rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Kimmo75
« : 17.04.2016 kello on 19:59 »

Saataisko vielä lisää ideoita ja mielipiteitä?
Kirjoittanut: kimi
« : 11.04.2016 kello on 11:29 »

Tämä on hyvä avaus.
Tuoreena matkailuautomiehenä en vielä ymmärrä tätä ovikeskustelua lainkaan.


Onnea uudelle hankinnalle. Kerro nyt hyvä mies mihin päädyit.
Kirjoittanut: Kimmo75
« : 11.04.2016 kello on 11:09 »

Tämä on hyvä avaus.
Tuoreena matkailuautomiehenä en vielä ymmärrä tätä ovikeskustelua lainkaan.
Tällä talvireissulla olen avannut sivuoven kaksi kertaa, pakkasin siinä sisällä pulkan, ettei tavarat kastu ja nostin sen pihalle.
Tähän aikaan kun kulkee joka ovesta, on melkoinen kura lattialla.

Niin että voisit tietysti avata vähän omaa käyttöäsi, liikutko yksin, pusikossa jne
Tilaa noissa on niin vähän, että kannattaa miettiä myös käyttö tarkkaan, eikä suotta yrittää tehdä liian monikäyttöautoa. Hiljaisen lattialämmityksen ottaisin itse jos valita voisi.

No sitten tarkemmin lisää kun auto on pihassa mutta pusikossa ajetaan siis: offroad ja huonoilla teillä ja hyvillä teillä. Nukkumapaikat 3 henkilölle ja taka tavaratila erikseen muusta asunto-osasta jossa kaikki tarvittava mukana mitä tarviin eli taka sänky Poikittain (180x120) noin puolessavälissä auton korkeudesta takana ja alapuoli tavaratilaa, ei yhteyttä asunto-osaan tavaratilasta. Mutta siis periaate kuin kaikissa näissä pössl jnejne autoissa. Tässähän tulee hyviä idiksiä kuten toi vessan ovikin  Thumb sisäkäytävän tilaksi laskeskelin 50cm lain 40cm sijaan jotta sais edes hitusen enemmän tilaa kulkea ja tää hölömö korkeuslaki aiheuttaa laittamaan sen lattialämmitys maton TAI miten toiminnee toi thermomatto sitten kylmemmillä säillä?
Kirjoittanut: JukkaP
« : 11.04.2016 kello on 09:05 »

Jo tehtyjä:
Hommasin Thulen telineen vetokoukkuun, että saa fillarit ja sukset mukaan.
Keittiön tiskipöydän taakse panin pleksin, ettei aukeava sivuovi jäähdytä koko kämppää.
Sivuoven päälle panin kourun,ettei vesi tipu sisään, kun ovi on auki.
Truman pakoputkeen panin muovilisäkkeen, ettei kondenssivesi jäädy vessan kasettiluukun saranoihin.
Vessan oven halkaisin ja tein siitä taitto-oven, kun se ei mahtunut käytävälle aukeamaan.

Seuraavat jutut ovat pohdinnassa:
Pöytä on pyörähtävine lisäpaloineen sopiva ruokaillessa, mutta vie turhaa tilaa, kun sitä ei käytetä. Pitäisi kehitellä jotain, että pöydän saa helposti piiloon tai kapeammaksi kun se ei ole käytössä.
Tavaratila on kapea ja pitkä ja sisäpuolelta hankalasti käytettävissä. Tuosta voisi kehitellä jonkinlainen kasetin, niin pääsisi tavaroihin helpommin käsiksi.
Takaistuimet ovat epämukavat 90 asteen kulmassa ja käytävän puolelta puuttuu sivutuki.

