Kirjoittanut: Oulaa
« : 14.10.2015 kello on 21:58 »Niinpä!
Aikamme saatiin löhöillä Epsanjassa ja mukaavaa oli .
Vaikka oli pohjustettu kuinka että aikaa on niin tulihan sille sittenkin stoppi ja jouduttiin vähän kesken palaamaan .
Mutta enivei ,reissu oli aivan mahtava ,no reitistä en nyt niin tiedä palatessa mutta fiilinki saatiin hyväksi .
Rauhassa mentiin etelään päin ja niin kuin tuolla aijemmin jo kuvailin aloimma tööväilemään leirialueilla heti kun Välimeren rannoille päästiin .
Tarjontaahan sielä on runsaasti ja monenmoista .
No sitten kun ostin Vodafonen mokkulan oli aikaa katsella ja valikoida tarjontaa ja etsiä oikein kunnolla .
Ihan ykkösjuttu oli tuo Campercontact . Siitä löytyy kaikki ja hyvin ja helposti. Ja se pitää kohtuullisen hyvin paikkaansa ja koko Euroopassa.
Suunnistamiseen käytin Hereä ja Garmin Zumoa ,uusilla Länsi-Euroopan kartoilla .
Kumpainenkin toimi hyvin ja tosi hyvin .
Garmin on parempi moottoriteillä kun sen kaistaopastus usempikaistaisilla moottoritieliittymi llä rauhoitti minua ainakin hvyin .
Suurkaupunkien ohitusteilläkin ruuhka-aikoina sen opastus on rauhoittavaa kun kilometrejä ennen osaa valita oikean kaistan ja pitää se sitten vaikka opasteita ei ole vielä nähnytkään.
Emännällä oli edelleenkin karttakirja käden ulottuvilla josta hän seurasi tilannetta ja joitakin kertoja emme uskoneet navia vaan teimme oman päätöksen ja niinkuin tiedätte joskus se on hyvä mutta joskus taas ei niin hyvä.
Löysimme itsemme mitä ihmeellisimmistä paikoista mutta mitä sitten ,nähtiin mahtavia paikkoja ja ihmetteleviä ihmisiä.
Ilmeisesti ei asuntoautoilla niin yleisiä reitinvalintoja
Mutta ne vuoristot ,maisemineen .
En minä niihin kyllästy kai koskaan .
Matka-ajo jakautui noin 1/3 eli kolmasosa varmaan ajelimma pikkuteitä pitkin ja me tosiaan ajelimma Ranskassa ja Espanjassa niitä karttakirjan valkoisiakin teitä pitkin aika paljon .
Ihan kivaa se välillä onkin mutta kun on ajanut melkein koko päivän 29 asteen lämmössä viidentoista pikkukylän läpi ja kahdesta sadasta kiertoliittymästä niin on valmis menemään tikettiportin kautta erittäin hyvälle moottoritielle ja maksamaan sen käytöstä.
Maksumoottoriteitä käytin aivan surutta kun halusin edetä matkalla ja niihin menikin varmaan huomattava summa .
Kirjanpitomme on taas tarkka kaikista kustannuksista mutta en ole sitä vielä räknännyt loppuun asti.
Kaikki on vain kirjattu ylös .
Ja tiliä katsoessani olen positiivisesti yllättynyt ettei taaskaan hirveän paljoa mennyt .
Katsotaan nyt jaksanko eritellä kaikki ??
Multa saa halvalla kaasuadapterit ,kuka haluaa .
Kukaan ei suostunut niillä pulloani täyttämään vaikka kahteen sallaiseen paikkaan minut ohjattiin .
No tiedättekin mitä sitten tein ja se olikin ihan hyvä juttu .
Graameriinkin oli helppo nostella Repsolin pikku pulloa etutelttaan jossa se oli sähkölevyn vieressä valmiina koska leireissä kokkamiset tapahtu teltassa kun oli niin mukavat kelit .
Auto toimi kuin ihmisen mieli ja sillä on leppoisa ajella 100-110 vauhteja .
Kokonaiskulutus oli 9,6 satasella ja paljon oli ilmastointi päällä .
Vasta Saksassa tullessa alkoi kelit jäähtyä.
Me siis menimme ja palasimme Naantali-Kappelskär ja Trelleborg-Rostock linjalla . Lauttamaksut yht 420€.
