rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Catiska
« : 16.09.2015 kello on 08:20 »

Ei niissä mitään kovakromausta käytetä. Siinä on vain klassinen laakerin ylikuormitus ja laakerirenkaan karkaisun alta lähteneet halkeamat kuorineet karkaistun pinnan irti.

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

Kirjoittanut: Mjerica
« : 16.09.2015 kello on 04:53 »

n. 250tkm kohdalla petti 5-vaihteen laakeri joka oli SKF:n valmistama, kovakromaus kuoriitui osin pois. Rattaat olivat priima kunnossa.
(1)

- Tätä olen yrittänyt todentaa muualta mutta vastaavaa ei ole osunut kohdalle...
  Eli että laakerissa on kovakromattu pinnoite. Mistä tieto on, oletko nähnyt itse
  tällaisen kuoriutumisen?


(1)(myös vastaavasti: Vs: Hirveetä Meteliä! Apuaa!
« Vastaus #7 : 13.07.2013 kello 16:20 »
"luottokorjaajani sanoi: älä aja sillä yhtään muuta kuin korjaukseen.
5-vaihteen akselin laakerista oli lähtenyt kovakromaus pinta irti,
laatikon hammasrattaat olivat hyvässä kunnossa. Alusta oli
Ducato -89 2,5 TD")
Kirjoittanut: faari
« : 25.05.2015 kello on 16:18 »

Kiitos vielä kaikille Liikkeellä ollaan pelittää hienosti.
Kirjoittanut: mjh48
« : 18.05.2015 kello on 21:47 »

Kun ajelin (17 vuotta) -89 Dicatolla huolto kertoi ettei GL-5 öljyä pidä käyttää koska se aiheuttaa sykka ongelmia.
Kone oli 2,5TD, kuin bensakoneessa lieko sama laatikko, mutta 2 l  Nesteen GL-4 öljyä laitettiin aina vaihdossa mittatikun reiästä tratilla ja letkulla.
n. 250tkm kohdalla petti 5-vaihteen laakeri joka oli SKF:n valmistama, kovakromaus kuoriitui osin pois. Rattaat olivat priima kunnossa.
Kirjoittanut: Rölli
« : 18.05.2015 kello on 21:00 »

Mahtoikohan GL5:sta olla silloin kun tuo kirja on painettu?    ;D
oli keksitty. gl4 ja gl5 on lähelle samoja öljyjä mutt gl5:sta puuttuu synkrojren liukaste, ja gl5:ssa on käsittääkseni hieman parempi paineen kesto
Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.05.2015 kello on 18:45 »

Mahtoikohan GL5:sta olla silloin kun tuo kirja on painettu?    ;D
Kirjoittanut: velnum
« : 18.05.2015 kello on 15:27 »

 ;D ; Morjes äijät,kerrankin saa hyvän härdellin aikaan hyvä juttu että tulee keskustelua. No tämä tieto öljystä tulee kahdelta Dugato korjaamolta. Sekä Ducato I alustaisen  korjaamoille  tarkotetusta korjaus kirjasta.

Pahoittelen huonoa kopio laatua. Mutta kun tarkaa katsoo ala reunaa löytyy myös tieto öljyn määrästä  1,5 . Käytäntö on korjaamot käyttää 1,75- 2l  jämpti  / Ja mitä öljyä (Tutela  zc-80/s) valmistaja suosittelee käytettävän lootassa  korjaamoille . Toi GL5 on ihan oikeati käytännön vakta tietoa Ducato korjaamolta mitä ei kannattaisi käyttää Ducato I lootassa .

Täytyneen myös muistaa kysessä on Ducato I alustaiset lootat. Varmasti Ducato II ja III on suositus muutunnut.