Lahden messuilla näkemässäni jossain Ranskalais-autossa oli nerokas ratkaisu. Kun vessan ovi suljettiin, niin sisään meni koko vessan kokoinen kasettikaapisto ja kun ovi avattiin, niin kaapisto tuli ulos ja normaalikokoinen vessa oli taas käytössä. Toinen näkemäni hyvä ratkaisu oli, että takasängyn saa vinssattua ylös, kun se ei ole käytössä. Näinhän näitä retkiautoja mielestäni pitäisikin suunnitella. Kun tilaa on vähän, niin tehdään sellaiset systeemit, että kun jotain tarvitaan niin sen saa helposti käyttöön ja muulloin sitä voi käyttää johonkin toiseen tarkoitukseen.
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 11.04.2016 kello on 06:12 »

Tämä on hyvä avaus.
Tuoreena matkailuautomiehenä en vielä ymmärrä tätä ovikeskustelua lainkaan.
Tällä talvireissulla olen avannut sivuoven kaksi kertaa, pakkasin siinä sisällä pulkan, ettei tavarat kastu ja nostin sen pihalle.
Tähän aikaan kun kulkee joka ovesta, on melkoinen kura lattialla.

Niin että voisit tietysti avata vähän omaa käyttöäsi, liikutko yksin, pusikossa jne
Tilaa noissa on niin vähän, että kannattaa miettiä myös käyttö tarkkaan, eikä suotta yrittää tehdä liian monikäyttöautoa. Hiljaisen lattialämmityksen ottaisin itse jos valita voisi.
Kirjoittanut: Kimmo75
« : 11.04.2016 kello on 04:47 »

Ei Trafin määräyksissä muistaakseni ole koskaan ollut asuinosan ovelle minimimittoja.

Ainut mikä on et asunto-osassa olevassa käytävässä jos on ovia niin ovien mitta oltava 190x40. Ei koske käytävän sivussa olevia ovia (suihku,wc,vaatekomero) vaan kulkusuunnassa olevia = vaikka takaosan makuuhuone. Matalakattoiset eivät vissii millää merkillä pysty täyttämään sisäkorkeus ja joissakin malleissa joutuu soveltamaan et pääsee just ja just siihen 190cm korkeuteen. Ite ku oon hattu päässä sen 173cm ni hyvin Oon pärjännyt ja tikkailla aina ylemmäs  :D
Kirjoittanut: RR
« : 10.04.2016 kello on 23:38 »

Isompi on parempi, etenkin leveämpi.
Kirjoittanut: Wiki
« : 10.04.2016 kello on 23:24 »

Kyllä ne peltikuoristen pakettiautojen sivuovet sellaisenaan käy matkailuautoonkin. Yleensä aihiona on korotettu malli, jossa sivuovikin on jo valmiiksi tavallista pakettiauton ovea korkeampi. Samoin takaovet ovat näissä malleissa korkeita.
Ei Trafin määräyksissä muistaakseni ole koskaan ollut asuinosan ovelle minimimittoja.

Trafin ohje:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjP2fWv74TMAhUBjiwKHcp0AbQQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.trafi.fi%2Ffilebank%2Fa%2F1414581759%2F7164bd6ffbb40a6ab36e2c08844697ec%2F16062-Trafin_ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyksiin.pdf&usg=AFQjCNFrhglj0FIjuAYXImlnYdG_BmClkg&sig2=hiO5ubl4uI1EO9YxjA-y5Q&cad=rja
Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.04.2016 kello on 23:00 »

Oli puhetta sivuovesta ja sen korkeudesta. Pykälät puhuu sisäkorkeudesta.

Tuossa linkissä puhutaan sisäkorkeudesta mutta kyllä sille ovellekin on omat määräyksensä. Ainakin ollut.
En nyt jaksa etsiä....
Kirjoittanut: Kimmo75
« : 10.04.2016 kello on 22:19 »

Niin olis menny uusiks monenmoista mallistoa kertalaakista. Mutta niinhän se menee et keksitään laki jota kansalainen soveltaa ja sitten kiristetään lakia jotta kaikki soveltaminen loppuu ja loppuu kyllä sit koko tuote. No sitä odotellessa mutta pössl ja muut taitaa älähtää ensin.