Polttoainehinnat oli puheena jo tuolla aikaisemminkin ,että hirveästi on vaihtelua ja iso säästö syntyy jos ajalee pieniin kyliin tankkaamaan ja ruoka ostoksille .
Carrefour ketjua on joka paikka täynnä , aivan helkatinmoisia marketteja mutta kauhean kalliita.
Tulomatkalla jo kaukana Luxenburgin arkipäiväruuhkassa (joka on muuten aivan helvetinmoista ) alkoi suunnittelu -koska pääsee taas uudelleen
-minne päin
-Le Havre jäi muunmuassa näkemättä kun piti tullessa poiketa
-ehkä Italia ihan etelään asti ,mitäs sanotte
Päivämatkoista ja muusta on turha kysellä
Jotkut niistä on taas legendaarisia mutta nyt ei onneksi kuin pari päivää vaan .
Mutta kun vauhtiin pääsee ja aamusta kuudelta matkaan ja on hyvät eväät niin mikäs siinon ajellessa hyviä teitä .
Kyllä oikein taas kateus oli vallalla että jos meilläkin kaikki pääväylät olisi moottoriteitä niin mikäs olisi reissatessa .
Se valokuvaaminen unohtui melko vähiin .
Eikä kyllä haittaa koska muistikuvat eikun paranee .päivä päivältä.
Kaiken kaikkiaan .
Ompahan maalaispoika taas nähnyt mitä haluaa vaikka vain taas vilasulta vain .
Uitu lämpöisessä meressä ,kelluskeltu piiiitkäään,löhöilty.
Tahtoo lisää .
Enkä tiedä milloin mutta varmasti .
Täytyy katella jäikö jotain tähellistä vielä kertomatta .
matkaa 9343 km
naftaa 1159€
tiemaks 210€
leirimaksu 338€
lautat 420€
paljon hyvää mieltä ...........ei maksa mitään
Tuolleen matka meni rantaan.
Ja niin suoraan tuli takasin Rostockiin moottoriteitä kun pystyi .
No Pohjois-Ranskassa ajoimma pari päivää pienempiä teitäkin paljon mutta Epsanja ja Saksa tul moottoriteitä suoraan .
Aikamme saatiin löhöillä Epsanjassa ja mukaavaa oli .
Vaikka oli pohjustettu kuinka että aikaa on niin tulihan sille sittenkin stoppi ja jouduttiin vähän kesken palaamaan .
Mutta enivei ,reissu oli aivan mahtava ,no reitistä en nyt niin tiedä palatessa mutta fiilinki saatiin hyväksi .
Rauhassa mentiin etelään päin ja niin kuin tuolla aijemmin jo kuvailin aloimma tööväilemään leirialueilla heti kun Välimeren rannoille päästiin .
Tarjontaahan sielä on runsaasti ja monenmoista .
No sitten kun ostin Vodafonen mokkulan oli aikaa katsella ja valikoida tarjontaa ja etsiä oikein kunnolla .
Ihan ykkösjuttu oli tuo Campercontact . Siitä löytyy kaikki ja hyvin ja helposti. Ja se pitää kohtuullisen hyvin paikkaansa ja koko Euroopassa.
Suunnistamiseen käytin Hereä ja Garmin Zumoa ,uusilla Länsi-Euroopan kartoilla .
Kumpainenkin toimi hyvin ja tosi hyvin .
Garmin on parempi moottoriteillä kun sen kaistaopastus usempikaistaisilla moottoritieliittymi llä rauhoitti minua ainakin hvyin .
Suurkaupunkien ohitusteilläkin ruuhka-aikoina sen opastus on rauhoittavaa kun kilometrejä ennen osaa valita oikean kaistan ja pitää se sitten vaikka opasteita ei ole vielä nähnytkään.
Emännällä oli edelleenkin karttakirja käden ulottuvilla josta hän seurasi tilannetta ja joitakin kertoja emme uskoneet navia vaan teimme oman päätöksen ja niinkuin tiedätte joskus se on hyvä mutta joskus taas ei niin hyvä.
Löysimme itsemme mitä ihmeellisimmistä paikoista mutta mitä sitten ,nähtiin mahtavia paikkoja ja ihmetteleviä ihmisiä.
