rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 4.11.2015 kello on 08:49 »

  Ainakin meillä käytäntö on toista.

No niin meilläkin, mutta huomaa tuo
kantavuus riittänee ainakin paperilla.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 4.11.2015 kello on 08:34 »

Jos olet ostanut rekisteriotteen sallimat renkaat, kantavuus riittänee ainakin paperilla.
  Ainakin meillä käytäntö on toista.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 4.11.2015 kello on 08:21 »

Minun vaununi on Solifer Artic 500L. Kun ostin sen ja siihen uudet renkaat, en osannut ottaa tuollaista huomioon. Onko se jo sitä kokoluokkaa, että vaatisi vahvistetut? :-\  Vai uskaltaako normaalikuormalla ajella pitkääkin matkaa noilla kevyillä renkailla?

Jos olet ostanut rekisteriotteen sallimat renkaat, kantavuus riittänee ainakin paperilla.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 3.11.2015 kello on 22:37 »

  ^ Renkaan kyljessä on paljon textejä, myös niiden kantavuus. Vaunu pitäisi punnita kun rek. otteen paino ei aina ole oikea.
   Luullakseni tarvitset pakun renkaat, ovat ne paljon paremmat suuntavakavuuden suhteenkin. Ehkä noilla uutena voi ajaa, kun paineen pistää kyljessä merkittyyn max. paineeseen.
  Minulle kävi samoin, kyllä eron huomasin kun hankin paremmat.
Kirjoittanut: maana
« : 3.11.2015 kello on 22:09 »

Minun vaununi on Solifer Artic 500L. Kun ostin sen ja siihen uudet renkaat, en osannut ottaa tuollaista huomioon. Onko se jo sitä kokoluokkaa, että vaatisi vahvistetut? :-\  Vai uskaltaako normaalikuormalla ajella pitkääkin matkaa noilla kevyillä renkailla?
Kirjoittanut: 88k5
« : 2.11.2015 kello on 10:44 »

Jokaiselle vanteelle on määritelty sen kantavuus kuten jokaiselle renkaallekin. Harva auto painbaa 1000kg/kulma joten kyllä se vahvistettu tarvitaan jo kevyemmässä. Tuo hyvä olla on huono ilmaisu, vaunussa pitää olla akselipainon mukainen vanne ja rengas

Lisäys

Tuolla auton painolla tarkoitin ettei normi autonvanne useinkaan sovellu vaunun alle koska vanteen kantavuus ei riitä.
Mulla oli Suburban, jossa oli yli tonni per kulma  :D Rengastyöt oli kyllä aika rankkoja..

Aika kummajainen nimitys myös tuo "vahvistettu vanne" - numeroina se ei tarkoita mitään.
Parempi on varmistua, että akselimassoja vastaavat lukemat löytyy vanteista ja renkaista. Uusissa vanteista yleensä myyntispeksestä löytyy kilot vaikka niitä ei olisi stanssattu..

E; ennenkuin ostaa vanteita netistä tai paikallisen kumikorjaamon ruosteisia kippuroita, kannattaa tutustua http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=1029&OpenGroups=1029
Kirjoittanut: ose
« : 1.11.2015 kello on 14:48 »

Iso kiitos nyt vähä valaisi asiaa.
Jos oikein hoksasin ni voi päätellä vain isoissa yli 2000kg vaunuissa on hyvä olla vahvistetut vanteet.
"Isot" vaunut on yleensä kaksiakselisia, jo alle tonnin painoinen vaatii vahvistetut kun akselaita on vain yksi.
Kirjoittanut: Aakku
« : 1.11.2015 kello on 11:20 »

^
Pitäsikös kaikissa vanteissa olla kantavuus merkittynä....?

Mulla on pakussa kahdet aluvanteet, joissa on kantavuus kyllä merkitty ja ovat riittävät. Henkilöauton aluissa joskus on kantavuus, tai sitten ei. Samaten peltivanteista en ole juurikaan kantavuutta nähnyt merkittävän.

Olisiko sitten kaikki vanteet, joista kantavuusmerkinnät puuttuu, laittomia?
Kirjoittanut: kimi
« : 1.11.2015 kello on 10:58 »

Jokaiselle vanteelle on määritelty sen kantavuus kuten jokaiselle renkaallekin. Harva auto painbaa 1000kg/kulma joten kyllä se vahvistettu tarvitaan jo kevyemmässä. Tuo hyvä olla on huono ilmaisu, vaunussa pitää olla akselipainon mukainen vanne ja rengas

Lisäys

Tuolla auton painolla tarkoitin ettei normi autonvanne useinkaan sovellu vaunun alle koska vanteen kantavuus ei riitä.
Kirjoittanut: heikki1979
« : 1.11.2015 kello on 10:20 »

Iso kiitos nyt vähä valaisi asiaa.
Jos oikein hoksasin ni voi päätellä vain isoissa yli 2000kg vaunuissa on hyvä olla vahvistetut vanteet.