Kirjoittanut: K.E.V
« : 22.10.2015 kello on 18:55 »30-35 tkm. Kaikki samankuntoisia. 




Kirjoittanut: K.E.V« : 22.10.2015 kello on 18:55 »30-35 tkm. Kaikki samankuntoisia.
![]() ![]() Kirjoittanut: 88k5« : 22.10.2015 kello on 11:08 »..Kyllä. Kirjoittanut: retkeilijä« : 22.10.2015 kello on 10:41 »Keväällä kotikylältä ostetuista uusista kesärenkaista ...
Off-Topic:... ei ole tullut nastoja vieläkään näkyviin Ajelu on jäänyt ilmeisesti liian vähäiseksi? Joudun tyytymään käyttettyihin autovajasta. ![]() Matka-autossa on kitkat eikä niitä tarvitse vaihtaa moneen vuoteen. Pakkasta ja liukasta ei ole hetimmiten luvassa, joten noilla renkailla voi käydä katsastuksessa ensi viikolla. Auto on poistettu liikenteestä ja katsastukseen voi ajaa kun varaa ajan. Mutta entä paluu. Voiko myös ajaa takaisin ottamatta autoa liikenteeseen? Lisäys: Kiitos seuraavalle viestille ![]() Kirjoittanut: iso-juuso« : 22.10.2015 kello on 10:23 »Samaa minäkin ihmettelin mutta kiintoisaa olisi myös kuulla että miten paljon iso-juuso oikein ajaa autollaan renkaanvaihtovälill ään, ilmeisesti ei kovin paljoa kun pintaa on noinkin paljon jäljellä. Meillä tulee autoon hitusen runsaat 30tkm vuodessa, josta ehkä karkea kolmannes nastarenkailla? Nastoja lähtee vetävistä pyöristä. Vaihdan vuorotalvin ristiin aina taka/etupyörän. Voipi olla, että vaunun vetäminen edesauttaa nastojen lähtöä, koska pyörät tulevat helposti lyöneeksi tyhjää liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksissä. Nykyisen auton hakka-c (olikohan tuo nyt oikea tuotenimi??) renkaissa on kahdessa renkaassa yhdessä kohtaa kulutuspintaa lähtenyt hieman enempi nastoja. Mietin, että mahtoiko toissatalvisella vaunun lunastukseen vieneellä rysäyksellä olla tekemistä asian kanssa. Vaunun renkaasta oli samaisen rysäyksen jäljiltä lähteneet kaikki nastat ja pintakin kulunut yhdestä kohden kehää - ilmeisesti oli jumittunut kun jatkettiin matkaa. Kirjoittanut: K.E.V« : 22.10.2015 kello on 08:10 »Mulla on kans kolmentalven jäljiltä jotain 30-35tkm ,kaikki nastat tallella ja pintaa paaaaaaaaaaalljon
![]() Kuivassa kellarikomerossa kesät viettää. automaatti ja neliveto estää äkkiryöpsähdykset jotta nastat säilyy koloissaan. Kirjoittanut: 88k5« : 21.10.2015 kello on 23:30 »^
varmaan jotain tuota luokkaa näilläkin 7:lla ajettu - ed. autolla tuli 65tkm (2008-2011), tässä nyt 76tkm (2011-2015). Ehkä vajaa neljännes-viidennes kilsoista.. Kesärenkaita tulee pidettyä eniten ~½v (vähinten kilsoja kesällä), kitkoja 2x 1-2 kk, nastoja 2-3 kk per vuosi ![]() Ei jouda päiväkirjaa pitämään kun neljästi vuodessa renkaat vaihtaa ![]() Kirjoittanut: T-Cat« : 21.10.2015 kello on 22:38 »30 - 35 tkm, pintaa 7 - 8 mm. Joo, ei tämä enää liity aiheeseen.
Kirjoittanut: volvo« : 21.10.2015 kello on 22:33 »saisiko jotain km suoritteita? eihän ne siellä varastossa kulu.
Kirjoittanut: 88k5« : 21.10.2015 kello on 21:26 »Mullakin Hkpl 7 (samat) pyörinyt kahdessa eri autossa jo kuutena talvena. Yksikään nasta ei ole lähtenyt. kulutusilmaisimissa "8" vielä näkyvissä.. paljon on tavasta ja olosuhteista kiinni renkaiden kesto.. näillä ajettu vain "sydäntalvilla", säilytetty pimeässä (kylmässä ladossa), huputettuina, puhtaiksi pestyinä, 5mm ja isommat kivet putsattuina
![]() ![]() Näillä Hkpl R'llä mennään jo nyt - yhteensä 120€ (4 rengasta, vannetöineen ja tasapainoon tehtynä). Kuulee ajaessa linnunlaulutkin sisälle ![]() ![]() ..ei pidä vaittää, että nastat lentää toisten tuulilasiin kitkoista kun on pinta 2g ammuksia täynnä ![]() Mitenhän tämä enää liittyy otsakkeeseen ![]() Kirjoittanut: T-Cat« : 21.10.2015 kello on 21:13 »kiitos "pilkun viilauksesta" Sorennossa alla Hkpl 7 SUV. Nyt lähtee neljäs talvi eikä nastoja puutu. Talvet ajan kylläkin "4 WD" päällä kun on niin kevytperäinen kulkine muuten. |