rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 19.06.2016 kello on 21:13 »

Eikö tuo toimi ihan oikein.
Jatkuvalla kierrolla huonetermostaatti ohjaa pannun lämmitystä ja kiertävä neste on siksi viileämpää.
Katkokierrolla pannua ohjaa pannun termostaatti ja nesteen lämpö on noin 60 astetta. Huonetermostaatti ohjaa kiertopumppua.  Silloin saat myös lämpimämpää käyttövettä boilerista.
Kirjoittanut: turhantonkija
« : 19.06.2016 kello on 16:28 »

Siis käyttöpaneeli on vaihettu uuteen.

Ei ollu pelkästään huonon akun vika. Vaunukorijari laitto oman akkunsa mun sökön tilalle, mut sekään ei auttanut asijaan.

Ja nyt juonittelu jatkuu.
En ole vaunua tarvinnu viimese rempan jäläkee, ennen kuin täl viikol yövyin siinä, sen ollessa säilytys paikassaan.
Ja kun sähköä oli saatavilla, ajattelin lämmittää vaunua sähköllä.

Kytkin kiertovesi pumpun jatkuvalle kierrolle ja sit laittoin sähköpatruunan päälle 1050w.
Lämpötilan noustessa haluttuun lämpötilaan (19astetta) ja patruunan lopettaessa lämmityksen, liuutin  kiertovesipumpun katkaisimen keskiasentoon ns.katkokäynnille (eli pyörii kun patruuna lämmittää).

Kiertovesi pumppu pysähtyi, niin kun kuuluukin, mutta patruuna alkoi lämmittää.
Eikä patruunan lämmitys loppunut vaikka käänsin sisälämpötilan valitsimen niin pienelle kun sen sai. (asennossa numero 1)

Patruuna lopetti lämmityksen vasta sitten kun laitoin kiertovesi pumpun jatkuvalle kierrolle tai sammutin sen kokonaan liukukatkaisimesta.

Mikä tässä ny mättää? Olis kiva lähtä kohta reissuunkin vaunun kaa, mut taitaa olla paras kun jättää vaunun pois matkasta ja nukkuu teltassa, ni ei tarvi tapella, muuta ku itikoije kaa.
 
Kirjoittanut: Petrooli
« : 24.04.2016 kello on 22:30 »

Tuli mieleen, onko tuo Soliferin laturi samanlainen kuin monet muutkin, eli ei lähde lataamaan jos akkujännite on liian alhainen? Oliko siis kaiken takana tyhjäksi päässyt akku?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 24.04.2016 kello on 19:30 »

Taas vankkuri toimii vaihteeksi.
Ensin löytyi laturin kuoren alta tulopuolelta sellasesta pitkästä kiskosta jossa on monta maajohtoa, yksi irtaallinen johto.
Johto asetettii paikallensa ja likimain tippuva kiinnitys ruuvi tiukattiin kiinni, nyt on laturi pelittäny kuin uusikonsanaan.
Mutta pijän varulta ostetun ctekin kuitenkin matkassa.

Alden mysteerikin on ratkennut, vaikka ei juonittelu loppunut sillä,  että läppeensä hapettuneen etätunnistimen tilalle vaihettiin uusi.
Vaati uuven pajalla käynnin kun reissussa kiertovesipumppu ei suostunut toimimaan muuten kuin jatkuvalla asennolla.
Käyttöpaneeli meni uusiin puihin, se on ny korijattu.

Kuka korjas vai vaidettiinko uuteen?
Kirjoittanut: turhantonkija
« : 24.04.2016 kello on 19:16 »

Taas vankkuri toimii vaihteeksi.
Ensin löytyi laturin kuoren alta tulopuolelta sellasesta pitkästä kiskosta jossa on monta maajohtoa, yksi irtaallinen johto.
Johto asetettii paikallensa ja likimain tippuva kiinnitys ruuvi tiukattiin kiinni, nyt on laturi pelittäny kuin uusikonsanaan.
Mutta pijän varulta ostetun ctekin kuitenkin matkassa.

Alden mysteerikin on ratkennut, vaikka ei juonittelu loppunut sillä,  että läppeensä hapettuneen etätunnistimen tilalle vaihettiin uusi.
Vaati uuven pajalla käynnin kun reissussa kiertovesipumppu ei suostunut toimimaan muuten kuin jatkuvalla asennolla.
Käyttöpaneeli meni uusiin puihin, se on ny korijattu.
Kirjoittanut: turhantonkija
« : 14.04.2016 kello on 20:25 »

Ymmärrän sähköstä sen verran,että savun hälvettyä voi isontaa sulaketta jos on mihin laittaa.
Mikä jännite pitää mitata, akulle tulevilta piuhoilta vai mistä?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 14.04.2016 kello on 20:13 »

Siellähän noita sulakkeitakin on ja kannen alla vielä verkkosulake. Mittaa nyt, että tuleeko jännite.





Kirjoittanut: turhantonkija
« : 14.04.2016 kello on 20:09 »

Oheisessa osotteessa olevan kuvan kaltainen.
Kirjoittanut: turhantonkija
« : 14.04.2016 kello on 20:09 »

Kirjoittanut: turhantonkija
« : 14.04.2016 kello on 20:04 »

En muista laturin merkkiä, mut se on Solifer S4 vm- 2002 alkuperäisasenteine n.