rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: HiTec
« : 15.09.2016 kello on 11:11 »

Tuo HiYTecin mainitsemaa vikaa ei näy autotesteissä/vertailussa. 
Ei näy, koska testien autot ovat aina uusia. Vaan sen verran monta vuotta jo noiden Rellujenkin kanssa tässä pulannut että moiset rt.päiden tai alapallojen vaihdot menee jo rutiinilla. Megane/Scenic II ei tartte enää vaihtaa koko ohjausvaihdetta, kiitos erään puolalaisen omatarve-nikkaroijan joka myy noita muovipuslia eBayssa irtokpl, osia joita virallinen taho ei koskaan myyntiin tuonut, jne. Eli puuhastelua noissa on ja osatkaan ei enää ole kalliita, mutta jos on näpsä käsistään niin no probs. Vaan jos huollattaa pitää niin saattaa käydä nuo tuntihinnat lompakon päälle :-\

Jonkinlainen Ranskalainen perversio kun sitä on itselläkin ja nytkin kun tuolle C5 katsellaan korvaajaa, on se uusikin (ainakin osaksi) Rellun tekeleitä. On avaimettomuudet ja paaaljon muutakin pikkunäpsää kiwaa ... niin kauan ainakin kun ne toimii ^-^
Kirjoittanut: Hauho
« : 15.09.2016 kello on 10:07 »

Tuo HiYTecin mainitsemaa vikaa ei näy autotesteissä/vertailussa. 
Kerrotaan monia vähemmän tärkeitä asioita,     Jo pelkkä varsien ja kuulien halkaisijamittakin kertoisi jotain. 
Olisi hyvää tuotetietoutta kuten myös maininnat tarkemmista huoltoa kaipaavista kohteista.  Luotetaan että edustajan huollossa tehdään kaikki.  Varmaan tehdäänkin takuuajan aikana mutta autoa käytetään myös sen jälkeen ja silloin ko huollot ovat suhteettoman kalliita auton arvoon nähden.  Yksi huolto saattaa maksaa 10 % auton hinnasta pienine korjauksineen.
Kirjoittanut: 88k5
« : 15.09.2016 kello on 09:36 »

Jaa, mulla tais olla joku perjantaikappale (2.0 16v). Vajaa 2 vuotiaana sen ostin, reilun pari vuotta pidin ja ~60tkm. Liki saman hinnan sain hyvityksenä uuteen japskiin..
2 määräaikaishuoltoa maksoin ja uudet nastarenkaat (rengaspainevahti oli tarkka, mikä rengas mihinkin kulmaan kuului). Muuta huoltokuluja ei ollut, saati vikoja. Muistan, että taka-akselin rakenteessa laakeroinnista pelottelivat .. kesti ainakin vaihtoon saakka  ;)

Sen jälkeen uudemmilla relluillakin ajellut kun ilmaissijaisautoksi saanut lankkua, megane ja clioa.. samaa tuttua kaikissa  :D
Kirjoittanut: HiTec
« : 15.09.2016 kello on 09:10 »

No valitettavasti tuo Laguna II sen oikeastaan aloitti, keulan nivelten selkeä alimitoitus johti väistämättä niiden ennenaikaiseen kulumiseen ja edelleen katsastuksessa pomppaamisiin sekä jokavuotisiin korjauksiin. Ja kuin viimeistelläkseen tämän maineensa katoamisen, Renault kopioi nuo Lagunan ratkaisut sittemmin myös Megane II ja Scenic II, ongelmineen kaikkineen tietty => Renaultin kohtalo mm. Suomessa oli nyt sinetöity ja siellä kuopassa se on oikeastaan vieläkin, vaikka toki III- ja varsinkin nykyinen IV-sukupolvi ovatkin jo teknisesti huomattavasti kestävämpiä :-\

Mutta siis tuo avainkortti oli tuohon aikaan kova juttu ja sen avaimeton käyttö todella hieno ominaisuus. Tänä päivänä tuota sitten yhdistetään mm. sähköiseen peräkonttiin, avain taskussa huidot jalallasi auton perän alle ja kontti aukeaa. Ford lienee tämän ominaisuuden varsinainen aloittaja, jota muut ovat sittemmin kopioineet. Ja onhan tuo helppoa jos on kädet täynnä kantamuksia, ne saa suoraan laskettua kontin lattialle käyttämättä niitä maassa lainkaan Thumb
Kirjoittanut: Alan
« : 15.09.2016 kello on 08:32 »

Olisiko tähän pakko lisätä, että jos kerran oikeasti välttämättä oli pakko Renaultissa pysyä. Tuonikäiset, mistä edellä puhuttu, taisi olla takuuajan jälkeen todellisia rahamiesten autoja. Tuttavalla oli Laguna ja Clio, ei ollut kauaa ja tappio uutena ostetuista hirmuinen.
Kirjoittanut: HiTec
« : 15.09.2016 kello on 08:26 »

Mulla oli Laguna II vm. 2002 ja siinä tuo samainen kortti ja s/s nappula.

Mutta Lagunahan olikin rahamiesten auto, ei tuon ikäisessä Meganessa vielä moisesta voitu kuin unelmoida = köyhän piti ootella Megane II saakka ennen kuin tuli tuo avainkortti ^-^
Kirjoittanut: Leader dog
« : 15.09.2016 kello on 06:44 »

Manuskassa taisi lukea että "avainta" ei tule säilyttää 5 metsiä lähempänä autoa, ettei avain "juttele" auton kanssa ja näin ollen tyhjennä "avaimen" paristoa ennen aikojaan.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 14.09.2016 kello on 23:06 »

Ja kohta taivas putoaa....
Kirjoittanut: 88k5
« : 14.09.2016 kello on 21:39 »

No "pikkasen" on tuo tiedon kulkeminen hidasta jos ei reilun 10v aikana moinen tieto metsää ole jo saavuttanut :D

Eli Renault Megane II (tuli Suomeen 2004) lienee niiden ekojen normaali ihmisten lompakolla ostettavia autoja, joissa tuli avainkortti ja Start-nappula. Perusmallissa tuon kortin joutui laittamaan kojelaudassa olevaan hahloon, pikkasen paremmin varustellussa oli jo tuo avaimeton käyttö. Perinteikästä avaimella käännettävää virtalukkoa ei siis ollut kummassakaan varustetasossa, vaan se oli korvattu auton itsensä ohjaamalla sähkösolkulla 8)
Mulla oli Laguna II vm. 2002 ja siinä tuo samainen kortti ja s/s nappula. Siinäkin oli hienompi versio, joka haisteli kortin taskusta (ja ovenkahvoissa ir-tunnistimet)
Kirjoittanut: joo o
« : 14.09.2016 kello on 20:52 »

Kiitän tiedosta. Minä kun ajan aina vanhoilla autoilla näitä metsäteitä  ;D