rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Onneva
« : 7.06.2016 kello on 13:36 »

Tässä meidän tuuletin. Kyllä toi tötsä saattaa olla jopa 5cm korkea.
Hyväksi on koettu.





Kirjoittanut: Aakku
« : 7.06.2016 kello on 10:43 »

Vois sitä jotain ritilääkin koittaa ensialkuun....

Mikäli siitä pakusta ei haluta täysiveristä matkailuautoa, niin itse kokeilisin jo keksittyä ikkunaritilää. Mikäli ei toimi, tai tarviiko edes sitäkään, niin ei tulisi turhia reikiä tehtyä.
https://www.reimo.com/fi/D-matkailuautotarvikkeet/DU-ikkunat_kattoluukut_heki/DUY-ohjaamon_ilmanvaihtoritilaet/
Kirjoittanut: tsahkali
« : 7.06.2016 kello on 09:53 »

Jos sinne katolle ei millään voi laittaa sitä venttiiliä, niin sitten takaoveen ylös, siellähän Jumperissa on sileää pintaa.
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 7.06.2016 kello on 07:57 »

Jotta ilmanvaihto toimisi painovoimaisesti auton ollessa paikoillaan, pitää poistoventtiilin olla mahdollisimman ylhäällä ja tuloventtiilin lattian tasolla.

Poistoventtiilin olisi hyvä olla myös mahdollisimman takana, jotta ajaessa ohjaamon suuttimista tuleva lämmin/kylmä ilma kiertää koko auton. 
Kirjoittanut: Aakku
« : 7.06.2016 kello on 07:40 »

Täytyy autossa olla ilmanvaihtoa jos aikoo pysyä hyvässä hapessa. Ja että hengityksessä poistuva kosteus pääsee ulos kostuttamasta sisätilaa.
Westfaliassa lienee lisäilmanvaihtoaukk oja rakenteiden takana piilossa?
Tavallisesti autojen poistoilma on takaosassa ja ajoviiman tai puhaltimen ylipaine vaihtaa ilmaa.
Tässä Westfaliassa ei ole niitä pakollisia ilmanvaihtoaukkoja lainkaan ylhäällä...

Ainoat ilmanvaihtoaukot poistoilmalle ovat takapuskurin takana olevat, jotka ovat vakiona Transporterissa, niin kuin kaikissa muissakin autoissa.
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 7.06.2016 kello on 07:18 »

^
Täytyy autossa olla ilmanvaihtoa jos aikoo pysyä hyvässä hapessa. Ja että hengityksessä poistuva kosteus pääsee ulos kostuttamasta sisätilaa.
Westfaliassa lienee lisäilmanvaihtoaukk oja rakenteiden takana piilossa?
Tavallisesti autojen poistoilma on takaosassa ja ajoviiman tai puhaltimen ylipaine vaihtaa ilmaa.

Yövyin joskus kesäaikaan Tipparellussa. Siinä raitisilma tuli suoraan hyttysverkon läpi tuulilasin alta ja poistoilma meni pikkuisen raollaan olevista sivuikkunoista. Pysäköinti vastatuuleen tehosti ilmanvaihtoa.
Koskaan ei tullut tehtyä hyttysverkkokehystä ikkunan yläpuolelle, jossa olisi myös sadelippa. Suunnitelma oli valmiina vuosikausia  ;D
Kirjoittanut: Aakku
« : 6.06.2016 kello on 21:56 »

Jos sinne tulee ilmalämmitin, niin uskoisin tuuletuksen toimivan ilman kattoräppänääkin...

Tässä mun nykyisessä tehdastekoisessa Westfaliassakaan ei ole minkäänlaista aukkoa katossa, vaikka jotkut Suomi määräykset kai sellaista edellyttäisivätkin. Eberin kun laittaa päälle, niin kuuma ilma kuivattaa nopeasti. Joskus tulee ikkunaa raotettua, mutta lähinnä vain siksi, että tulis kosteutta sisälle.
Kirjoittanut: Onneva
« : 6.06.2016 kello on 21:41 »

Me reissattiin 80-luvulla paku-volkkarilla joka oli tuunattu petiautoksi. Hyvin toimi "köyhän pojan ja tytön matkailuautona", kun ei paremmasta tiedetty.

Olenkin isännälle muutaman kerran ehdottanut, että varustellaan Hiacea vähän ja lähdetään sillä Eurooppaan. Vaunun kanssa on välillä niin jähmeetä liikkua ja lähteä liikkeelle. Vielä tuo ei ole innostunut. Ehkä minäkin olen jo vähän mukavuuden haluinen.
Kunnon keittomahdollisuus ja oma vessa on kyl pieniä, mutta aika isoja mukavuuksia, kuten myös pöytäryhmä jossa voi aikaa viettää huonommalla säällä. Telttailuvuosista on vielä hyvin muistissa sateiset päivät ja kuinka säiden armoilla ollaan joskus oltu.
Kirjoittanut: Onneva
« : 6.06.2016 kello on 21:35 »

Pakettiautohan on tavaran kuljetukseen... kyl kai sänkyä saa kuskata paikasta toiseen?


Meidän Hiacessa on katolla tuuletin jossa ropeli pyörii ja virtaus on sisään tai ulos. Teetetty liikkeessä. Monissa tilatakseissa yms. olen nähnyt samanlaisen. Myös mun työautossa on samallainen tuuletussysteemi. Harvemmin tulee tuuletinta käytettyä, ilma kiertää yllättävän hyvin ilmankin. No ei olla kyl nukuttu. Nukkumisessa tämän härpäkkeen kanssa tulee mieleen hyttyset, pysyvätkö ulkona.

Privaatti-hiacessa on jopa pyykkiä kuivattu takakontissa matkojen aikana.
Työautossa on vuosien aikana ollu varustetta märkänä, jopa vettä tai räntää on satanut sisälle avoimesta ovesta. Koskaan ei ollut homeongelmia, joten ilmastoinnin täytyy toimia.

Totta on, että korkeutta tulee ehkä 3-4 cm lisää. Hiace mahtuu 210 cm korkeisiin halleihin. Työautolla (korotettu Ford Transit, mallia en muista) ei tarvi edes yrittää mihinkään halliin.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 6.06.2016 kello on 21:33 »

Lämmityslaitteeksi aion hankkia Webasto Air Top 2000-diesellämmittimen. Lisäksi autossa on moottorille oma Webasto, joka lämmittää myös sisäilmaa.

Laita autoon sitten kanssa 'hupiakku', ei tule vahinkoa Webojen käytön kanssa.