Miks nuo pultit ylipäänsä katkesi? Mikä sai ne kaksi katkeamaan ja loput kolme löystymään? Onko niitä kiristetty joskus pulttipyssyllä liian tiukkaan ja näin venytetty niitä?
Venyttämiseen uskon myös. Pyöränpultin pää kun menee navan laipan läpi asti, niin ihan kärki on altis ruosteelle. Narskuu yhtälailla kuin kuiva kartio. Vaan kun on rasvatut, niin ei murheita.
Venyneitä kierteitä olen parissa (jenkki) autoissani nähnyt, kerran jäänyt käteen avatessa.
Pahin kokemus Porvoon motarilla silloisella renkiautolla vauhdissa vatkasi.. kerrostalon pihamaalta poistuessa naksui pikku vauhdissa (ikkuna auki). Tolpalle ajettua piti kiertää autoa - johan oli etupyörästä 2 pulttia viidestä kadonnut. Hissukseen linkuttaen tallille, pyörä pois - avatessa katkes kolmaskin helposti.. Syykin selvisi; oli ollut kolarikorjauksessa edellisviikolla ko. kulma
Ja jos tykkäätte pulttikoneella huruutella kuten minä niin tehkää 12,- investointi ja ostakaa momenttivarsi.
Mä lasken V2 kompurasta ulostulopaineen 6 bariin - ajaa samanasia köyhemmin

ts. ei saa edes tiukalle, saati 100Nm momenttiin - uskaltaa lukkopulttejakin pyöritellä.. Turha oliskin hakata ruvelle kupuja. Fordissa pitäis saada 200Nm momenttiin. Käsiavaimella tulee tasaisen nättiä jälkeä.. mulla pulttipyssy on vain enempi moottorikierrin
