rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Beagle
« : 7.09.2015 kello on 21:15 »

Tässäpä ois kuvallinen kertomus omasta asennuksesta Solifer S6+ vaunuun. Ensi talvi näyttää miten sitten tulee toimimaan. Olisi varmaankin voinut tehdä siistimpää jälkeä, mutta nuo kaikki onneksi jää sohvan alle piiloon, niin en ruvennut hipostelemaan.

Noniin, tämäkin rojekti saatiin saatettua loppuun. Eli ensimmäiseksi jouduin laittamaan pistorasian lähelle aldea, että saan tutalle virtaa!
Toisekseen rakensin tunturikytkimen, menin sähkötarvikeliikkee seen ja pyysin halvimman mahdollisen kosketinreleen ja kannellisen neliskanttisen asennuskotelon.
Releen asensin aldelle menevän + johdon väliin ja releeltä suko-töpseli tutaan kiinni. Releen ohitukselle katkaisimen laitoin alkuperäiselle paikalle soliferin käyttöpaneeliin.

Tällä konstilla saikin sitten jo toimimaan etäohjauksen sähkövastuksille, mutta oishan se kiva, että vaunu lämpiäisi myös kaasulla kausipaikalla, kun sinne tulee niitä äkkilähtöjä kuitenkin.

Mjo onkin jo tässä topiikissa näyttänyt jo monesti tuon kytkentäkuvan, jos kaasuventtiilin ohjainpoksissa lukee 15sWarten, niin tarvitaan ajastinrele joka laskee aikaa mielellään 30s ennen kuin kytkee kärjet yhteen. No nämä releet on suomessa aika kalliita, pätö releestä ollaan vailla yli viittäkymppiä! Toki voi myös itse rakentaa, jos osaa. Minä en osaa tai vaikka osaisinkin, niin ei huvita tehdä. Onneksi on ebay, josta saa valmiita. Esimerkiksi tämä rele maksaa himpun alle 10e sisältäen postikulut. Onkin myös fiksu laite, voi laittaa toimimaan kummin päin tahansa, joko kytkemään virran tietyn ajan kuluessa tai katkaisemaan virran.

ajastin asennettuna kaasuventtiiliin ja a-vot! Nyt toimii etäohjaus myös kaasupuolelle.

Kirjoittanut: Beagle
« : 7.05.2015 kello on 18:30 »

Saisihan noilla tuon tehtyä, mutta ymmärrän nyt miksei noilla ole kukaan laittanut.  ;D Aikas järkyttävän hintaisia!  :o
Kirjoittanut: Beagle
« : 5.05.2015 kello on 09:35 »

Entäs tuota, eikös näitä viivereleitä saa ihan valmiinakin, eli riittääkös tämmönen rele tuohon hommaan? Nuohan on säädettävissä 20 minuuttiin.
Kirjoittanut: 99
« : 4.05.2015 kello on 21:34 »

Tuota SE555n mikropiiriä ei löydy bebekiltä eikä partcolta? Tai sitten en vaan osaa etsiä

Yksi maailman yleisempiä kellopiirejä, vastaava löytyy jokaisesta elektroniikkakaupas ta.

http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=732
Kirjoittanut: Beagle
« : 4.05.2015 kello on 21:15 »

Tuota SE555n mikropiiriä ei löydy bebekiltä eikä partcolta? Tai sitten en vaan osaa etsiä
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.05.2015 kello on 21:10 »

OK, ymmärrän nyt miksi vaatii tuon viiveen. Täytyypä tuumailla yritänkö tehdä tuon itse vai löytyykö täältä perukoilta joku joka tuon rakentaisi.

Näkkileivälle itse sen rakensin ja komponentin jalat riitti kytkentään.
Kirjoittanut: Beagle
« : 4.05.2015 kello on 21:05 »

OK, ymmärrän nyt miksi vaatii tuon viiveen. Täytyypä tuumailla yritänkö tehdä tuon itse vai löytyykö täältä perukoilta joku joka tuon rakentaisi.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.05.2015 kello on 20:51 »

Katso käyttöohjeesta niin huomaat siellä lauseen kun pannu sammutetaan ja käynnistetään uudelleen esim. häiriön jälkeen, pitää odottaa 30 sekuntia ennen uudelleenkäynnistys tä. Syy siihen on, että konkkien pitää latautua. Uudemmassa elektroniikkayksikö ssä ( 1S WARTEN ) tämä on huomioitu.
Kirjoittanut: Beagle
« : 4.05.2015 kello on 20:36 »

Kysymys ei ole ohjauspaneelista vaan elektroniikkayksikö stä, mikä on pannun kyljessä ulkopuolella. Tässä ajastinreleen kytkentä, jonka tein uhteen vaunuun noin 4 vuotta sitten.




(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Jep, näin ymmärsinkin ettei auta vaihtaa ohjainpoksia. Miksi tuollainen rele pitää yleensä tuohon tehdä? Eikö pannu ymmärrä sytyttää kaasulla kun pannu saa virran tunturikytkimeltä?

Tuo rele ei kovin monimutkainen näyttäis olevan tehdä, mutta tuohon pitäisi osata tehdä jo piirilevy, missä menisi juotosväylät komponentilta toiselle. hyppyjohdoilla tuo on jo vaikea tehdä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.05.2015 kello on 20:30 »

Noi nastat on P1-5 ja P2-5. Ei auta jos elektroniikka poksissa lukee 15 SWARTEN. koska siinä ei ole itsessään viivettä. Puhun siis kaasulämmityksestä.