Jokainen voi itse laitaa tietenkin lootaan mitkä katsoo parhainmaksi. Öjyjä on tänä päivänä tarjolla kyllä paljon erilaista
ja tietysti mielipiteitä . Toin vain kirjoista luettua tietoa ja Ducato korjaamolta hyväksi havaittua kokemuksia.

http://www.tdauto.lv/en/info/gear-oil-tutela-zc-80s-1l.html

Ja mitä tulee vesisaavin ammuskelua ,niin kannatta ainakin kerran elämämässä  kokea 8)

yst ter velimatti. Thumb

Kirjoittanut: Mjerica
« : 18.05.2015 kello on 05:21 »

Ja kannatta ehdottomasti GL4 modira ZC-80/S
öljyä,  älä missää tapauksessa  GL4/GL5  tai GL5 vuotaa takuuvarmasti jossain vaihessa . Niiku kylkeen ammuttu saavi.
-"modira ZC-80/S" ? Mikä tekee juuri tästä öljystä ehdottoman? Juuri tälle vaihteistolle
vaiko siis laajemminkin?

- Kun tulee harvemmin ammuskeltua saaveja niin en osaa heti yhdistää asiaa GL5:n
 vaikutukseen. Voisitko avata hieman tarkemmin?
Kirjoittanut: Mjerica
« : 18.05.2015 kello on 05:09 »

Viittaan tässä kohdin viimekesäiseen voimansiirron
remonttiin josta (toistaiseksi) keskeneräinen kuvasarja
säikeessä: "Remonttikuvia Ducato voimansiirto"

http://karavaanari.org/index.php/topic,11720.0.html

"Voiko öljyntaso olla 2litralla noin ylhäällä? Onko joku tsekannut."

-On tsekannut.... Multa kyseltiin jo remontin aikana öljytason
 asemaa kytkinakseliin nähden ja siksi liitin kuvasarjaan siitä
 selvityksen (Vastaus #6 : 10.09.2014 kello 04:38)

  "1,75 L jämptti  jää  just  kytkinakselin  stefan alle"
- Outo juttu, mitenhän tähän tulokseen on tultu?

 Em. 1,75L täsmäsi mulla melko hyvin mittatikun näyttämään ja
 tuossa kuvassa (ylösalaisin) kohdunkaulantähysti men varsi on
 osoittamassa pinnan asemaa mittatikun merkin tasalla. Öljyn
 pinta on silloin hyvin kaukana kytkinakselin tiivistyksestä.
 Tuota kuvaa ottaessani tiesin jo ettei öljyn ylimääräisestä
 korkeudesta ole näille vaihteistoille mitään hyötyä mutta tulipa
 todettua ettei aivan vähästä haittaakaan. Toisin sanottuna
 mielenrauhaa joillekin.
   Mulla on myös kuvia vastaavasta markkeerauksesta
 vetopyörästön puolelta mutta sieltä ei ilmennyt mitään erityisen
 mielenkiintoista.
Moi taas. Eikö täyttö kävisi yhtälailla mittatikun reiästä pieni tratti ja muoviletku.
Letku ja tratti käyvät mainiosti ja näissä mittatikullisissa
malleissa en heti oivalla syytä käyttää peruutusvalon kytkimen
aukkoa. Mittatikun aukkoa olen itse käyttänyt.
Jos haluaa pienten nestemäärien siirtelyn sujuvan todella
siististi niin kuvasarjan esittämän pneumaattisen siirtoastian
tekee pienellä askartelulla eikä kustannuskaan päätä huimaa.
(Vastaus #14 : 16.09.2014 kello 03:51)
Pumppu löytyi Biltemasta, alta kymmenen euroa taisi olla ja halusin
pienen sarjan vaihtosäiliöitä eri nesteille niin ostelin
suolakurkkuja aina samanlaisessa tölkissä. Pumpussa on sekä imu
että paine, kanteen olen juottanut läpiviennit kupariputkesta.
Nesteitä täytettäessä on sisällä (muovinen) nousuputki paikoillaan,
imettäessä otan sen pois.
Kirjoittanut: faari
« : 17.05.2015 kello on 21:44 »

Moi taas. Eikö täyttö kävisi yhtälailla mittatikun reiästä pieni tratti ja muoviletku.