rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 6.10.2016 kello on 07:14 »

Kyllä minä huonojen liitosten piikkiin tuon laittasin ja olihan tuolla 3kW:ia Aldea pöhisemässä kun totesin tuon eli siellä kuorma. Nyt toi pitää oikeasti rakentaa uudestaan ja oikeilla liitoksilla.

Katso mikä kuormittaa. Muuten korjaus on turha, kohta palaa taas. Jos on halpislämmittimiä, alottaisin niistä. Vaihtokontaktorissa ei vika ole.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 5.10.2016 kello on 22:32 »

Katso mikä kuormittaa. Muuten korjaus on turha, kohta palaa taas. Jos on halpislämmittimiä, alottaisin niistä. Vaihtokontaktorissa ei vika ole.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 5.10.2016 kello on 19:13 »

Tuon liittimen piuhat on kytketty juurikin välireleeseen...kan nattaako alkaa metsästämään tuota liitinparia ja vaihtaa sitä vai tehdä kytkentä erilailla?

Tarkista sen liittimen päässä oleva laite.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 5.10.2016 kello on 19:09 »

Tarkista sen liittimen päässä oleva laite.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 5.10.2016 kello on 19:03 »

Ja löytyi toinenkin kuumentunut liitos. Ei millään pahalla mutta nämä asennukset piti olla tehty sähköinsinöörin tai -teknikon jotta olikos se niin että jättäsivät nämä käytännön asennushommat asentajille...tähän autoon oli siis jälkiasennettu välirele (vaihtaa auton verkon valtakunnansähkön ja invertterin välillä) joka tässä tapauksessa on ihan oikea kontaktori eikä mikään rele.


Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 5.10.2016 kello on 11:25 »

Ei taida olla eroa noissa kahdessa? Toinen on 3-modulia ja toinen 2-modulia. Kytkentä näyttäs olevan sama ja virtakestokin molemmissa 16A paitsi että toisessa nollalle ei ole omaa vipua.


Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 5.10.2016 kello on 11:09 »

Vuosien saatossa varmaan tärinässä löystynyt ja ei holkkia. Nämä pitää holkittaa ja tarkistaa autosta melkeimpä vuoden välein.

Onko (TI?) asentajalta jäänyt liittimet löysälle? 
Millainen holkki on päässä?
Kirjoittanut: Ossi66
« : 5.10.2016 kello on 10:22 »

Onko (TI?) asentajalta jäänyt liittimet löysälle? 
Millainen holkki on päässä?
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 5.10.2016 kello on 09:28 »

Olipahan taas pikkusen tuuria matkassa. Laitoin auton eilenillalla lämpiämään sähköllä ja nyt aamulla menin autolle niin eikös sähkön hajua tullut nokkaan ja heti virrat pois ja penkomaan hajun alkuperä. Huomasin että vikavirtasuojan ja vaihtoreleen kotelo on tummunut ja kovasti lämmin joten eikun koppa pois ja tuommonen sieltä paljastu. Johtimesta oli jo kuori sulanut ja säikeet paljaana että tosi kuumana oli käynyt.



Kuumennut johdin oli tuossa 2-nastassa



Eikun uuden vikavirtasuojan hakuun ja pitää vielä selvittää mihin toi johdin kujettaa sähköä ja mitä virtoja siellä kulkee.