rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Alan
« : 26.09.2015 kello on 09:23 »

Pointti on se, ettei kukaan ei aja fillarilla yks-kaks 25-40 keskareilla, vaan silloin on treenattu hommaa pitkään ja hartaasti, eikä ajaminen ja pyörän hallintaa tarvitse keskittyä erikseen, toisin kuin monilla s-pyöräilijöillä näyttää olevan tilanne kun nopeudet kasvaa.

Hyvä huomio. Pitää ottaa varovasti.

Itellä kun oli pari kesää vanha moottoripyörä, niin en päässyt sen kanssa ollenkaan sinuiksi, kun jarrut ei mun mielestä vastanneet ollenkaan tehoja. No ei kyllä ajo-ominaisuudet eikä sopivuuskaan (oli mulle liian pienikokoinen).

Siksi otan kyllä selvää etenkin jarruista. Pyörässä nyt voi aina vaihtaa satulan, miksei ohjaustangonkin.
Kirjoittanut: Majuri
« : 26.09.2015 kello on 08:52 »

Tottahan se on mitä enemmän maksaa niin paremman saa. Tohon hintaan ihan heräte ostoksena ostin.
Kirjoittanut: HiTec
« : 26.09.2015 kello on 08:33 »

Halvat kannattaa jättää kauppaan. Jokaisella omanlaisensa tarpeet mutta akku on toivottoman pieni, moottori tod.näk erittäin heikkotehoinen. Näissä laitteissa on juuri nämä kaksi tärkeintä asiaa. Kaikki (myös oma gotwayni) näyttävät samalta mutta sisällössä on suuri ero. Tuon vehkeen todellinen ajomatka on todella lyhyt varsinkin aikuisen immeisen alla ja hiemankin enemmän voimaa vaativassa paikassa jää vehkeellä ajamatta.

Tästä syystä en itse ainakaan tämän aiheen kanssa kiirettä ole pitänytkään, köyhällä kun ei ole varaa ostaa ihan sutta ja sekundaa :-X Mutta taas toisaalta 1k€ tuolle puolen menee jo aivan liian kalliiksi, mielellään jo 1/2 tuosta saisi luvan riittää. Eli odotellaan että kehitys kehittyy, laitteet paranee ja halpenee, niin ehkä tässä vielä jonain päivänä... Thumb
Kirjoittanut: JJJ
« : 25.09.2015 kello on 21:17 »

No jaa, itsellä on 600cc pyörä -02 Hki:ssä ja vak.maksut ympärivuotisena alle 250€ vuodessa täyskaskoineen kaikkineen Thumb

Ja noista sähköyksipyöräisist äkin pääsi tuo yksi malli jo yllättämään positiivisesti, 300€ ei enää olisi kovin paha investointi ^-^

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16314/fstqs/GoZero-Unicycle-X-musta
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Halvat kannattaa jättää kauppaan. Jokaisella omanlaisensa tarpeet mutta akku on toivottoman pieni, moottori tod.näk erittäin heikkotehoinen. Näissä laitteissa on juuri nämä kaksi tärkeintä asiaa. Kaikki (myös oma gotwayni) näyttävät samalta mutta sisällössä on suuri ero. Tuon vehkeen todellinen ajomatka on todella lyhyt varsinkin aikuisen immeisen alla ja hiemankin enemmän voimaa vaativassa paikassa jää vehkeellä ajamatta.
Tuolta olen omani hankkinut http://funnybike.fr/
Ensimmäinen asia mihin kiinnittää huomiota on se, että tuolta saa jo kunnollisen pelin siihen hintaan mitä verkkokauppa pyytää kalliimmasta merkistään airwheelistä joka on sekin aika vaatimaton.
Tunnettuja laadukkaita merkkejä ovat Got Way, Rockwheel, Solowheel, Firewheel, Ninebot (nykyisin omistaa Segawayn) ja Pukka.
On varmasti muitakin mutta moottorin olisi hyvä olla vähintään 1000w ja akku ainakin 500wh.  Yli 60 km luvattu toimintasädettä omalleni mutta kun tosissaan ajaa niin hyvä jos 40 km pääsee (ajan paljon metsäpolkuja ja kuntoratoja).
Kirjoittanut: Majuri
« : 25.09.2015 kello on 16:14 »

No jaa, itsellä on 600cc pyörä -02 Hki:ssä ja vak.maksut ympärivuotisena alle 250€ vuodessa täyskaskoineen kaikkineen Thumb

Ja noista sähköyksipyöräisist äkin pääsi tuo yksi malli jo yllättämään positiivisesti, 300€ ei enää olisi kovin paha investointi ^-^

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16314/fstqs/GoZero-Unicycle-X-musta
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Verkokauppaa halvemmalla.
http://www.e-ville.com/fi/3126-suomi-varasto/16157-zero-wheeler-black.html?nosto=nosto_output_area
5% alennusta kuin syöttää mun asiakas koodin 255802 eli hintaa jää 279,40 €
Mulla on tommonen. Ei oo mielestäni kovin helppo ajettava.
Kirjoittanut: vagabond
« : 25.09.2015 kello on 14:29 »

Yksi näkökulma lisää hyvään ja mielenkiintoiseen keskusteluun.

