rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.10.2015 kello on 23:20 »

Mikäli kirjoitat otsikon mukaisesta autosta eli volvosta D5 moottorilla, sinulla taitaa olla "suomalainen" käsitys hädintuskin sisäänajetusta autosta. Todellisuudessa D5 moottorien kytkimien ja vauhtipyörien kanssa ei ole ongelmia alle 200 tkm ellei 1. moottri ole lastutettu tai 2. ajotyyli epänormaali eli kytkintä yliluistatteleva tms. Vähänkään uudemmissa eli vm 2006 (D5244T4) eteenpäin kytkin ja 2.massavauhtipyörä pelaa vielä kohtuullisesti lastutettunakin ongelmitta.

Minä mistään kirjoita...   Ihmettelen vaan, miksi pitää 'keksiä' kaikenlaisia  palikoita, jotka menee heti rikki.
Kirjoittanut: 700
« : 16.10.2015 kello on 13:49 »

Sitä kuitenkin ihmettelen, kun hädintuskin 'sisäänajettuihin' autoihin vaihdellaan vauhtipyöriä ja muuta kummallista...   :o
Mikäli kirjoitat otsikon mukaisesta autosta eli volvosta D5 moottorilla, sinulla taitaa olla "suomalainen" käsitys hädintuskin sisäänajetusta autosta. Todellisuudessa D5 moottorien kytkimien ja vauhtipyörien kanssa ei ole ongelmia alle 200 tkm ellei 1. moottri ole lastutettu tai 2. ajotyyli epänormaali eli kytkintä yliluistatteleva tms. Vähänkään uudemmissa eli vm 2006 (D5244T4) eteenpäin kytkin ja 2.massavauhtipyörä pelaa vielä kohtuullisesti lastutettunakin ongelmitta.

Tosin autovalmistajasta riippumatta se insinööri osaa valitessaan huomioi käytettävisä olevan maksimiväännön ja valitsee palikat sen mukaan. Tarpeettoman jäykkä kaksoismassavauhtip yörä aiheuttaa turhia värinöitä eikä enää palvele tarkoitustaan. Siksi ne eivät yleisesti ottaen tykkää, mikäli etenkin vääntöalueen alapäähän haetaan reilusti lisää vääntöä.
Kirjoittanut: MCL
« : 25.09.2015 kello on 08:59 »

Yhtälailla ne oletukset menee pieleen manuaaleilla.
Sitä kuitenkin ihmettelen, kun hädintuskin 'sisäänajettuihin' autoihin vaihdellaan vauhtipyöriä ja muuta kummallista...   :o

Oletukset pieleen, mutta kuinka paljon?

Myönnän sovun vuoksi, että hädintuskin "sisäänajettuihin" manuaalivaihteisiin autoihin vaihdellaan vauhtipyöriä ja muuta kummallista lähes rutiininomaisesti.
Onneksi automaattivaihteist o muuttaa rankkasateenkin auringonpaisteeksi. ^-^
Kirjoittanut: pamaus
« : 25.09.2015 kello on 07:55 »

Eipä ole tullut vaihdettua kytkimiä eikä vauhtipyöriä.

Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.09.2015 kello on 22:17 »

Yhä useammalla nykyautolla normikulutus on automaatilla desin tai pari pienempi, kuin manuaalilla. Käytäntö sitten on usein toista, varsinkin kylmillä alueilla ja silloin kun ajosykli ei ole ennalta bittinikkareiden tietämä testisykli.

Yhtälailla ne oletukset menee pieleen manuaaleilla.
Sitä kuitenkin ihmettelen, kun hädintuskin 'sisäänajettuihin' autoihin vaihdellaan vauhtipyöriä ja muuta kummallista...   :o
Kirjoittanut: pertti
« : 24.09.2015 kello on 21:27 »

No niin volvon mittariin oli kertyny 636km ja tankkiin mahtu 37.3 litraa. Puolet ajosta kaupunki ja puolet matkaa. Kalkulaattorilla ku laski keskikulutuksen=5.86l/100km
Kirjoittanut: MCL
« : 24.09.2015 kello on 11:26 »

Kuinka moni ilmoittaa manuaalin janoisemmaksi?

Yhä useammalla nykyautolla normikulutus on automaatilla desin tai pari pienempi, kuin manuaalilla. Käytäntö sitten on usein toista, varsinkin kylmillä alueilla ja silloin kun ajosykli ei ole ennalta bittinikkareiden tietämä testisykli.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 24.09.2015 kello on 11:23 »

No tossa eräällä kaverin 170.000 ajetulla kulkimella meni työsylinterin tiiviste, alkoi tiputtamaan mehuja pihalle. 4-vetolaite, piti tiputtaa aski ja kone pois. Samalla piti kuulemma laittaa kytkin sivuosineen. No ei se kallis juttu ollut. reilun 3.000€ töineen  Thumbd
Kirjoittanut: jak900
« : 24.09.2015 kello on 09:14 »

Kyllähän se on että joka vehkeessä remontteja tulee ja menee, kalliita ja halpoja  ;)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 24.09.2015 kello on 08:17 »

Kyllä sitä omalla ajotavalla voi kulutukseen paljonkin vaikuttaa. Kyllä tuolla 200 heppaisella saa menovettä kulumaan jos oikein polkee mutta sitten jo mennäänkin aika haipakkaa  :D
Toisaalta kevyellä kaasulla mennään samoilla lukemilla kuin vanhalla 140hp manuaalilla. Loppupeleissä jos on ajot kiinni siitä kuluttaako litran enemmän tai vähemmän niin kannattaako ajaa enään ollenkaan...  :o

Oma ajotapa vaikuttaa eniten. Eihän se automaatin aiheuttama litra mitään merkkaa, mutta jos lasket vaikka tuolla mun autolla ja päivän litrahinnalla 1.23, tekee litran lisäkulutus keskimäärin 541.20eur vuodessa ja kymmenessä vuodessa olis mennyt vain 5400eur enemmän polttoaineeseen :laugh:

Onko tuolla kytkinremontin 1600eur kokonaishinnalla oikeasti merkitystä kuluja vertaillessa :laugh: :laugh: :laugh: