rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Alan
« : 14.11.2015 kello on 22:46 »

Olihan heillä vähän hatusta tuo toiminta siellä täällä. 8+ reissusta. Pikakelauksella myös ohi turhien julkimoiden oheislässytykset , poikien osuuden katsoin kokonaan.

Poikkeuksellisesti katsoin tuon kanssa. Täysi kymppi rohkeudesta, ysiä toteutuksesta monin paikoin, mutta vähemmän suunnittelusta. Nykynuorisolta sellainen jämptiys puuttuu.

Hyvä reissu, mutta tuollaisella oma kulkuneuvo on vaiva. Kulkineen kanssa olen oppinut, että reppureissut on yhtä juhlaa siltä osin, että huolet ovat minimissä. Porvari nukkuu huonosti, niinkuin joskus menneinä vuosikymmeninä joku porukka sanoi.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 14.11.2015 kello on 20:18 »

Moni hyvä ja opettavainen reissu on jäänyt tekemättä kun on mietitty omia autonkorjaustaitoja ja /tai kielitaitoja. Jos jotain haluaa tehdä niin se on tehtävä ja otettava pieni riski.
  Varmaan "pojiltakin" olisi reissu jäänyt ilman "tyhmän rohkeutta" tekemättä??
  Monenlaisia ajatuksia elokuva herätti toisella katselulla.
  Osalla on tuo tekniikka mielessä, jälkiviisaus (se helpoin) ei poikia paljoa auta tässä vaihessa, heillä lienee parempi tieto kun meillä?
  Itselle jäi mieleen Juho Leppäsen sanat:
  " Köyhyys ei tee ihmisestä onnetonta, sen enempää kun rikkaus tekee ihmisestä onnellista. Ongelman ydin ei siis ole rahassa, vaan ihmisen taipumuksessa sortaa toista ihmistä"
  Onneksi meille hitaille on vielä mahdollisuus olla mukana muutoinkin kun hyvien neuvojen/ajatusten muodossa. Thumb
   http://www.storeofhope.fi/princess_beads#category=3&tag=default,default,default,default
Kirjoittanut: -------
« : 13.11.2015 kello on 19:40 »

Eihän vanhemmassa Haisu tai Transpossu mosatekniikassa mitää vikaa ole, mutta toi alusta puoli.. Olisko ollut viksumpi veto 4wd:nä.  :-X Haisussa sentään oli alennusvaihteisto.
Näytti toi "lautalta" pois nousu aika onnekantamoiselta, eikä pohjakosketuksilta vältytty.

Mutta vaikka tojo lantatuisku olis ollut omiaan tuonne..  8)

Juu olihan siinä kutos lantaruisku jollaan menossa ja vuoristossa tuli hodari vastaan.. Mutta kiikku siellä Toyota pakun päällä ruumisarkku, jos en aivan väärin muista. Sattui 80-luvun haisulikin kuvaan. Joten väitän mä että paremmin haisuliin osia olisi löytynyt. Nostan pojille hattua ja jälkiviisaita voidaan olla..
Kirjoittanut: Yrjö
« : 13.11.2015 kello on 18:43 »

Näytti toi "lautalta" pois nousu aika onnekantamoiselta, eikä pohjakosketuksilta vältytty.
  Olihan tuo eka harjoituskin, toisella varmaan paremmin. :D
  Kyllä auton valinta varmaankin oli riittävän hyvä, kun otamme huomioon ostajien autokauppa taidot/ käytettävän rahan.
 
Kirjoittanut: 88k5
« : 13.11.2015 kello on 18:31 »

Eihän vanhemmassa Haisu tai Transpossu mosatekniikassa mitää vikaa ole, mutta toi alusta puoli.. Olisko ollut viksumpi veto 4wd:nä.  :-X Haisussa sentään oli alennusvaihteisto.
Näytti toi "lautalta" pois nousu aika onnekantamoiselta, eikä pohjakosketuksilta vältytty.

