rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Oulaa
« : 15.12.2015 kello on 07:13 »

Kaikilla missä kokonaispaino ei nouse yli 2100 kiloa. Esim Volvo S60 taitaa jäädä juuri alle. Toiset tietänee muista merkeistä.
Ja että auossa on suurin sallittu jarrullisen kärryn vetopaino yli tuon 1400kg.
Kirjoittanut: jtoppi
« : 14.12.2015 kello on 09:43 »

Ei kai tämä Kimmon kysymys (Voisiko b-kortilla vetää Solifer Finlandia 610 - vaunua?) ole sukua ekaluokkalaisten kysymykselle voiko yksi ihminen työntää junaa? vastaushan on: kyllä voi, mutta juna ei liiku. Minä  vetäisin tuota vaunua autolla, kortilla vetäessä voi olla  liikkuminen huonoa.

Kirjoittanut: Ossi66
« : 14.12.2015 kello on 06:56 »

Just tuli mieleen että jos paino menee hivenen yli ja halua siitä laillisen niin muutos katsastaa se auton vaikka 4paikkaiseksi niin saa sen auton kokonais painon putoamaan jos suostuvat siihen ei luulisi olevan ongelma.
Ei hän se penkki sieltä fyysisesti mihinkään lähde eli pystyy sillä 5päällä ajamaan ja siitä tuskin sakkoja saa.
Tämä ei ole tutkittua/kysyttyä mutta oletus minkä voi joku kysyä kun asioi konttorilla.

Ei onnistu.
Kirjoittanut: kimmok
« : 14.12.2015 kello on 00:02 »

Just tuli mieleen että jos paino menee hivenen yli ja halua siitä laillisen niin muutos katsastaa se auton vaikka 4paikkaiseksi niin saa sen auton kokonais painon putoamaan jos suostuvat siihen ei luulisi olevan ongelma.
Ei hän se penkki sieltä fyysisesti mihinkään lähde eli pystyy sillä 5päällä ajamaan ja siitä tuskin sakkoja saa.
Tämä ei ole tutkittua/kysyttyä mutta oletus minkä voi joku kysyä kun asioi konttorilla.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 13.12.2015 kello on 16:21 »

Siinä on numeraalivirhe , etunumero vaihtunut 2160 oikea

Luonnollisesti näin.
Kirjoittanut: 88k5
« : 13.12.2015 kello on 15:19 »

Toinen ruotsalaisvalmiste Saab 9-3 menee myös max. 2100kg (vetomassa 1600kg).. Sedani jopa dsl-automaattina
http://www.automerkit.fi/autotieto/saab/merkki/2001-saab-9-3-sedan-2009-2012/

Oma dsl-farkku menee 20kg yli.. ilmeisesti bensana ja biopowerina farkku jää hilkun alle..
Kirjoittanut: K.E.V
« : 13.12.2015 kello on 15:03 »

Siinä on numeraalivirhe , etunumero vaihtunut 2160 oikea
Kirjoittanut: TLP
« : 13.12.2015 kello on 14:22 »

Mun V70 kokonaispaino on 1160, joten sillä saa vetää B-kortilla max. 1340kg.

Tarkistappa uudemman kerran se kokonaispaino.
Johan V70 painaakin sen +1600kg  :o
Kirjoittanut: Aakku
« : 13.12.2015 kello on 12:58 »


Trafin sivuilla on viimeisin tieto.  Tämä pykälä muuttui ihan hiljattain.  Siitä poistui juuri auton kokonaismassa ylittäminen.  Vain siis paperien kokonaismassat ratkaisee.
Saattaa olla, mutta Trafin tiedot eivät ole lakipykäliä, vaan ovat yleensä mitä sattuu...

Trafin sivuilla tuo rajoituskin on edelleen ja sekin väärin, kun puhutaan pakettiautoista.
Tuo minun kaivamani pykälä löytyy ajantasaisesta lainsäädännöstä, joka on päivätty 6.6.2013

Mielenkiintoista olisi saada linkki pykälään, jossa ilmenisi jokin muutos. Linkki Trafin sivuille ei ole lakitekstiä.

Kirjoittanut: Topelius
« : 13.12.2015 kello on 11:20 »



Uteliaisuuttani etsin ja tällainen pykälä löytyi lakikirjasta. Tässä ei puhuta kyllä pakusta mitään, elikä Trafin sivuilla lienee painovirhe.

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä
5 LUKU
32a§

"Jos suurimmalta rekisteröinnissä ja käytössä sallitulta massaltaan enintään 3,5 tonnin autoon kytkettävä hinattava ajoneuvo on varustettu työntöjarruin, vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa, tai jos vetoautona toimii M1G- tai N1G-luokan ajoneuvo, 1,5 kertaa vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa, enintään kuitenkin 3,5 tonnia;"

Trafin sivuilla on viimeisin tieto.  Tämä pykälä muuttui ihan hiljattain.  Siitä poistui juuri auton kokonaismassa ylittäminen.  Vain siis paperien kokonaismassat ratkaisee.