rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kimi
« : 27.09.2015 kello on 21:49 »


Sen olen kuullut (kaverin kaverin kautta), että ei ole järin miellyttävä työnantaja, vaan yrittää säästää ehdoitta aina siellä missä vaan voi.

Tuon konsernin rakenne on monisyinen ja Finnlinesin kautta omistuksiin kuuluu monia toimintoja jotka palvelee metsäteollisuutta. Aikoinaan olen tytäryhtiön töissä ollut ja kun oma silloinen päämieheni  ei kuulunut omistus tai kytkösten piiriin mutta suurin asiakkaani oli myös konsernin suuromistaja niin sai siinä luovia ja ottaa haukkuja milloin mistäkin suunnasta. Metsäteollisuuteen oma duunini ei liittynyt.
Mutta joo, ilmapiiri ei välttämättä ole tuolloinkaan konsernissa ollut paras mahdollinen.
Kirjoittanut: Aakku
« : 27.09.2015 kello on 21:37 »

^ Noita palohälytyksiä tulee aika usein komentosillalle...

Yleensä kysymys on matkustajasta, joka vetää röökiä hytissä. Maksaa kuulemma tuo hälytys jonkin verran sille matkustajalle. Tässä tapauksessa ilmeisesti oli astetta vakavampi syy jolloin oli tehtävä palohälytys määräysten mukaan.
Kirjoittanut: Alan
« : 27.09.2015 kello on 21:23 »

Ensimmäinen uutinen vaikutti vahvasti liiotellulta. Mikä ei poista sitä, että imagotappio aiheutui jo.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015092720427776_ul.shtml

Finnlines vastaa matkustajien syytöksiin: Pelastusliivejä ei jaettu, koska tarvetta ei ollut

Finnlinesin matkustajalautalla syttyi lauantaina iltapäivällä pieni tulipalo Saksan Travemünden ja Ruotsin Malmön välillä.



Iltalehti uutisoi lautalla syttyneestä palosta lauantaina. Expressenin haastattelema matkustaja kertoi, että laivalla syntyi palohälytyksen jälkeen lähes käsirysy, koska henkilökunnalla oli pelastusliivit päällä mutta matkustajille liivejä ei jaettu. Kaikki matkustajat oli evakuoitu tilanteessa laivan kannelle.

Finnlines vastaa matkustajien syytöksiin sunnuntaina lähettämässään tiedotteessa.

- Pelastusliivejä, joita säilytetään lukitsemattomissa laatikoissa, ei jaettu, koska tilanne ei aiheuttanut missään vaiheessa evakuointitarvetta, yhtiö kertoo.

Yhtiön näkemyksen mukaan tilanne oli koko ajan miehistän hallinnassa, ja heillä oli pelastusliivit yllään koska toimintaohjeet edellyttävät tätä kaikissa hälytystilantessa.

Hiustenkuivaaja tulessa

Aluksen komentosillalle tuli hälytys palosta yhdessä laivan hyteistä. Vuorossa ollut perämies lähetti henkilökunnan tarkistamaan tilannetta ja palohälytys laivalla annettiin kolmle minuuttia komentosillalle tulleen hälytyksen jälkeen.

Tarkastuksessa havaittiin hälytyksen aiheuttaneessa hytissä savua. Hiustenkuivaaja oli syttynyt tuleen hytin vessassa. Laivayhtiön selvityksen mukaan palo sammutettiin yhdeksän minuuttia komentosillalle tulleen hälytyksen jälkeen.

Tämän jälkeen laivalla annettiin yleinen kuulutus: "tuli on sammutettu, lisätietoja ravintolakannella 11", ja henkilökunta antoi kannella lisätietoja tapahtuneesta.

Laivalta oltiin yhteydessä meripelastuskeskuks een jota konsultoitiin sen selvittämiseksi, tarvitsevatko savua hengittäneet kaksi matkustajaa lääkärin apua. Päivystävän lääkärin mukaan erityisiä toimenpiteitä ei tarvittu.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 27.09.2015 kello on 15:39 »

Lähinnä kommentoin tuota aikaisempaa Italialaisvarustamo on viittaavaa viestiä.

Omasta mielestäni viittasin lähinnä tuohon kapteeni Francesco Schettinoon ja hänen urotekoihinsa tai sitä sinakin yritin.
Kirjoittanut: kimi
« : 27.09.2015 kello on 14:37 »

Missä vaiheessa osakkeenomistajat on jakamassa pelastusliivejä ?
Lähinnä kommentoin tuota aikaisempaa Italialaisvarustamo on viittaavaa viestiä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 27.09.2015 kello on 14:21 »

Italialainen Grimaldi group omistaa Fiinnlinesistä yli 80%, että Italialaisittain mennään.
Missä vaiheessa osakkeenomistajat on jakamassa pelastusliivejä ?
Kirjoittanut: Alan
« : 27.09.2015 kello on 13:18 »

Päällystö lienee enemmän skandinaavitaustais ta? Ainakin niillä purkeilla, millä minä olen kulkenut. Tuosta mainitusta en muista, kerran vaan käyttänyt reilut neljä vuotta sitten.

Sen olen kuullut (kaverin kaverin kautta), että ei ole järin miellyttävä työnantaja, vaan yrittää säästää ehdoitta aina siellä missä vaan voi.
Kirjoittanut: kimi
« : 27.09.2015 kello on 11:40 »

Ollaanhan sitä naureskeltu paljon Italialaisen kapteenin urheudelle, mutta samaa luokkaa näyttävät olevan nämä muunkinmaalaiset merimiehet.

Italialainen Grimaldi group omistaa Fiinnlinesistä yli 80%, että Italialaisittain mennään.
Kirjoittanut: Raksaus
« : 27.09.2015 kello on 09:34 »

Varsinainen kaaos syntyi, kun itse pelastusliiveillä varustautunut henkilökunta kertoi matkustajien pelastusliivien olevan lukkojen takana, joten niitä ei voisi jakaa.

Ollaanhan sitä naureskeltu paljon Italialaisen kapteenin urheudelle, mutta samaa luokkaa näyttävät olevan nämä muunkinmaalaiset merimiehet.
Kirjoittanut: ihaa
« : 27.09.2015 kello on 09:17 »