rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: retkeilijä
« : 26.09.2016 kello on 08:12 »

Minulla on matkakulkimessa truma 6002, joka toimii ihan ok. Mutta toisella sivulle tulee vain puhallusta kuin lehmän henkäystä.  Eli siis vastakkaiselle puolelle, kuin missä on lämmintin.
olen miettinyt josko laittaisi tuollaisen Multiventin sinne toisen puolen putkistolle antamaan lisä puhallusta.
...
Onko kaikki osatekijät jo käyty läpi lämmön virtauksen parantamiseksi ilman lisäpuhallinta. Edellä mainittujen lisäksi. Ehkä pitkää putkea voisi lämpöeristää osalta matkaa. Joissain vaunuissa lämpöputki voi mennä lyhyesti vaikka lattian alla ulkona. Tai teipata tukkoon mahdollisia liikoja reikiä sohvien alla jne.

Suuttimien erilaisia suuntauksia kannattaa kokeilla (sivuille,ylös/alas).
Lyhyen putken päässä olevan suuttimien "kuristaminen" voi kasvaa pitkän putken virtausta.
Pitkän putken päässä voi poistaminen kenties suuttimen kokonaan.
 
En tunne tuota Multiventia, niin sanon kuitenkin: on järkeä jollakin tasata tuota lämpöä. Minä rakensin erääseen autooni vanhasta tietokoneen puhaltimesta "imurin" ohjaamon yhden lämpösuuttimen eteen. Se nosti ohjaamon lämpötilaa  2 astetta, no ei ihan riittävästi, mutta parempi.
Ehkä tuollainen erittäin hiljainen puhallin auttaa riittävästi.

Kun tulossa on kylmä ilta ja yö, siirrän m-auton kumiset kynnysmatot kiinni ulko-oviin kynnyksien vetoa vähentämään.
Kirjoittanut: sahurikake
« : 25.09.2016 kello on 21:05 »

Minulla on matkakulkimessa truma 6002, joka toimii ihan ok. Mutta toisella sivulle tulee vain puhallusta kuin lehmän henkäystä.  Eli siis vastakkaiselle puolelle, kuin missä on lämmintin.
olen miettinyt josko laittaisi tuollaisen Multiventin sinne toisen puolen putkistolle antamaan lisä puhallusta.

Onko järkeä?

mulla kanssa 6002 laittelin ko puhaltimen kun ei oikein alkoville asti jaksanut hönkiä,  sinähän on 1/2 ja koko teho käsikäytöllä... laitoin kyllä vielä termostaatin ohjaamaan käyntiä sillä 1/2 teholla

kokemuksena:
+ auttaa kyllä virtausta "pitkissä linjoissa" kun on päällä
- jarruttaa virtausta jos ei käynnissä (koska tulo ja lähtö eri kohdassa eikä "propelli" pyöri)
- pitää jonkin verran ääntä ainakin kokoteholla
en ole aivan varma johtuuko multiventistä mutta joskus sekoittaa 6002 käyntiä (alkaa "humppaamaa"), kun multivent jää puhaltamaan pannun sammumisen jälkeen  (voi tosin johtuu jostain muustakin)
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 25.09.2016 kello on 17:53 »

Ja se truman puhallin kannattaa puhdistaa. Valitettavasti valmistaja on tehnyt puhdistushuollon hankalaksi kun puhallin pitää irroittaa. Paineilma on ehdoton apu puhdistustoimessa.
3002 ja samansarjaiset suhteellisen helppoja. Combi on haastavampi.
8 Bar auttaa myös putkien nuohouksessa  8)
Kirjoittanut: marakeesi
« : 25.09.2016 kello on 17:42 »

Morjesta.
Samoin kannattaa tarkistaa putkien kiinnitykset ulostulosuuttimiin. Minulla Hymerissä kaksi putkea irti liittimistä,samoin väliliitokset löystyneet. Nämä kun korjasin,niin tuntuu,että lsäpuhallinta ei tarvi. Samalla kyllä uusasin puhallinmoottorin,joka poltti piirikortilla olevaa 10 ampeerin sulaketta.
Kirjoittanut: jus66si
« : 24.09.2016 kello on 23:29 »

Minulla on matkakulkimessa truma 6002, joka toimii ihan ok. Mutta toisella sivulle tulee vain puhallusta kuin lehmän henkäystä.  Eli siis vastakkaiselle puolelle, kuin missä on lämmintin.
olen miettinyt josko laittaisi tuollaisen Multiventin sinne toisen puolen putkistolle antamaan lisä puhallusta.

Onko järkeä?

http://www.vapaa-aika.com/WebRoot/vilkasfi02/Shops/2015091804/5629/BBEE/7D08/7956/7097/0A28/1010/A3FD/2111230_ml.jpg

Koitas jotenkin tarkistaa, että ne lämpöpuhallineputke t on kunnolla kiinni siinä Trumassa. Mulla oli vähän samanlainen juttu tuossa hymerissä aikanaan. Oli jostain syystä putki pompannut sieltä istukastaan ja lämpö meni hieman putkesta ohi ja lämmitti komeroa. Kun asensin putken takaisin, niin lämpöä tuli taas entiseen malliin hienosti.
Kirjoittanut: seppoko
« : 24.09.2016 kello on 23:18 »

En tunne tuota Multiventia, niin sanon kuitenkin: on järkeä jollakin tasata tuota lämpöä. Minä rakensin erääseen autooni vanhasta tietokoneen puhaltimesta "imurin" ohjaamon yhden lämpösuuttimen eteen. Se nosti ohjaamon lämpötilaa  2 astetta, no ei ihan riittävästi, mutta parempi.
Kirjoittanut: Pohjanperän pappa
« : 24.09.2016 kello on 22:18 »

Minulla on matkakulkimessa truma 6002, joka toimii ihan ok. Mutta toisella sivulle tulee vain puhallusta kuin lehmän henkäystä.  Eli siis vastakkaiselle puolelle, kuin missä on lämmintin.
olen miettinyt josko laittaisi tuollaisen Multiventin sinne toisen puolen putkistolle antamaan lisä puhallusta.

Onko järkeä?

http://www.vapaa-aika.com/WebRoot/vilkasfi02/Shops/2015091804/5629/BBEE/7D08/7956/7097/0A28/1010/A3FD/2111230_ml.jpg