rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jeppe
« : 30.01.2016 kello on 08:21 »

Et ole töitä paljon ehtinyt tehdä noilla kilometreillä!   :o

Jospa se onkin työtä, tuo ajaminen  ;)
Kirjoittanut: tsahkali
« : 29.01.2016 kello on 22:26 »

En aivan allekirjoita tuota omien kokemusteni perusteella.
2001 ostin.....

Et ole töitä paljon ehtinyt tehdä noilla kilometreillä!   :o
Kirjoittanut: Oulaa
« : 29.01.2016 kello on 16:12 »

Minä menin autosta vaunuun mutta siihen oli mun omat perustelut .
Tuo edellinen auto tuli vahingossa sellaista mallia ettei siihen saanut vetokoukkua ollenkaan.
Nyt otin tuon veturin sellaisen että pikkureissussa pärjään sillä pelkästään ja kestää kuormaa ja jaksaa vetää .
Vero on 76€ :D
316 moottorilla jaksaa mennä vaunukin perässä ,automaatti vaihteisto ,ilmastointi.
Kuuden hengen ohjaamo .Nyt kun paikat on laitettu kuntoon on tosi miellyttävä ja leppoisa ajettava .
Eikä se lopullaan vaatinut kuin nivelet ja iskarit eteen ja nelipyöräsuuntaukse n sekä hakea sopivat rengaspaineet .
Nuo kuorma-auton paineet kun ovat aika kovat niin auto oli helistin mutta nyt se loppui kun pudotti paineet pakettiatuon minimipaineille.
Aion värkätä siihen vessan,jääkaapin ja keittiön,aivan minimaaliset kunhan kerkiän.
Solikka on sitten pitempiä reissuja varten vaikka saattaapi olla että ensi kesä jääkin vaunumatkaa vaille.
Juttun juju oli mulla se että seuraavalla kerrella etelään lähteissä motskari lähtee mukaan  ja nyt se mahtuu Mesen konttiin ::)
Ja samalla auton kyytiin mahtuu vaikka mitä ,ei tartte puntarin kanssa lastata enään.




GoldWingi vaihtui Triumph:iksi  :-X
Kuolasin tuota Riumppia siitä asti kun se esiteltiin ja toen perrään se on kuin tehty minun kokoiselle käppänälle .
Saattaapi olla jotta kun menen Alppien eteläpuolelle seuraavan kerran niin minen tulekkaan millään votakalla sieltä pois,
aattelin tööväillä siellä vähän pitempään ja kierrellä kylillä ::)  8)
Kirjoittanut: Aakku
« : 29.01.2016 kello on 13:24 »

^
tottakai uuden auton oletettu kestoikä on suurempi ja vikaantuminen pienempi...

Se ei tarkoita sitä, etteikö uusissa autoissa ja varsinkin malleissa ole lastentauteja. Ne toki korjataan takuuseen ja toivottavasti otetaan huomioon valmistuksessa.
Kellä ei ole ylimääräistä rahaa, niin saa tietysti nämä uuden auton kilometrit tuntea lompakossaan. Rahaa menee välirahaan uuteen vaihdossa, tai sitten vanhan korjaamisessa. Kummassa sitten menee enemmän, on vähän tuuristakin kiinni.
Kirjoittanut: Catiska
« : 29.01.2016 kello on 13:05 »

En aivan allekirjoita tuota omien kokemusteni perusteella.
2001 ostin 530d Bemarin. Ajoin sillä 274tkm ja ainoa korjaus oli nokka-akselin tunnistin, kustannuksia 90,-.
Seuraava oli E-mersu, sillä ajoin n. 200tkm. Ei vikoja.
-07 tuli sitten seuraava uusi kaara alle, V70 Volvo. Sillä ajoin n. 170tkm ilman vikoja.
Tätä seurasi Audi Q7 jolla päästelin n. 200tkm. Siinä ainoa vika oli ilmastoinnin letku joka petti liitoksestaan, uusivat toki takuuna.

Sitten loppui Suomen kiertäminen ja aloin kiertämään maailmaa. Autoon ei enää tullut paljon kilsoja, vain n. 30tkm per vuosi. Audi vaihtui bensakoneiseen Brabus ML kikottimeen, sillä kolme vuotta ilman vikoja. Nyt Lexus alla viimeiset 9kk, se ei ole ollut aivan yhtä luotettava kuin nuo edelliset mutta ei mitään vakavaa.

