Viittaan tässä kohdin viimekesäiseen voimansiirron
remonttiin josta (toistaiseksi) keskeneräinen kuvasarja
säikeessä: "Remonttikuvia Ducato voimansiirto"
http://karavaanari.org/index.php/topic,11720.0.html"Voiko öljyntaso olla 2litralla noin ylhäällä? Onko joku tsekannut."
-On tsekannut.... Multa kyseltiin jo remontin aikana öljytason
asemaa kytkinakseliin nähden ja siksi liitin kuvasarjaan siitä
selvityksen (Vastaus #6 : 10.09.2014 kello 04:38)
"1,75 L jämptti jää just kytkinakselin stefan alle"
- Outo juttu, mitenhän tähän tulokseen on tultu?
Em. 1,75L täsmäsi mulla melko hyvin mittatikun näyttämään ja
tuossa kuvassa (ylösalaisin) kohdunkaulantähysti
men varsi on
osoittamassa pinnan asemaa mittatikun merkin tasalla. Öljyn
pinta on silloin hyvin kaukana kytkinakselin tiivistyksestä.
Tuota kuvaa ottaessani tiesin jo ettei öljyn ylimääräisestä
korkeudesta ole näille vaihteistoille mitään hyötyä mutta tulipa
todettua ettei aivan vähästä haittaakaan. Toisin sanottuna
mielenrauhaa joillekin.
Mulla on myös kuvia vastaavasta markkeerauksesta
vetopyörästön puolelta mutta sieltä ei ilmennyt mitään erityisen
mielenkiintoista.
Moi taas. Eikö täyttö kävisi yhtälailla mittatikun reiästä pieni tratti ja muoviletku.
Letku ja tratti käyvät mainiosti ja näissä mittatikullisissa
malleissa en heti oivalla syytä käyttää peruutusvalon kytkimen
aukkoa. Mittatikun aukkoa olen itse käyttänyt.
Jos haluaa pienten nestemäärien siirtelyn sujuvan todella
siististi niin kuvasarjan esittämän pneumaattisen siirtoastian
tekee pienellä askartelulla eikä kustannuskaan päätä huimaa.
(Vastaus #14 : 16.09.2014 kello 03:51)
Pumppu löytyi Biltemasta, alta kymmenen euroa taisi olla ja halusin
pienen sarjan vaihtosäiliöitä eri nesteille niin ostelin
suolakurkkuja aina samanlaisessa tölkissä. Pumpussa on sekä imu
että paine, kanteen olen juottanut läpiviennit kupariputkesta.
Nesteitä täytettäessä on sisällä (muovinen) nousuputki paikoillaan,
imettäessä otan sen pois.