Kirjoittanut: hartsakoski
« : 2.08.2016 kello on 16:59 »Tänne on muutamiin aihepiireihin ilmestynyt aivan ihmeellisiä kommentteja,lieneekö niillä joku tarkoitushakuisuus?
Kirjoittanut: hartsakoski« : 2.08.2016 kello on 16:59 »Tänne on muutamiin aihepiireihin ilmestynyt aivan ihmeellisiä kommentteja,lieneekö niillä joku tarkoitushakuisuus?
Kirjoittanut: tsahkali« : 2.08.2016 kello on 16:01 »Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, tuo ei ole myöskään tervettä tiedonhalua. Ompa vieras lukenut palstan tarkkaan! ![]() Kommentti jäi silti vähän epäselväksi.... Kirjoittanut: 6TRE« : 2.08.2016 kello on 11:41 »Tässäkin tapauksessa olisi mielenkiintoista tietää vetoauton merkki ja tyyppi. Valmis johtopaketti ja töpseli seinään parhaassa tapauksessa ja johdotus on tämän päivän mukainen. Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, tuo ei ole myöskään tervettä tiedonhalua. Kirjoittanut: savonhumu« : 23.05.2015 kello on 23:38 »jos oikosulku tapahtuu maihin siinä sulakkeiden välissä, niin maatavasten voi syntyä viienkymmenen amppeerin virta koska molemmista johdoista tulee 25 amppeeria siihen oikosulku kohtaan ei minnekkään muualle Eli johdotus ei käryä kuin tuon oikosulun ihan lähiympäristöstä? Eli kuitenki tuo alkuperänen postaus missä huutelin tästä hommasta oli ns. hajulla tästä hommasta.. Ainut ero että koko johdotus sulakkeiden välistä ei kosaha vaan se oikosulussa oleva rele tai sitten joku muu runkoon ottava paikka.. Yleisemmin näissä vaununlatausjutuiss a taitaa olla nyt se 15A sulake 2.5mm2 johon takia eli maks 30A kuorma vois tulla jos molempien akkujen vieressä on 15A sulake.. Onkos tuo 30A sitten 12v järjestelmissä mitenkä iso paukku kun ei näin maalikkona osaa oikeen verrata 230V AC jännitteeseen jossa 10A sulake on jo 1.5mm2 johossa. Taitaa kuitenki olla että jos menee johdin kiinni runkoon niin tuo 30A menee yli että nasahtaa ja sulakkeet hajoo enneku isompaa kerkee tapahtumaan? Kirjoittanut: Rölli« : 23.05.2015 kello on 20:24 »jos oikosulku tapahtuu maihin siinä sulakkeiden välissä, niin maatavasten voi syntyä viienkymmenen amppeerin virta koska molemmista johdoista tulee 25 amppeeria siihen oikosulku kohtaan ei minnekkään muualle
Kirjoittanut: savonhumu« : 22.05.2015 kello on 22:58 »Ja asiaan. Ainoa tapa, jolla sen releen läpi menee molempien sulakkeiden max virta, on, että oikari on itse releessä ja se taas on sama kuin saisi €urojackpotissa 90 miljoonaa. Suojaus milemmissa päissä on ihan hyvä, sillä 12v:lläkin voi polttaa vaikka mitä. Meiltä Kilpisjärveltä paloi juur koulu, kun yx matkakuljin syttyi!No tulihan se pelastusrengas sieltä ![]() Oiskoon se sitte ollu tuo juttu mitä se neuvoo antanu kaveri meinas että "pitäs ottaa huomioon" Amatöörinä ei vaan jummarra kaikkee saatikka ossaa kirjottaa järkevästi. Tarkemmin ei puhunu että mikä/miks se sulake kertautuu ja missä tilanteessa. Ammatikseen puuhaa sähkölaitteiden yms parissa niin aika mukisematta nielin tuon homman ja nielen edelleen. Loppuosa oikosista runkoon yms menköön tiijon ja ymmärryksen puutten takia osastolle täyttä tuubaa minun puolesta Mistäköhän kiinasta suurinosa komponenteista tulee ja halvimmalla tehhään.. siitä vuos sitte marmoritiskiltä paremman laadun toivossa hommatusta ja ite asennetusta 7-napasesta johtosarjasta oli jo yks kytkentärele mykistyny, ei kuitenkaan oikosessa vaan kärki ei vetänyt enää.. Joskushan se lottovoittoki jollekki osuu ja empä haluais olla ottavana osapuolena jos ite tehystä kytkennästä leimahtaa ja menee kamat/vaunu ja pahimmillaan joku asukkikin vielä mukana.. Kirjoittanut: Ossi66« : 22.05.2015 kello on 22:00 »Joo. Ei unohdeta.
Sulake aina virtapiirin ohuimman johtimet mukaan eli tässätapauksessa sinulla lienee siinä 13-napaisessa 2.5 neliöistä -> 15A sulakkeet. Kirjoittanut: tsahkali« : 22.05.2015 kello on 21:57 »Unohtakkee koko juttu... Ei sitä tarvihe unohtaa... Myöhän ollaan tääl sitävarten, jotta yritettään ymmärtee ja auttaa toisiamme! Muuten, olen kyllä kiinnostunut murteista mutta kun olen ikäni ollut tällainen pallonkietäjä, niin en itse puhu, enkä osaa mitään murretta. Harmi. Eli kaikki tuo oli hatusta vedettyä. ![]() Ja asiaan. Ainoa tapa, jolla sen releen läpi menee molempien sulakkeiden max virta, on, että oikari on itse releessä ja se taas on sama kuin saisi €urojackpotissa 90 miljoonaa. Suojaus milemmissa päissä on ihan hyvä, sillä 12v:lläkin voi polttaa vaikka mitä. Meiltä Kilpisjärveltä paloi juur koulu, kun yx matkakuljin syttyi! ![]() Kirjoittanut: savonhumu« : 22.05.2015 kello on 21:35 »Sähköstä tiijän lähinnä että se on sinistä ja voi tappaa eli jos tää homma ei meekkään näin ku mitä selitän niin joko minun kertoma on ymmärretty väärin neuvoa antavassa päässä tai sitten minä oon ymmärtäny jtn väärin. täts it
Unohtakkee koko juttu...Kirjoittanut: tsahkali« : 22.05.2015 kello on 21:18 »Oletetaan että tuommosen kytkyn jälkeen vaunun aisan luolta hiertyy virtajohto puhki ja tuo latauspiuha ottaa runkoon-> jos lataus ei ole aktiivinen eli rele ei laske virtaa läpi, palaa vaunuakun luolta 25A sulake ennenku mitään muuta käy. Sama homma jos auton puolelta menee latauspiuha oikosiin ennen relettä(kärki auki)-> sulake palaa. Mitähän sä nyt selität? Jos on akku-sulake-rele-sulake-akku, niin releen läpi EI KOSKAAN mene enempää kuin se, mitä YKSI sulake sallii. |