rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 5.02.2016 kello on 17:21 »

Ostin asuntoauton siinä oli tuo sama laite mutta on rikki ollu varmaa jo pitkään siinä oli maadoituksesta sulana muovi päältä varmaa  kärähtänyt kun laitoin uudet piuhatkin  ei toimi. Aattelin laittaa c-tek ylläpitolaturin tilalle eikös sen kytkentä releen  voi laittaa suoraan akkuun kiinni ja tuo c-tek kiinni myös akkuun niin lataa kun laittaa kiinni Valovirtaan..  :)

Mihin sitä relettä tarvitset? C-tek suoraan akkuun kiinni ja shuko-töpseli rasiaan.
Kirjoittanut: asuntoauto
« : 5.02.2016 kello on 10:28 »

Ostin asuntoauton siinä oli tuo sama laite mutta on rikki ollu varmaa jo pitkään siinä oli maadoituksesta sulana muovi päältä varmaa  kärähtänyt kun laitoin uudet piuhatkin  ei toimi. Aattelin laittaa c-tek ylläpitolaturin tilalle eikös sen kytkentä releen  voi laittaa suoraan akkuun kiinni ja tuo c-tek kiinni myös akkuun niin lataa kun laittaa kiinni Valovirtaan..  :)
Kirjoittanut: tsahkali
« : 8.06.2015 kello on 21:24 »

Voin mutta tulee kamalan pienenä jostain syystä...

Siinä on pikseleitä aika hintsusti, isompanakaan ei saa selvää...
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 8.06.2015 kello on 18:04 »

Etkö siis voi tulostaa tota kuvaa?
Voin mutta tulee kamalan pienenä jostain syystä...
Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.06.2015 kello on 20:01 »

Mulla on Hymerissä juuri tuo sama laturi ja kytkentäkaava kiinnostaa. Laite ei tällähetkellä ole rikki mutta vastaisuudenvaralle . PDF yms. muuttaminen ei ole ongelma eikä puhaaksipiirtäminen . Pysyykö laatija skannaamaan papruja ja lähettään sähköpostilla?

Etkö siis voi tulostaa tota kuvaa?
Kirjoittanut: Mjerica
« : 7.06.2015 kello on 19:00 »

Minä tein omani vaan hätäisesti kynällä, toki siinä
on kaikki tarpeellinen ja skannaaminenkin onnistuu.
Tuo Mjo:n kaavio on kuitenkin niin paljon siistimpi
että varmaan kannattaa käyttää sitä.
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 7.06.2015 kello on 17:46 »

Mulla on Hymerissä juuri tuo sama laturi ja kytkentäkaava kiinnostaa. Laite ei tällähetkellä ole rikki mutta vastaisuudenvaralle . PDF yms. muuttaminen ei ole ongelma eikä puhaaksipiirtäminen . Pysyykö laatija skannaamaan papruja ja lähettään sähköpostilla?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 25.05.2015 kello on 08:53 »

Tässä kytkentäkuva, johon on lisätty ledit. Kytkentä on sama kuin Matti-laturissa.


Kirjoittanut: Mjerica
« : 25.05.2015 kello on 05:05 »

Olipa jäänyt huomaamatta kysymyksesi.... onkohan vielä ajankohtainen?
Juu, jännitteensäädin on kuten kuvasinkin jo tuossa eli kaksipulssinen
tasasuuntaaja tyristoreilla on ohjattuna jännitteensäätäjä.
Mutta kaikkein ensimmäiseksi, millä tahansa akulla, toimivalla tai
toimimattomalla, mittaa mihin arvoon latausjännite asettuu kuormittamattomana.
(Akussa täytyy olla muutama voltti lähtöjännitettä että lataus käynnistyy,
tämä on suojaominaisuus)
  Jos jännite nousee yli 15V:n niin tuossa säätäjässä on sitten
vikaa mutta eiköhän se selvitetä.
  Kaavio on tosiaan vaan paperilla, (kuten niin moni muukin piiri, lähinnä
vaan itsesuunnittelemat on sähköisiä, niistäkin osasta vaan Lay-Out)
ei ole tullut tehtyä sitä sähköiseksi kun en tiedä kiinnostaako se ketään.
Kirjoittanut: joni
« : 22.04.2015 kello on 10:14 »

hei mulla on tommonen samanlainen omassa autossa ja viime kesänä akku keitti yli ja en ole kerennyt tutkimaan että onko vika tuossa laturissa vai oliko akku tullut tiensä päähän.
Osaisitko antaa vinkkiä mikä tuossa laturissa voi olla vikana jos vika on siinä, onko siellä joku jännitteensäädin tai vastaava mikä olisi rikki?
Kiitos etukäteen!