rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JK
« : 29.11.2015 kello on 09:15 »

Näinhän se on noitten liitosten kanssa, kosteus ei tee hyvää, tulee vastusta liitokseen ja sitten alkaa tapahtumaan jotain.
Esimerkkinä maavika, no jonkun laitteen maadoitus häviää, kyseinen laite alkaa etsimään maata jostain muualta, sehän ottaa sen mistä saa, seuraukset on sitten mitä sattuu.

Noita näkee sillointällöin liikenteessäkin, auton tai sen perässä olevan peräkärryn takavalot palaa aika hassusti, pistää vaikka vilkun päälle niin alkaa jarruvalokin.
Kirjoittanut: am1958
« : 29.11.2015 kello on 02:22 »

jokainen voi miettiä mielessään miten vain mutta yleensä niissä on se kosketusvika jossain liittimessä, kaikki uusiksi niin ehkä toimii hyvin, nehän on kosteudella altistuneita jatkuvasti, ainakin se kannattaa kokeilla  ensin.
Kirjoittanut: shamr0ck
« : 29.11.2015 kello on 00:26 »

Vähän samaa juttua ku mullakin. vanhempi vaunu johon oon vaihtanu 2470:n tilalle 2490:n Toimii kaasullakin hyvin, mut mulla taas siinä kohtaa kun pitää uudelleen sytyttää. se saattaa "miettiä" ja yrittää 3-4 kertaa. Paneelin ledeistä kun kattelen ja ääniä kuuntelen, niin vihreä muuttuu punaiseks, pumppu lähtee käyntiin. mankku just aukeaa ja samantien kiinni ja vihreälle takas. Tekee tuon pari kertaa, kunnes syttyy ... pitänee kans kattoa noita maadoituksiakin.
Kirjoittanut: JK
« : 28.11.2015 kello on 17:15 »

Tähän alkuun voisi todeta että hankala homma, näin jälkeenpäin sanottuna.

Solifer s7 missä on primuksen 2490 pannu ja tietty sähkölämmitys.
Alkoi tekemään ihmeellistä lämpötilan heijaamista, lämmitti ilalla 22 asteeseen ja aamulla saattoi olla 18 tai 26 astetta, tai jotain siitä välistä.
Jotenka ohjauspaneeli tutkimuksen alle, osia vaihdettu jonkinverran, kaikki kondensaattorit, pari oparia, lämmmönsäätöpotikka ja sitten lämpötunnistin (se ntc).
Siinä sitten samalla huomasin että tällä foorumilla olevat piirilevykuvat ja kytkentäkaavio ei enään oikein sovi tuohon ohjauspaneeliin, piirilevyn revisio on varmaankin uudistunut, pintalitostekniikka a suurimmilta osiltaan.

No ohjauspaneeli paikalleen vaunuun, tulos ei ollut ihan toivottu, sähköllä pelaa ok mutta kaasulla sekoilee, lämmittää kyllä mutta sittenkun haluttu lämpö on saavutettu kaasu sammu ja noin 5 min päästä kaasu lähtee uudelleen päälle ja sammuu samantien, tuo tulee niin nopeasti että liekki ei edes kerkiä syttymään kun se on jo sammutettu. Tätä sitten jatkuu jonkunaikaa.

Eikun tutkimaan missä on vikaa, ohjauspaneeli vaikuttaisi olevan hyvinkin ehjä, siis sitä vikaa on jossain muualla. Useamman tunnin mittailujen jälkeen löytyy muutama epäilyttäjvä juttu.
Koko vaunun maapisteessä on ylimmääräistä vastusta, noh tuosta selvisi puhdistamisella.
Sulaketaulussa lämppärin sulake oli kyllä hyvinkin siisti, se onkin sitten toinen juttu mitä se itse sulakepohja oli, putsaillaan lisää.
Samalla tuli tarkistettua koko vaunun pääsulake, puhdistin senkin pesineen.

Loppujen lopuksi lämmitin toimii niinkun pitääkin, ei ollut helppoa ei.