Liekkö olet jo "valmiiksi sisäänajetuilla" kaaroilla ajanut huolettomammin saman matkan??
Kirjoittanut: Aakku
« : 29.01.2016 kello on 10:06 »

^
Varmaan näinkin...

Minusta sillä uudella autolla ei omien kokemusteni perusteella ole muuta taetta, kuin takuu.
Aika paljon vikaa esiintyy varsinkin uusissa autoissa, kunnes lastentaudit on korjattu. Uuden auton etuna on se, että saa ajaa uudella autolla. Todella kalliiksihan se tulee, suhteessa vanhan korjaamiseen. Arvonalennus on aika jyrkkä. Toisaalta kerranhan täällä vain eletään.
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 29.01.2016 kello on 09:59 »

Mulla ongelmana on se, että auton käyttöarvo kasvaa koko ajan suhteessa sen käypään arvoon...

Jos tekisin täyden koneremontin, niin sen auton arvo ei siitä muuttuisi autokaupassa. Sen sijaan kokisin itselläni olevan täysin timmin uuden koneen. Miksi sen auton vaihtaisin johonkin vaihtoautoon, josta kone voisi laueta milloin vain?
Tällaiseen kierteeseen kun joutuu, niin auto täytyy pitää hamaan loppuun saakka, ellei löydä jotain muuta selkeää perustetta vaihtoon.

Pidän todennäköisempänä, että remontoitu kone pamahtaa helpommin kuin tehtaan jäljiltä oleva enemmän ajettu kone. No, riippuu vähän remontin tekijästä.

Ja harvemmin matka katkeaa suoranaiseen konerikkoon. Ennen varsinaista moottoria laukeavat apulaiteet, kytkin, vaihteisto yms. Ja kun auto tulee tiettyyn ikään, alkaa se tiputtelemaan nesteitä kuten ihmisetkin. Stefat ja tiivisteet vanhenevat vaikkei autolla juurikaan ajettaisi.

Itse olin myös korjauskierteessä kunnes lopulta totesin ettei siitä tule ikinä loppua. Vanhasta ei saa uuttaa vaikka siihen upottaisi millaisia summia tahansa. Luovutin ja myin auton pois helvetinmoisella tappiolla.
Kirjoittanut: HiTec
« : 29.01.2016 kello on 09:24 »

Tällaiseen kierteeseen kun joutuu, niin auto täytyy pitää hamaan loppuun saakka, ellei löydä jotain muuta selkeää perustetta vaihtoon.

No tuohan on se klassinen ongelma, siinä muutamassa vuodessa mitä jotain käyttistäkin yleensä pitää, sen saa korjailtua ed. omistajan jäljiltä ja auto on tuttu läpikotaisin kommervenkkeineen, niin vaihtoaika rupeaakin kohta jo painamaan päälle :-\ As.autossa nuo paineet ei ainakaan itsellä ole juuri kummoiset, se as.auto siitä mihinkään muutu vaikka sen toiseen vaihtaisikin => uusi ei houkuta ja siten as.auto-kuumekin pysyy helposti pakkasen puolella :) Mutta tuo käyttis perhana on vähän toinen juttu, niitä oikeasti erilaisia vaihtoehtoja kun on aika paljon ja ainahan se ruoho vaan vaikuttaa vihreämmältä siellä aidan toisella puolella :D
Kirjoittanut: Aakku
« : 29.01.2016 kello on 09:07 »

Mulla ongelmana on se, että auton käyttöarvo kasvaa koko ajan suhteessa sen käypään arvoon...

Jos tekisin täyden koneremontin, niin sen auton arvo ei siitä muuttuisi autokaupassa. Sen sijaan kokisin itselläni olevan täysin timmin uuden koneen. Miksi sen auton vaihtaisin johonkin vaihtoautoon, josta kone voisi laueta milloin vain?
Tällaiseen kierteeseen kun joutuu, niin auto täytyy pitää hamaan loppuun saakka, ellei löydä jotain muuta selkeää perustetta vaihtoon.
Kirjoittanut: HiTec
« : 29.01.2016 kello on 08:59 »

ei tuo kuume vissiin lähde pois ennenkuin sen auton laittaa

Yleensä tähän "sairauteen" ei ole kuin kalliita lääkkeitä ja nekin yleensä parantaa vain oireen, sairaus jää ja uusiutuu säännöllisen epäsäännöllisesti :-X