rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 17.06.2016 kello on 20:59 »

Kyllä ne vanhemmiten lysähtää. Paro vaunujen tekijä vaihtoi omaansa uuden akselin ja mainitsi 9 senttiä nousseen ylöspäin. Nuo akselithan ei ihan maltaita maksa.


Kirjoittanut: 50 v. vaunuilua
« : 17.06.2016 kello on 11:15 »

Onko tähän löytynyt ratkaisu? Itsellä 455 vm 80 ja jotain tarttis tehdä. Onko siellä vääntöjousi vai kumijousto?
Tuohon aikaan vaunuissa oli ristikudos renkaat ,ja maavara oli korkeampi.
 Vyö renkaiden tultua vaunun vetopään ja runkoaisojen väliä korotettiin katsastusmiesten hyväksymillä ratkaisuilla.
Kirjoittanut: nestori78
« : 17.06.2016 kello on 09:02 »

Ratkaisua ei löytynyt, vaunun olen jo myynyt. Vaununa nykyään -83 kabe, samanlailla jousitus kuoleentunut
Kirjoittanut: juilhy
« : 15.06.2016 kello on 23:19 »

Kyseessä polar 470 80 luku
Olisikohan kellään tietoa voiko ko. vaunun korkeutta nostaa eli esim. rihloista kääntämällä, eikös "navat" ole vääntösauvoissa rihloilla? Vaunu on aika matala, korkeammalla maasturilla ei tahdo pihassa siirtely onnistua, takapää kyntää maata, tila-auton perässäkin hiukan takapää alhaalla. Jousitus tietysti kyllä kuoleentunut vuosikymmenissä..

Onko tähän löytynyt ratkaisu? Itsellä 455 vm 80 ja jotain tarttis tehdä. Onko siellä vääntöjousi vai kumijousto?
Kirjoittanut: 88k5
« : 14.01.2013 kello on 11:45 »

Harvemmassa kärryssä on vääntösauvat, sen sijaan kumiversio on yleisempi, johon ei säätöjä ole.. Voi olla, että vanhemman vaunun alta löytyy tuollainen..
Autoissa noita kyllä on. Amerikkalaisissa on koskenut pitkittäisiin vääntösauvajousiin. Noissa ollut boorin sijasta kuusiokanta  ;)

Autowiki - Vääntösauvajousituk sen säätö
Kirjoittanut: tsahkali
« : 14.01.2013 kello on 11:19 »

Kyseessä polar 470 80 luku
Olisikohan kellään tietoa voiko ko. vaunun korkeutta nostaa eli esim. rihloista kääntämällä, eikös "navat" ole vääntösauvoissa rihloilla? Vaunu on aika matala, korkeammalla maasturilla ei tahdo pihassa siirtely onnistua, takapää kyntää maata, tila-auton perässäkin hiukan takapää alhaalla. Jousitus tietysti kyllä kuoleentunut vuosikymmenissä..

Jos siellä on vääntösauvat, niin periaatteessa niitä jalkoja voi laittaa eri asentoon, kunhan saa rakenteen purettua. Syksyllä oli käsittelyssä yxi alle 10v Pökötti ja töitä sai tehdä.... Jos akseliston vaihtaa uuteen, se pitänee olla samanlainem kuin alkuperäinen. Ainakin uutta kärryä tehdessä pitää olla paperit siitä, että akselisto ja vetopää on hyväksytty yhdessä käytettaviksi. Toki voi vaihtaa molemmatkin.  ;D
Kirjoittanut: K.E.V
« : 14.01.2013 kello on 07:53 »

Tuosta jousituksen kuoleentumisestahan tuo johtuu. Kaveri vaihtoi vaunuunsa juuri uuden akseliston ja vaunun maavara nousi toistakymmentäsentt iä  Thumb
Kirjoittanut: nestori78
« : 13.01.2013 kello on 22:51 »

Kyseessä polar 470 80 luku
Olisikohan kellään tietoa voiko ko. vaunun korkeutta nostaa eli esim. rihloista kääntämällä, eikös "navat" ole vääntösauvoissa rihloilla? Vaunu on aika matala, korkeammalla maasturilla ei tahdo pihassa siirtely onnistua, takapää kyntää maata, tila-auton perässäkin hiukan takapää alhaalla. Jousitus tietysti kyllä kuoleentunut vuosikymmenissä..