Ensin vähän taustaa - pidän itseäni pyöräilijänä, ajan erillaisilla pyörillä aika paljon maantiellä, maastossa ja myös ihan lihaskäyttöisellä maastoyksipyöräisel lä. Ikää pikkusen yli 40, ja olen toki ajanut monella muullakin vehkeellä, mukaanlukien sähköpyörät, mopot, motskarit ja autot.

Henkilökohtainen mielipide on se, että todella mahtavaa jos näiden vempeleiden käyttö vapautuu. Ainoa huolenaihe on se, että kun se tyyppi, joka ei juuri koskaan ole ajellut pyörällä alkaa työntämään yli 25km/h kevyen liikenteen mukana on vaarat todelliset sekä kuskille, että muille.
Tämä on näkyvissä jo nyt sähköpyöräilijöillä . Ei nyt yleistetä, mutta valitettavan usein näkee jo kaukaa, että kyky huomioida ympäristöä on oleellisesti alentunut kun kaikki käytössäoleva kapasiteetti tarvitaan ajamiseen tuolla vauhdilla kapeaa kelviä.
Myönnän, kyllä yli 25km/h, on pyörällä kova vauhti, siksi ajan aina ajotiellä, jos se on järkevää, koska yhdistetyillä pyörä+jalankulkuteillä riskit ennalta-arvaamattomiin tapahtumiin on kovat.

Pointti on se, ettei kukaan ei aja fillarilla yks-kaks 25-40 keskareilla, vaan silloin on treenattu hommaa pitkään ja hartaasti, eikä ajaminen ja pyörän hallintaa tarvitse keskittyä erikseen, toisin kuin monilla s-pyöräilijöillä näyttää olevan tilanne kun nopeudet kasvaa.

Mun mielipide on kuitenkin se, että kaikki mahtuvat sekaan kun jokainen ottaa toisetkin huomioon ja tietty tiedostaa omat kyvyt ja osaa vähän ennakoida myös muita.
Turvallista ajoa sähkövempeleillä kaikille!
Kirjoittanut: "Masi"
« : 25.09.2015 kello on 09:31 »

Noissa halvemmissa kannattaa, ennen kuin tilaa, tarkastaa uusien akkujen saanti eli onko olemassa kohtuu hintaa kunnollisia tarvike-akkuja.
Tahtoo nuo alkuperäiset olla aika huonoja halvemmissa laitteissa. Nimimerkillä kokemusta sähköisestä potkulaudasta, tarvike-akku maksaa enemmän kuin tuo vekotin.
Kirjoittanut: HiTec
« : 25.09.2015 kello on 09:20 »

Juuri näin, mulla olisi kelkka ja mopo, ellei niitä kuristettaisi vakuutusmaksuilla niin paljoa.
No jaa, itsellä on 600cc pyörä -02 Hki:ssä ja vak.maksut ympärivuotisena alle 250€ vuodessa täyskaskoineen kaikkineen Thumb

Ja noista sähköyksipyöräisist äkin pääsi tuo yksi malli jo yllättämään positiivisesti, 300€ ei enää olisi kovin paha investointi ^-^

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16314/fstqs/GoZero-Unicycle-X-musta
Kirjoittanut: JJJ
« : 24.09.2015 kello on 23:08 »

95% niiden käyttäjistä ei välitä laeista, asetuksista eikä määräyksistä. Ja minä näen sen joka talvipäivä.   >:D
Aivan sama polkupyöräilijöiden kanssa paitsi että niitä on ziljoona enemmän. Olohuoneeseen vain polkemaan kuntopyörää.
Kirjoittanut: Alan
« : 24.09.2015 kello on 22:42 »

minusta henkinen hyvinvointi on tärkeää ja minulle se vaatii muutaman vapaa ajan lelun, ajelkaa vapaasti minun puolestani, sähköllä tai ilman

Juuri näin, mulla olisi kelkka ja mopo, ellei niitä kuristettaisi vakuutusmaksuilla niin paljoa.

Vauhtilelu pitäisi miehellä olla. Mulla on vain vene, ja siitäkin irtoaa vauhtia vain yksin ajaessa.

Sähkölelut voisi olla kohtuuhintaisia kokonaiskustannuksi ltaan. Siksi kiinnostavat.