rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Pertti K
« : 25.01.2016 kello on 19:56 »

Mutku minusta näytti että se lähti Volkkarin (pienempään) letkuun liitetystä T-haarasta ja päätyi Webaston isompaan liittimeen. Arvelin että olisi lisätty Webaston asennuksen yhteydessä. Noh, niin tai näin, niin kikkasi varmaan toimisi kyllä. Eipä ollut niin isoa sukkaa liimalla eikä ilman tarjolla. Vulkanoituvaa teippiä kyllä, mutta siihen en uskaltaisi luottaa.

Tai sitten supparimuhvi.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.01.2016 kello on 19:45 »

- Passatista vuoti webaston letkun liittimet. Olisi ollut toisesta päästä sopivan kokoista letkua laittaa tilalle, mutta oli joku ihme suppariletku joka oli toisesta päästä 5 mm pienempi. Varmaankin kallis merkkiä Webasto. Siirtelin, kääntelin ja kiristelin klemmareita sitten.

Varmaan merkkiä 'Volkkari'.  Sinne nysän päälle jos sais pari kerrosta liimallista sukkaa, vois laittaa suoran letkun.
Kirjoittanut: ose
« : 25.01.2016 kello on 16:56 »

Mulla oli kans -83 ducatossa sillai että -25 kylmemmässä jotku letkut pikkasen vuoti, en tehny niille mitään. Tuossa uudemmassa tulee kans jostain hyvin vähän, annan senkin olla niin ei ala vuotamaan enempää..
Töisä vuotaa uudehko pyöräkone ja uudehko tr alleen nestettä. OT, sorry
Kirjoittanut: Pertti K
« : 25.01.2016 kello on 16:31 »

Mullakin kolmesta kulkineesta on nesteet vuotaneet viimeisen kahden viikon aikana:
- Passatista vuoti webaston letkun liittimet. Olisi ollut toisesta päästä sopivan kokoista letkua laittaa tilalle, mutta oli joku ihme suppariletku joka oli toisesta päästä 5 mm pienempi. Varmaankin kallis merkkiä Webasto. Siirtelin, kääntelin ja kiristelin klemmareita sitten.
- Typhoonin välijäähyn pumppu vuotaa. No big deal näissä lämpötiloissa ja uusi pumppu onkin jo odottelemassa vaihtoa muutenkin.
- Oldsinkin alla on lammikko. Pakosarjan pultit ovat aina vähän fuskanneet, mutta nyt on joku vähän isompi vuoto. Ihmettelen kun saan lämpöiseen.
- Piironki-Fiatista en tiedä kun on lämpöisessä 200 km päässä.

No ei tämä liittynyt asiaan juuri mitenkään.
Kirjoittanut: rantaesa
« : 25.01.2016 kello on 00:20 »

Tuo minun kapine ei tiputa kireimmilläkään pakkasilla jos olet yötä siinä , nähtävästi ohjaamosta karkaa  lämpöä konehuoneeseen  senverran että siellä on lauhempi keli kuin ulkona. 8)
Kirjoittanut: kimi
« : 24.01.2016 kello on 23:17 »

Sälli tänään viestitti että S-max teki tuon saman viikolla. Olivat Levillä ja pakkasta ihan reilusti. Oli tuo loppunut sään lämpenemisen myötä ja todettiin että letku ja klemmari kannattaa vaihtaa joskus jos tuo jää heille vielä.
Kirjoittanut: jus66si
« : 24.01.2016 kello on 19:49 »

Jos haittaavasti tiputtaa, eikä letkuissa näy murtumia. Ostat vaan aban tai vast. letkunkiristimen ja ruuvaat sen auki kokonaan ja asennat kuin pannan letkun suuaukon puoleiseen kohtaan sen vanhan kiristimen kaveriksi putken ympärille ja sitten "suljet" klemmarin ja kiristät passeliin tiukkuuteen. Älä siis irrota sitä vanhaa paikallaan olevaa. Vaan vain varmistat sillä aban kiristimellä ja pääseet tuonne kesäkuukausille jolloin voit korjata ja vaihdella osia ilman että näpit jäätyy.



Kirjoittanut: rantaesa
« : 24.01.2016 kello on 19:32 »

Joo kyllä ne on ihan "pölykuivat" letkuliitokset  normaaleilla ilmoilla . Taidanpa antaa olla ja hyväksyä tuon ominaisuutena. Kuuluu tätä ilmenevän muissakin merkeissä paketti ja henkilöautopuolella .
Kirjoittanut: 88k5
« : 24.01.2016 kello on 12:17 »

Enempi uskoisin tuossa olevan kyse kumin kutistumisesta pakkasessa kuin metallin.. ei kannata tehdä mitään, jos ilmojen lämmettyä pitää. Klemmareiden kiristäminenki on vähän kaksjakonen homma - +80C lämmöissä kuristaa ihan kudoksia myöten vuosikymmenien päästä. Oikeastaan letkun vaihto vain auttaa kun se kumiletku muistuttaa kimmoisuudelta muovia klemmarin alla...

Kovalla pakkaskelillä rupeaa pitämään kun kone hiukan lämpenee.. vanhuksen tiputtelua sanoisin  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.01.2016 kello on 12:09 »

Jos sieltä tulee tippa silloin tällöin, on ehkä parasta olla tekemättä mitään.
Äläkä laita mitään mömmöjä nesteen sekaan. Paitsi että ne 'paikkaavat' pieniävuotoja, ne asettuvat kaikille pinnoille ja huonontavat lämmön siirtymistä.