rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: velnum
« : 24.04.2016 kello on 15:17 »

Moi, kaksoiakkurele on tarkoitus mootorin käydessä ladata ja haistella molempien akkujen  varaus tilaa näin samalla ohjata ,  starttiakkun ja toisen kammari akkun varausta  ja tarvittaessa erottaa toisista jos jännite laskee liikaa kammari akulla. Näin turvata startti varaus tila .                               

 Onhan siinä mahdollista jos tietysti laitaa erillisen
kytkin vaihtoehdon jolla voi ohjata tyhjäkäynillä lataus virran kammarin puolelle suoraan ohittaen kaksoiakkureleen.
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 24.04.2016 kello on 14:27 »

Olenko ymmärtänyt oikein, että normaalisti startti ja asunto-osan akusto on kytketty niin, että kun starttiakku on täynnä, ei latausta tule enää muillekaan akuille?

Jos näin, niin mikä olisi ratkaisu, että tyhjäkäynnillä voisi maksimaalisti ladata asunto-osan akkuja?
Kirjoittanut: velnum
« : 24.04.2016 kello on 10:04 »

Moi, Lähemmin ajattelin onko suunnitelma toteutus kelpoinen,ettei siinä ole selkeää kytkentä virhettä. Ajatuksena ja haen  ettei siin oo mitään  sellaista mokaa että savun hälvettyä tarkistamme kytkennät :D
Kirjoittanut: Rölli
« : 23.04.2016 kello on 20:37 »

Auringopanelille on laitettu nyt  agm 120a  .    Starttiakku  80A (happo)  toi toinen asuntopuolen lataus ohjattu  kaksoisakkurelellä  120a (happo) ajattelin toteuttaa näin.

Mites  onko miehet  ylläoleva kytkentä kaavio oikein
jostoi oli vastaus mun kysymykseen ,niin sitt täytyy toimia ajutuksen mukaan eikäkysellä turhia... sorry liikaa vodkaa :D
Kirjoittanut: velnum
« : 23.04.2016 kello on 19:26 »

Auringopanelille on laitettu nyt  agm 120a  .    Starttiakku  80A (happo)  toi toinen asuntopuolen lataus ohjattu  kaksoisakkurelellä  120a (happo) ajattelin toteuttaa näin.  "Joku sanoi minulle joskus ettei agm ja happoakku ei olisi hyvä sotkea samaan lataukseen(kommenti lisätty 2404169)"

Mites  onko miehet  ylläoleva kytkentä kaavio oikein
Kirjoittanut: Rölli
« : 23.04.2016 kello on 16:46 »

:) tervehdys .Matkailuautoon LCM 566 /90v .  Akku- 1   120a  Hous  puolen latautuu tällä hetkellä toimii aurinkopaneelilla 90 W    Lataussäädin on 20a EPsolar 12/20A MPPT .
Olisi tarkoitus laittaa  toinen akku hous puolelle lisäksi 120A  erillisenä ,joko latautuisi moottorin käydessä ollessa starttiakku ja House 2 akku. Joka olisi tarkoitus lataus erottaa toisistaan  kaksoisakkurele startti akun varauksen varmistamiseksi. Ykkös ja kakkos House akku taas olisi tarkoitus erottaa  toisistaan. Ulosotossa monivalinta kytkimellä.
miksi useita huussiakkuja erillisellä käytöllä, miksi ei vain rinnan ja kaikki latautuu ja purkautuu yhtä aikaa huussi puolelell?
Kirjoittanut: velnum
« : 23.04.2016 kello on 16:33 »

 :) tervehdys .Matkailuautoon LCM 566 /90v .  Akku- 1  ( 120a agm )  Hous  puolen latautuu tällä hetkellä toimii aurinkopaneelilla 90 W    Lataussäädin on 20a EPsolar 12/20A MPPT .
Olisi tarkoitus laittaa  toinen akku hous puolelle lisäksi 120A (happo suljettu, sopivasti löytyy lähes uusi sellainen  )  erillisenä ,joko latautuisi moottorin käydessä ollessa starttiakkun (80A happosuljettu)  ja House 2 akkun ,jotka olisi tarkoitus lataus erottaa toisistaan  kaksoisakkurelellä  startti akun varauksen varmistamiseksi. Ykkös ja kakkos House akkut taas olisi tarkoitus erottaa  toisistaan. Ulosotossa monivalinta kytkimellä.(itsellä toteutustapa jäänne veneily puolelta)
Kirjoittanut: Mjerica
« : 23.04.2016 kello on 06:25 »

Järkevät vastaukset vaatisivat tuon avamista hieman tarkemmin. Siitä minkä verran
kuvasta saa selvää siinä voisi olla jotain toimivaa mutta tavoitteenasettelu jää
epäselväksi. Eli miten haluat systeemin toimivan...?

  Siinä näkyy olevan kaksi asunto-osan apuakkua, "house"-akkua (1), niillä eri lataukset
joita ei yhdistetä..? eikä yhteiskäytetä... oletan?. Ulosotossa monivalinta.
Tässä tavoitellaan jotain erityistä käyttötapaa mutta minkälaista.

Auton alkuperäinen järjestelmä ei ilmeisesti vastaa toiveita, mutta tuleehan tämä
kuitenkin normaaliin asuntoautokäyttöön?

Tuo "solar traker" (tracker..?) on mielenkiintoinen kohta. Onko siis tulossa aurinkopaneelin
suuntausjärjestelmä?
 

(1) Ihan mielenkiintoinen nimitys, ainakin pätevämpi kuin "hupiakku". Minä kun en
  usko hupiakkuihin, en edes sellaisten olemassaoloon.
Kirjoittanut: velnum
« : 22.04.2016 kello on 14:14 »

Fiat Ducato 90/ I alustainen. Kaksoisakkurele ja päävirtakytkin toteutus kammarin puolelle.Neuvoja kaipaisin toteutukseen :)


Liitän kuvan suunnitelmasta, lähemmin jos siinä on virheitä vois tehdä muutoksen ennen toteutusta,
sähköpuoli on vaan meikäläisellä heikko alue.