rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 22.12.2015 kello on 14:23 »

JOtainhan se joutilaalla teettää...   ;D
Kirjoittanut: Kotilo
« : 22.12.2015 kello on 12:54 »

No joo menee vähän sivuun aiheesta mutta linkkinä video missä kone jonka olen tehnyt käytetyistä koneen osista, lähinnä romuttamolta ostettua tavaraa jota olen jalostanut.

https://www.youtube.com/watch?v=IyG4AUM7epM

Kirjoittanut: james_III
« : 20.12.2015 kello on 18:00 »

Hienoja ovat vesileikatut kappaleet. Minulla on itse tehty CNC jyrsin, vuosi meni sitä tehdessä.  Tein uuden kappaleen mutta hieman lyhyempänä. Nyt ei osu kaasukotelon kattoon eikä mee kierre liian kireälle.

Riittävän lyhyt varsi on just hyvä estämään teräsmiesmomentit  Thumb

Nyt menee raakasti offitopicin puolelle, mutta onko koneesta mitään kuvaa taikka videota missään. Siksi tässä kyselen kun on emcon cnc sorvin ohjauksen vaihto viimemetreillä ja vierelle pitäisi kyllä ihan pakolla jyrsin saada, pienille jutuille olisi tilausta.

Hommeli on pidemmällä mutta jotain kuvaa ny edes, näkee mittasuhdetta, mahtuu auton takalaatikkoon.
http://youtu.be/4RlziOWknYc
Kirjoittanut: Kotilo
« : 20.12.2015 kello on 13:38 »

Hienoja ovat vesileikatut kappaleet. Minulla on itse tehty CNC jyrsin, vuosi meni sitä tehdessä.  Tein uuden kappaleen mutta hieman lyhyempänä. Nyt ei osu kaasukotelon kattoon eikä mee kierre liian kireälle.
Kirjoittanut: james_III
« : 18.12.2015 kello on 18:49 »



Tuommoset työkalut askartelin vesileikkurilla, muovinen tarkotettu kiinteeksi letkun päähän ja alumiininen vain irto avain. Käsin kyllä kiristelen ja joskus pakkasella pitää avaimella aukasta. Tuo muovipipari on ideana parempi mutta ei toimi, kaasupullojen venttiilien korkeus pullon reunaaan vaihtelee liian paljon. Ei ole kyllä ollu mitään ongelmaa tiiveydessä vaikka käsin kiristelen enkä mitään vettä taikka rasvaa kumirenkaaseen laita.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 18.12.2015 kello on 17:12 »

Pieni sylkäiseminen vielä kumitiivisteelle varmistaa ettei se lähde pyörimään tai mene kurttuun ;)
Sitten käsipelissä vain kiinni.
Vuodonilmaisin spraypullo vielä kaasukaapissa jotta joka kerta tarkastan kun letkun kanssa touhaan.

Ruokaöljyä kait on suurinpiirtein kaikilla matkailuvälineen ruokakaapissa. Sormenpään kastelu ja pyyhkäisy tiivistepintaan.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 18.12.2015 kello on 16:54 »

Pieni sylkäiseminen vielä kumitiivisteelle varmistaa ettei se lähde pyörimään tai mene kurttuun ;)
Sitten käsipelissä vain kiinni.
Vuodonilmaisin spraypullo vielä kaasukaapissa jotta joka kerta tarkastan kun letkun kanssa touhaan.
Kirjoittanut: seppoko
« : 18.12.2015 kello on 10:38 »

Minulla oli jonkun aikaa auto, jossa oli letkurikkoventtiili . Tulin tulokseen, että kaasukaappi haisee aina kaasulle,  koska korkeapaineletkuuun jää paineista kaasua pulloventtiilin sulkemisen jälkeen. Ja kun letku irroitetaan pullon vaihtoa varten, nin kaasu tupsahtaa kaappiin ja tarttuu jonkun verran sen seinämiin.  Siis haisee aina.

Minullakin on mielikuva, että jossakin, jos ei ihan kielletä,  niin ainakin suositellaan vain käsin kiristämistä.  Ettei venttiilin tiiviste vioittuisi.
Kirjoittanut: 88k5
« : 18.12.2015 kello on 10:08 »

Niin, ei minua koskaan 70-luvulta alkaen ole ohjeistettu tiukkaamaan sormitiukkuutta kireemmälle pulloliitintä.. muistelen jostain ihan lukeneenikin. Nyky m-autossanikin joskus olen haistavinaani kaasun, jos käyn painelemassa useampaan kertaa sitä pullon puoleista vihreätä nappia, kun myös säätimen nappi "lauennut" eli kaasu käytössä loppunut..
Myös talven jäljiltä kun pulloventtiili ollut kuukausia kiinni, vihr. nappia auki pitänyt paine vajunnut korkeapaineletkussa, tulee nappia joskus turhaankin paineltua.. Ihan normia on pullon sulkeminen reissunpäätteeksi, vaikka viikon päästä jatkuisikin..

Tuota työkalua tarvitsen juuri tuon kaapin tilanahtauden takia kun yhden käden hommaksi menee.. Itse asiassa näissä autojen ahtaissa kaapeissa saa pulloja pyöritellä, että kankea korkeapaineletku menee jouhevasti kaarella, ilman liitospintaan kohdistuvaa vääntöä. Sormin sen mutterin pitää helposti pyöriä, ja malliltaankin on sellaiseksi tarkoitettu..
Kirjoittanut: Kotilo
« : 18.12.2015 kello on 09:36 »

Niin.  Siis minulla on sellainen vihreä nappi josta ei oikein tohdi vääntää ja sitten letkukin alkaa kampeamaan liitintä auki. Siis säädin on kaasupullokotelon katossa kiinni. Siksi tein avaimen ettei sormin saa liitosta pitäväksi. Uutta avainta pitää vielä lyhentää 1 cm jotta ei osu kaasukotelon kattoon. Kyllähän avaimia tulee koneesta kunhan 3mm kovaa alumiini levyä saisi jostain. Otaniemen Protoshop kun sulki ovensa niin en ole löytänyt vielä uutta materiaalien ostopaikkaa.
Kesällä kaasu haisi tuon tuosta pullokotelossa kun käsin yritin liitintä kiinni. Katsotaan nyt kuinka ensi kesänä käy.