella talvella lainkaan, joten suurempi teho ei ole aivan pakollinen. Kiitos vielä neuvoista on hienoa että täällä on mukana tämmöisiä ammattilaisia jotka osaavat antaa neuvoja tavan tallaajille.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 8.10.2016 kello on 19:37 »

Siinä ei ole toiminut koko meillä olo aikana kuin pienempi teho. Nyt se sammui välillä pienelläkin teholla (syttyi punainen valo lähti yleensä käyntiin kun katkaisi virran ja käynnisti uudelleen). Seuraavaksi kun yritti käynnistää puhallin pyöri, sitten kuului naksutus jonka jälkeen puhallin pysähtyi ja punainen  valo syttyi. Nyt ei taida lähteä edes puhallin pyörimään.

Vaihda puhallin moottori tai hiilet. Mittaa puhaltimen viemä virta kuvan mukaan.


Kirjoittanut: Elddis
« : 8.10.2016 kello on 19:01 »

Siinä ei ole toiminut koko meillä olo aikana kuin pienempi teho. Nyt se sammui välillä pienelläkin teholla (syttyi punainen valo lähti yleensä käyntiin kun katkaisi virran ja käynnisti uudelleen). Seuraavaksi kun yritti käynnistää puhallin pyöri, sitten kuului naksutus jonka jälkeen puhallin pysähtyi ja punainen  valo syttyi. Nyt ei taida lähteä edes puhallin pyörimään.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 8.10.2016 kello on 15:12 »

Trumatic-e 4000 lakkasi toimimasta. Olisiko piirikortissa vika korjaako noita kukaan, va pitäisikö ruveta etsimään uutta. Auto on vm 1990 liekö lämmitin yhtä vanha?

Olen minä noita korjaillut ja yleensä vika on piirilevyssä. Miten lämmitin toimii, lähteekö puhallin pyörimään?
Kirjoittanut: Elddis
« : 8.10.2016 kello on 15:04 »

Trumatic-e 4000 lakkasi toimimasta. Olisiko piirikortissa vika korjaako noita kukaan, va pitäisikö ruveta etsimään uutta. Auto on vm 1990 liekö lämmitin yhtä vanha?