Ilmeisesti ei asuntoautoilla niin yleisiä reitinvalintoja
Mutta ne vuoristot ,maisemineen .
En minä niihin kyllästy kai koskaan .
Matka-ajo jakautui noin 1/3 eli kolmasosa varmaan ajelimma pikkuteitä pitkin ja me tosiaan ajelimma Ranskassa ja Espanjassa niitä karttakirjan valkoisiakin teitä pitkin aika paljon .
Ihan kivaa se välillä onkin mutta kun on ajanut melkein koko päivän 29 asteen lämmössä viidentoista pikkukylän läpi ja kahdesta sadasta kiertoliittymästä niin on valmis menemään tikettiportin kautta erittäin hyvälle moottoritielle ja maksamaan sen käytöstä.
Maksumoottoriteitä käytin aivan surutta kun halusin edetä matkalla ja niihin menikin varmaan huomattava summa .
Kirjanpitomme on taas tarkka kaikista kustannuksista mutta en ole sitä vielä räknännyt loppuun asti.
Kaikki on vain kirjattu ylös .
Ja tiliä katsoessani olen positiivisesti yllättynyt ettei taaskaan hirveän paljoa mennyt .
Katsotaan nyt jaksanko eritellä kaikki ??
Multa saa halvalla kaasuadapterit ,kuka haluaa .
Kukaan ei suostunut niillä pulloani täyttämään vaikka kahteen sallaiseen paikkaan minut ohjattiin .
No tiedättekin mitä sitten tein ja se olikin ihan hyvä juttu .
Graameriinkin oli helppo nostella Repsolin pikku pulloa etutelttaan jossa se oli sähkölevyn vieressä valmiina koska leireissä kokkamiset tapahtu teltassa kun oli niin mukavat kelit .
Auto toimi kuin ihmisen mieli ja sillä on leppoisa ajella 100-110 vauhteja .
Kokonaiskulutus oli 9,6 satasella ja paljon oli ilmastointi päällä .
Vasta Saksassa tullessa alkoi kelit jäähtyä.
Me siis menimme ja palasimme Naantali-Kappelskär ja Trelleborg-Rostock linjalla . Lauttamaksut yht 420€.
Polttoainehinnat oli puheena jo tuolla aikaisemminkin ,että hirveästi on vaihtelua ja iso säästö syntyy jos ajalee pieniin kyliin tankkaamaan ja ruoka ostoksille .
Carrefour ketjua on joka paikka täynnä , aivan helkatinmoisia marketteja mutta kauhean kalliita.
Tulomatkalla jo kaukana Luxenburgin arkipäiväruuhkassa (joka on muuten aivan helvetinmoista ) alkoi suunnittelu -koska pääsee taas uudelleen
-minne päin
-Le Havre jäi muunmuassa näkemättä kun piti tullessa poiketa
-ehkä Italia ihan etelään asti ,mitäs sanotte
Päivämatkoista ja muusta on turha kysellä
Jotkut niistä on taas legendaarisia mutta nyt ei onneksi kuin pari päivää vaan .
Mutta kun vauhtiin pääsee ja aamusta kuudelta matkaan ja on hyvät eväät niin mikäs siinon ajellessa hyviä teitä .
Kyllä oikein taas kateus oli vallalla että jos meilläkin kaikki pääväylät olisi moottoriteitä niin mikäs olisi reissatessa .
Se valokuvaaminen unohtui melko vähiin .
Eikä kyllä haittaa koska muistikuvat eikun paranee .päivä päivältä.
Kaiken kaikkiaan .
Ompahan maalaispoika taas nähnyt mitä haluaa vaikka vain taas vilasulta vain .
Uitu lämpöisessä meressä ,kelluskeltu piiiitkäään,löhöilty.
Tahtoo lisää .
Enkä tiedä milloin mutta varmasti .
Täytyy katella jäikö jotain tähellistä vielä kertomatta .
matkaa 9343 km
naftaa 1159€
tiemaks 210€
leirimaksu 338€
lautat 420€
paljon hyvää mieltä ...........ei maksa mitään
Tuolleen matka meni rantaan.
Ja niin suoraan tuli takasin Rostockiin moottoriteitä kun pystyi .
No Pohjois-Ranskassa ajoimma pari päivää pienempiä teitäkin paljon mutta Epsanja ja Saksa tul moottoriteitä suoraan .