rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Dorotea
« : 11.08.2011 kello on 21:13 »

Ja Volvossa on hyvä, kun liukkaalla pinnalla laittaa W-asennon laatikkoon päälle. Siis automaattilootassa.
Kirjoittanut: seijantie
« : 11.08.2011 kello on 21:13 »

Omalla pihalla voi käyttää niitä levyjä tai "pitkospuita"pehmeissä paikoissa.Kyllä se sinne menee.Ne pehmeät soratiet ja hiekkatiet on varmasti haaste.Minulle se ennakko tarkastus on niin tuttua että käy rutiinilla.Ajan työkseni sellaisia laitteita jossa erillisluvilla akselipainot on 13t,kun mennään pikkuteille ne ensin tiedustellaan voiko sinne ensinkään mennä.250 leveä vaunu on muutenkin haaste ajaa tuonne näreikköön.Normi matkailijan ei tämmösiä kannata murehtia. :)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.08.2011 kello on 21:09 »

Jaa, oma vakipaikkani on tasan 100 astetta oikealle peruutettuna .Pitää kiertää mänty ja muistaa että sisäänkäynnin takapuolella toinen, aika liki. Sitten pieni ylämäki ja se on siinä, yleensä menee kerralla paikoilleen. Myös etuvetoisella , märälläkin ja lumellakin on siihen työnnetty. Samoin tuossa kesällä olimme VelikoTarnovon nurkalla. Campingilla oli nurmikkoa, mutta pois ajaessa punaista savea joka muistutti vaseliinia > sitten alkoi pyöreästä kivisorasta (2-3cm rae) oleva käytävä joka vietti ylöspäin ja oli hieman upottavaa > jyrkkä ylämäki ja > viimein asfalttitie. Siinä hollandeerit harjoitteli kansakunnan apua.  ;) Me ajoimme kyllä kerralla asfaltille asti  ::)
Kirjoittanut: kaitsute
« : 11.08.2011 kello on 21:05 »

Ja mulla on pihalla paikko jossa vaunua tullaan säilyttämään, sellaista pehmeähköä nurmea (vielä siis..). Sinne kun vaunun tuuppaa, loivaan ylämäkeen...
Joutuuko sen jättämään aluksi sitten tuohon pihalevikkeelle ja auto nurtsille?

Vaunu lankkujen päälle josta saa sitten vähän vauhtia.

Talvella vedän mielummin nelivedolla, kun esim. laskettelukeskusten parkkipaikat ovat harvemmin tasamaata ja paikalle pääsy / pois pääsy saattaa tuottaa etuvedolla hankaluuksia.

Edit: Kirj. virhe
Kirjoittanut: MarkoA
« : 11.08.2011 kello on 20:56 »

Ja mulla on pihalla paikko jossa vaunua tullaan säilyttämään, sellaista pehmeähköä nurmea (vielä siis..). Sinne kun vaunun tuuppaa, loivaan ylämäkeen...
Joutuuko sen jättämään aluksi sitten tuohon pihalevikkeelle ja auto nurtsille?
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 11.08.2011 kello on 20:48 »

Entäs etuvetoinen teli matkailuauto. Laita talvella etupyörät linkkuun, olet siinä, haluat tai et. Vaan onneksi he liikkuvat enimmäkseen kesällä.:o
Kirjoittanut: tapani pokkinen
« : 11.08.2011 kello on 20:26 »

Minun ymmärrys ei riitä milloin vaunu pitää saada paikkaan johon tarvitaan neliveto.Ymmärrän kyllä tilanteen jossa sateen jäljiltä pitää päästä pois vaunun kanssa.Tai talvella saada vaunu lumisateen jäljiltä pois.Talvi on sillätavalla helpompi että lumikola auttaa etenemisessä.Jos kesällä tarvitaan nelivetoa niin kyse on suunnistus virheestä ;D


On kalamiehiä ja muita puskaparkkilaisia. Ajattele tilannetta jossa on suht painava vaunu perässä ja etuvetoisella ajelet metsäautotietä, jyrkkä mäki, soraa, irtokiviä ja kenties seassa löysää hiekkaa. Puhumattakaan silloin kun pitää saada vaunun hyvälle kalapaikalle ja ei ole hyvää sivupistoa tahi kunnollista levikettä.....
Sama tulee esiin myös etuvetoisen matkailuauton kanssa. Vaan onnekseni ihmiset liikuvat enimmäkseen asvalteilla ;D ;D ;D ;D Ja hyvä niin ;)
Kirjoittanut: seijantie
« : 11.08.2011 kello on 20:16 »

Minun ymmärrys ei riitä milloin vaunu pitää saada paikkaan johon tarvitaan neliveto.Ymmärrän kyllä tilanteen jossa sateen jäljiltä pitää päästä pois vaunun kanssa.Tai talvella saada vaunu lumisateen jäljiltä pois.Talvi on sillätavalla helpompi että lumikola auttaa etenemisessä.Jos kesällä tarvitaan nelivetoa niin kyse on suunnistus virheestä ;D
Kirjoittanut: seppoko
« : 11.08.2011 kello on 19:02 »

Neliveto kieltämättä saattaa houkutella kokeilemaan ajoa sellaisista paikoista, joihin kaksivetoisella ei viitsisi edes yrittää.

Työelämässä ajelin VW Transportterin nelivedolla. Meillä oli sanonta, että nelivedolla pääsee niin pahaan paikkaan, ettei omin avuin pääse pois.

Mutta vinkkinä, jos on tasauspyörästön lukko (lukot), niin niitä käytetään vasta kun tullaan pois.
Kirjoittanut: -------
« : 11.08.2011 kello on 18:22 »

Liityn kööriin joka kehuu, että etuvedolla pärjää.

Joskus on ollut tiukkoja paikkoja, mutta aina on päästy eteenpäin. Loosterissa on varmuutta välttämässä myös lumiketjut, joita ei ole toistaiseksi koskaan tarvinnut käyttää.

Pahimmaksi todetut paikat on juuri tuollaiset saviset nurmikot, jotka tukkii renkaan välittömästi, sekä sellainen puolipettävä lumimuhju, jota ulottuu auton pohjaan asti.

Etuvedoissakin on tietty eroja. Ja tietty käyttötavoissa ;) Turhan usein näkee henkilöautoja joissa on perä maassa ja keula taivaassa vetämässä vaunua. Noissa ei etupyörissä varmaan turhan paljon sitä pitoa ole.

Kerran oon joutunut ketjuja käyttämään. Melkein poltin kytkimen, kun oli niin kova pito, joten ei kannata sitä ns. viimeistä rykäisyä ja teho piikkiä ottaa.  :)  Puree muuten uskomattoman kovaa kiinni maahan kuin maahan.