rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 20:24 »

varmaankin niitä, voit kysyä paavo PISTE rousku AT Kolumbus . fi
tuskimpa nuo mainitsemasi linkit on relevantteja, uudempi on samalta vuodelta kun esim saksa vaihtoi kaasupaineet heidän kulkimiinsa.

Edit:
Olipa vaikeata löytää  ;)
http://www.karavaanarit.fi/leirintamatkailu/matkalla-ulkomaille/tiedoksi/kaasun-kaytto/

Lainaus
Kaasun käyttö ajonaikana

Suomessa ja Skandinavian maissa kaasun käyttöä ajonaikana ei ole kielletty eikä rajoitettu. Keski- ja Etelä-Euroopassa, suurimmalta osin, on kaasunkäyttö ajon aikana kielletty, jollei ajoneuvon kaasujärjestelmää ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineen säätimellä ja letkunrikkoventtiil illä. Kyseisen järjestelmän asentaminen matkailuvaunuihin, ja vanhempiin matkailuautoihin huoltoliikkeessä on hyvin yksinkertaista, eikä maksa maltaita. Uusimmissa matkailuautoissahan järjestelmä on jo oltava vakiona.
 

Jostain kumman syystä tiedän että tähän tulee jatkojuttu
[/Eihän tuossa ole lakipykälää.......]
Kirjoittanut: Aakku
« : 9.05.2016 kello on 20:00 »

Eikös selkeästi lukenut koriin kiinnitetty paineensäädin ts kiinteä asennus.
Tällöinhän se ei voi olla letkussa oleva pulloon kiinnitetty, vai ymmärsinkö väärin ?
Kirjoitin letkusta mitä hän sanoi ja KUN paineensäädin on korissa, tällöin letku kuuluu olla korkeapaineletkua   ;)
Koska paine tulee kaasupullosta korkeapaineena ja paineensäädin vasta tiputtaa paineen.
Mistäköhän tuollaiset määräykset tulee? Lähde olisi hyvä mainita...

En löytänyt, kuin tällaisen vanhan "Kauppa- ja teollisuusministeri ön päätös nestekaasuasetuksen soveltamisesta"
Siinä ei tuollaisista yksityiskohdista ollut mainintaa. Vuodelta 1997
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1997/19970344#Pidm1699568

tai vuodelta 1993
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19930711

Luulisi näiden pykälien jostain löytyvän, johon ohjeet perustuu. Liekö EU pykäliä sitten.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 19:09 »

Eikös selkeästi lukenut koriin kiinnitetty paineensäädin ts kiinteä asennus.
Tällöinhän se ei voi olla letkussa oleva pulloon kiinnitetty, vai ymmärsinkö väärin ?
Kirjoitin letkusta mitä hän sanoi ja KUN paineensäädin on korissa, tällöin letku kuuluu olla korkeapaineletkua   ;)
Koska paine tulee kaasupullosta korkeapaineena ja paineensäädin vasta tiputtaa paineen.
Kirjoittanut: Aakku
« : 9.05.2016 kello on 17:15 »

No niin, SFC:n kaasuvastaava Paavo Rousku kertoi seuraavaa.
Tarvitaan :
*letkunrikkoventtiili mikä suoraan pulloon kytketty
*korkeapaineletku mikä menee suoraan letkunrikkoventtiil istä seuraavaan
*koriin kiinnitetty paineensäädin
Loput on markkinointipuheita jonkin merkin tai varusteen myymiseksi.
Kertoiko tämä kaasuvastaava, saako käyttää....

- PV- säädintä, joka on suoraan pullon päällä
- sellaista PV- säädintä, jossa on automaattinen kaasun rajoitin letkun rikkoutuessa, vai vaatiiko aina koriin kiinnitetyn painensäätimen.

Mikä on tarkkaan ottaen korkeapaineletku. Matalapaine PV-säätimessä on 10mm halkaisijaltaan oleva letku, jonka olen perinteisesti ymmärtänyt matalapaineletkuksi . Korkeapainesäädin on sitten ohuemmalla ns. korkeapaineletkulla, mutta tarviiko autossa tai vaunussa korkeapainetta? Korkeapainesäädin on yleensä aina tohossa, tai vastaavassa.

Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 16:17 »

Mikäli noitten letkujen pullonpuolipäässä on letkunrikkoventtiil it, silloin ok.
Tuo pullonvaihtajahan toimii paineensäätimenä. Alla olevassa kuvassa näkyy tuo laite , vihreä nappi.
Muuten kuvan laitteisto ei taida olla määräyksien mukainen, kiertääkö letku toisen pullon säätimen kautta ?
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 9.05.2016 kello on 16:02 »

Tämmönen...


Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 15:58 »

Enpä ole nähnyt sitä.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 9.05.2016 kello on 14:24 »

No niin, SFC:n kaasuvastaava Paavo Rousku kertoi seuraavaa.
Tarvitaan :
*letkunrikkoventtiili mikä suoraan pulloon kytketty
*korkeapaineletku mikä menee suoraan letkunrikkoventtiil istä seuraavaan
*koriin kiinnitetty paineensäädin
Loput on markkinointipuheita jonkin merkin tai varusteen myymiseksi.
KEV onko tossa mun vaunussa kaikki tarvittava,kaasun käytölle,kiitos jo etu käteen Thumb
Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 14:12 »

No minun käsittääkseni letkunrikkoventtiil i riittää.
Laitampa mailin (viralliselle) asiantuntijalle ja palaan kun saan vastauksen.
No niin, SFC:n kaasuvastaava Paavo Rousku kertoi seuraavaa.
Tarvitaan :
*letkunrikkoventtiili mikä suoraan pulloon kytketty
*korkeapaineletku mikä menee suoraan letkunrikkoventtiil istä seuraavaan
*koriin kiinnitetty paineensäädin
Loput on markkinointipuheita jonkin merkin tai varusteen myymiseksi.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.05.2016 kello on 07:43 »

No minun käsittääkseni letkunrikkoventtiil i riittää.
Laitampa mailin (viralliselle) asiantuntijalle ja palaan kun saan vastauksen.