Mutta vaikka tojo lantatuisku olis ollut omiaan tuonne..  8)
Kirjoittanut: "Masi"
« : 13.11.2015 kello on 16:29 »

Tuommoisella reissulla pitää olla auto jolla on hyvä etenemiskyky eli hiace putoaa heti pois.
Ei niitä hiacea ole missään missä on paljon jyrkkiä nousuja. Siellä on saman yhtymän aivan eri autot.
African savannilla se kulkee kun ei ole sadekausi.
Katsot vähän eri juttuja tuolta vuoristo alueelta ja huomaat ettei hiacea paljon näy muuta kuin nelivetona
ja sitäkin vähän.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 13.11.2015 kello on 16:21 »

Kyllä tuollaiselle reissulle ainoa oikea ratkaisu olis ollut hiace, sellaista kolkkaa ei maailmassa ole jossa sitä ei kuntoon saataisi ja osia löytyisi.
Uskossa on hyvä elää  ;)
Kirjoittanut: JanMac
« : 13.11.2015 kello on 16:07 »

Kyllä tuollaiselle reissulle ainoa oikea ratkaisu olis ollut hiace, sellaista kolkkaa ei maailmassa ole jossa sitä ei kuntoon saataisi ja osia löytyisi.
Niinpä! Takakonttiin kuluvaa osaa ja työkalut. Muutamat sulkeiset kotitallissa miten esim alatukivarsi vaihtuu. No nuorena ei jaksa "turhasta" ottaa murheita.
Kirjoittanut: plagu
« : 13.11.2015 kello on 15:28 »

Mielestäni tuollainen "rautatekniikalla" oleva Transporter oli ihan omiaan tuohon. Ei liikaa elektroniikkaa ja aika luja tunnetusti. Ei se auton vika että ajoivat mällin, ei kai muuta ongelmaa ollut kuin vuotava ohjaustehostin. Senkin olisi voinut katsoa lähtiessä.
Olihan heillä vähän hatusta tuo toiminta siellä täällä. 8+ reissusta. Pikakelauksella myös ohi turhien julkimoiden oheislässytykset , poikien osuuden katsoin kokonaan.

Kyllä tuollaiselle reissulle ainoa oikea ratkaisu olis ollut hiace, sellaista kolkkaa ei maailmassa ole jossa sitä ei kuntoon saataisi ja osia löytyisi.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 13.11.2015 kello on 12:18 »

Moni hyvä ja opettavainen reissu on jäänyt tekemättä kun on mietitty omia autonkorjaustaitoja ja /tai kielitaitoja. Jos jotain haluaa tehdä niin se on tehtävä ja otettava pieni riski. Varmasti moni ongelma on helpompi asian ammattilaisille, mutta kyllä heikoimmillakin lahjoilla olevat yksilöt ovat selvinneet monestakin pulmasta. Omia osaamisiaan pitää käyttää ja pyytää apua muilta jotka puolestaan osaa oman hommansa. Suurin ongelmahan tuolla matkalla oli nuo terrroristit. Siihen varautuminen olisi toki sitten vaatinut hieman erilaisen koulutuksen ja varustautumisen ja varmaan retkelle myös hieman erillaisen fiiliksen.

Hienoa että pojat saivat omat tavoitteensa saavutettua ja saivat jopa aika paljon aikaan. Itse ihmettelin että mitä järkeä koko reissussa on jos tavoitteena ei ole oma seikkailu vaan todellakin on hakea jotain tavaraa Nepalista. Takuuvarmasti kustannustehokkaamp aa on käyttää jotain kuriiriyhtiötä. Mutta itseasiassa tämäkin tarina opetti että joskus apu voi tulla muustakin lähteestä kuin oli aluksi suunitellut. Varmaankin aluksi oli ajateltu että julkisuutta saataisiin ehkä suomessa ja sitä kautta kerättyä jotain varoja, mutta käsittääkseni tuo Ncell oli se joka suurimman kontribuution teki.

Nopea vilkaisu Ncellin sivuille kertoo, että logo on sama kuin Soneran, eli tuossa taitaa olla jokin kytkös.

Lopputlos oli kuitenkin hieno ja varmasti ylitti jopa kaverien odotukset. Ja ainahan tuollaisilla pitkillä reissuilla tuntemattomaan on ylä ja alamäkiä, mutta kokonaisuutena varmasti hieno ja arvokas kokemus.