rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: PikkuJussi
« : 23.03.2016 kello on 07:26 »

Itse ratkaisin tuon sänkyosaston liian kuumenemisen asentamalla putken väliin säätöventtiilin, jota voi sängystä käyttää..


Kirjoittanut: hemppat
« : 23.03.2016 kello on 02:55 »

Meillä autossa (takatalli, korkealla pedit) on Truma 6 takana sängyn alla, eipä juuri häiritse. Lämpöä liikaakin taakse vaikka venttiilit makkarissa ja vessassa kiinni. Etäisyys vaikuttaa puhalluksen voimaan mutta toisaalta edessä on suutimia enemmän. Lisänä on sänkyjä kietävä putki jossa reikiä ja sieltä tulee lämmin hönkä. Ei tunnu ikkunan ja seinän viileys. Vielä en tiedä miten sitä voisi säätää tai se on askartelun paikka joka taas on hankalaa kun putket rakenteissa.
Kirjoittanut: 146944
« : 28.11.2015 kello on 11:36 »

Truma 6000.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 27.11.2015 kello on 18:47 »

Meillä on käynyt pari kertaa noin,lämpöputki irronnut,kaappi kuumenee,ja pannu pysähtyy.Kuitenkin jäähdyttyään,toimii taas normaalisti.Auto on -96,ja lämppäri Truma 6.Mistälie johtuu..?

Onko lämmitin Truma 6E vai Truma 6002? Vuosiluvusta päätellen Truma 6000. Sinun tapauksessa näyttää toimivan oikein ja noin pitäisi toimia nämä uudetkin.
Kirjoittanut: 146944
« : 27.11.2015 kello on 14:46 »

Meillä on käynyt pari kertaa noin,lämpöputki irronnut,kaappi kuumenee,ja pannu pysähtyy.Kuitenkin jäähdyttyään,toimii taas normaalisti.Auto on -96,ja lämppäri Truma 6.Mistälie johtuu..?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 26.11.2015 kello on 20:19 »

Kun lämmittimen tarkoitus ei ole lämmittää asennustilaansa, vaan itse kämppää, niin olen edelleen sitä mieltä, että suunnittelu on /c:tä, jos näin on.

Tässä olen kanssasi samaa mielta. En tajua sitä, että jos lämmitin ylikuumenee niin miksi kortti lukittuu, kun voisi katkaista lämmityksen ja jäähtymisen jälkeen voisi käynnistää uudestaan, mutta nyt kortti lukittuu ja uutta tilalle jos ei ole ohjelmaa milla lukituksen saa pois ( vain uudemmat kortit ). Sitten on karavan huoltoliikkeitä joilla on kyseinen laite, mutta eivät ole kiinnostuneita kuittaamaan toisen karavan huoltoliikkeen lukittuja kortteja, aivan perseestä koko touhu.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 26.11.2015 kello on 19:47 »

Onko jotain helppoa kikkaa miten imuroida / nuohota noista putkistoista vuosien pölyt pois ? Meillä auto on pääosin vain kesäkäytössä,ja harvakseltaan tulee lämppäriä käyteltyä.
Helppoa ei varmaan ole, mutta yksi tapa on irroittaa putki kerrallaan lämmittimen päästä ja työntää nailoninen sähköjohtojen vetotanko läpi asti.
Sitten päähän kiinni siivouksessa käytettävä staatinen huisku/ harja. Ja eikun vetää läpi. Ja toistettaan kunnes on puhdas ja kaikki putket käyty läpi.
Lämmittimen sijoituksesta riippuu vaikeus. Ja siihen vetotankoon on parrasta kiinnittää työnnettävään päähän vaikka pingispallo niin ei riko putkia.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 26.11.2015 kello on 19:35 »

Muistelen lukeneeni että toisissa autoissa lämmitin on asennettu liian pieneen tilaan ja jos siellä on heikko ilmankierto ja siihen yhteyteen aletaan putkia sulkemaan niin tuo lämmitin kuumenee silloin liikaa. Silloin se vikatila lienee mahdollinen jopa aika tuoreessa kalustossa.

Kun lämmittimen tarkoitus ei ole lämmittää asennustilaansa, vaan itse kämppää, niin olen edelleen sitä mieltä, että suunnittelu on /c:tä, jos näin on.
Kirjoittanut: 146944
« : 26.11.2015 kello on 16:26 »

Onko jotain helppoa kikkaa miten imuroida / nuohota noista putkistoista vuosien pölyt pois ? Meillä auto on pääosin vain kesäkäytössä,ja harvakseltaan tulee lämppäriä käyteltyä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 14.08.2015 kello on 16:55 »

Joo se on typerästi suunniteltu, jos lyhimpiä putkia ei voi kuristaa, että pidempien putkien päästä jotakin tulisi.

Truma 6000:sen ja 6002:sen putkia voi sulkea ihan miten haluaa, mutta Truma Compi 6E ei sitä salli hajoamatta.